Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vraag 1.6s blok in corsa a leggen @ P2
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 november 2010 om 18:29 #17227894
hey
ik ga waarschijnlijk zaterdag een motorblok halen.
maar vraag is is het een 1.6 met 75 pk of 85pk?
hij zij dat het een carburator is.en brandstof: benzine :Dalvast bedankt
1 november 2010 om 18:33 #17752788ik denk 75 pk, nz blok
1 november 2010 om 18:46 #17752789origineel gepost door Andreas.Berger
ik denk 75 pk, nz bloktnx :D
is genoeg :p
was aant twijfelen :D
2 november 2010 om 08:34 #17752790een nz blok is injectie, monopoint
2 november 2010 om 09:09 #17752791dacht ik net ook al,dus 82 pk.
bedankt voor de info ;)
2 november 2010 om 09:20 #17752792Monopoint injectie is toch ook 75pk? Zou niet weten waar ’t verschil in moet zitten met een simpele x16szr?
1.6i 4 C16NZ 1598 55 kW (75 PS) (mit Katalysator)
1.6i 4 E16NZ 1598 55 kW (75 PS) (mit Euronorm)
1.6S 4 16SV 1598 60 kW (82 PS)
1.6S 4 16SH 1598 66 kW (90 PS) 09.1984 – 08.1986Welk motortype heb je?
2 november 2010 om 09:24 #17752793goh wist hij niet, ga zaterdag de motor halen dus ja :D
2 november 2010 om 21:42 #17752794we zijn er nog altijd niet uit :D
2 november 2010 om 21:59 #17752795t kan een nz zijn want die lijken hard op een caburateur :P
of kan ook 82pk zijn :wub
2 november 2010 om 22:09 #17752796nz is gewoon 75 pk met electronische caburateur, aangestuurd door 1 hoofd injector boven op.
Met de naam Monopoint
2 november 2010 om 22:24 #17752797Gewoon afwachten tot de motor in je bezit is, en dan ’t motorcode stukje effe schoonpoetsen. Weetje ’t snel genoeg.
Wat maakt ’t eigenlijk uit? Het is en blijft een 1.6, een 2.0 of 1.6 verschil zou ik dan weer wel begrijpen :)
2 november 2010 om 22:45 #17752798origineel gepost door Andreas.Berger
nz is gewoon 75 pk met electronische caburateur, aangestuurd door 1 hoofd injector boven op.Met de naam Monopoint
Is geen Carburatuer, lijkt inwendig niet eens op een Carburateur.
het is niet meer dan een Injectror boven de gasklep, met aan een zijkanaal de lucht doorvoer via stationait stappenmotor voor stationair toerental.
een Carburatuer is wel een heel stuk ingewikkelder.
herkennen:
Carburateur: 3 schroeven in de midden van de grote luchtfilterdeksel
Injectie: 2 schroeven in de midden van de grote luchtfilterdeksel.
Wat ontbreekt op het eerste gezicht tov Carburateur:
– Chokeklep
– stationair vertrager
– Accelratiepomp
– Vlotter
– Sproeiers
etcWillem
3 november 2010 om 07:25 #177527993 november 2010 om 15:49 #17752800volgens autoweek is er in 1990 geen 1.6 met carb meer in de kadett geleverd, alleen de 1.8S. het meest voor de hand liggende is dus de c16nz
let wel, autoweek is niet altijd even betrouwbaar.
3 november 2010 om 16:18 #17752801origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Andreas.Berger
nz is gewoon 75 pk met electronische caburateur, aangestuurd door 1 hoofd injector boven op.Met de naam Monopoint
Is geen Carburatuer, lijkt inwendig niet eens op een Carburateur.
het is niet meer dan een Injectror boven de gasklep, met aan een zijkanaal de lucht doorvoer via stationait stappenmotor voor stationair toerental.
een Carburatuer is wel een heel stuk ingewikkelder.
herkennen:
Carburateur: 3 schroeven in de midden van de grote luchtfilterdeksel
Injectie: 2 schroeven in de midden van de grote luchtfilterdeksel.
Wat ontbreekt op het eerste gezicht tov Carburateur:
– Chokeklep
– stationair vertrager
– Accelratiepomp
– Vlotter
– Sproeiers
etcWillem
mooie uitleg willem, zo heb ik het nooit gezien, ik dacht altijd dat een d kadett een echte caburateur erop had wat ook klopt, en de e kadett en astra en noem maar op een electronische caburateur erop had zitten, met een injector, en ik zag altijd de gsi motoren altijd aan voor de echte injectie motoren, omdat deze dus voorzien waren van 4 injectoren. Maar blijkbaar is een nz blok dus gewoon een echte injectie motor
3 november 2010 om 17:36 #17752802De E-kadett en de Vectra zijn trouwens wel met Volledig electrisch geregelde carburateur geleverd.
Deze hebben dan in de motorcode ook de E als emmissie code mee gekregen
dat zijn dan de E18NV en en E18NVR motoren geweest.
aan de letters na de cijfers in de code kan je dus zien of het een injectie motor is of niet
E = Euronorm
18 = 1.8 motor
N = compressie code
V= Carburateur
R = Reduziert of lager vermogenC = geregelde katalysator
16 = 1.6 motor
N = Compressie code
Z = Zentral einspritz / Centrale injectieWillem
3 november 2010 om 17:54 #17752803C18NZ = 1.8I Motor hoor, Geen 1.6I Willem :P
3 november 2010 om 17:56 #17752804aangepast
3 november 2010 om 17:57 #17752805Haha :thumbup
3 november 2010 om 17:59 #17752806hey bedankt voor de info allemaal (volgens opel-info.de) zit er in een e kadett nog wel een carburateur motor.
wat zou ik allemaal moeten vervangen als ik van 1.2I (45pk) naar 1.6 (75pk of 82pk) ga?
remmen denk ik wel? benzine tank ook?..3 november 2010 om 18:01 #17752807Tank – benzine leidingen – motorophanging – uitlaat..
Willem
3 november 2010 om 18:04 #17752808origineel gepost door wim-v6
Tank – benzine leidingen – motorophanging – uitlaat..Willem
als het een C16NZ is moet hij er zo inpassen volgen steven_stepje
om dat een C12NZ al voor zien is voor een injectie motor en niks moet aanpassen.Remmen doe ik sowiesoRoy
3 november 2010 om 18:15 #17752809“Past zo.
Is gewoon een normale motor die ook in de corsa heeft gezeten.
Enkel motorsteunen van een soortgelijke motor afpakken en erin hangen die hap.
Deze vind je op alle smalblock motoren uit een corsa op de 1.0s en de e12gv na.
Vooral een a3, die is al berekend op een injectie motor (tank, aansluitingen enz enz)”3 november 2010 om 21:47 #17752810laatste vraagjes: zit er een computer op?past mijn kabel boom daar op?
4 november 2010 om 08:20 #17752811Het moet volgens mij passen !
Tenminste, het paste bij mij ook.
Ik heb de Kadett E motor in de Astra F laten zetten en de Astra F motor in de Kadett E ivm de hoge kilometerstand van de Astra F motor. Het zijn beide C1.6NZ motoren.
Maar de computer die ook wel stuurapparaat wordt genoemd die zitten nog op hun plaats.Groet, Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.