Openluchtfilter

Forumindex Forums Modellen Astra Openluchtfilter

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227693

    Eeeejj, Heb een astra g uit 2002.

    Heb vandaag een powefilter(openluchtfilter) gekocht.
    Nu is alles leuk en aardig mooi geluidje enzoo, maar mijn vraag was wat zijn de voordelen en nadelen?
    Kan het kwaad in de winter , en gaat mijn auto erdoor meer verbuiken.

    Volkan

    #17749642

    Je auto gaat er van kapot omdat er fijnstof wordt meegezogen, je krijgt er een oliezuiper van doordat je onderblok uitloopt. Gaat ook meer benzine verbruiken doordat ie meer warme lucht aanzuigt. Al met al een no no.

    #17749643

    Ik ken heel veel mensen die het hebben maar die geen probleem hebben met kapot gaan van de auto, ok dat die meer gaat zuipen kan ik nog wel hebben.
    Kan het ernstige schade aanbrengen??

    #17749644

    K&N inlegfilter is beter, open luchtfilter krijg je eerder minder vermogen mee dan meer.
    Omdat hij alle warme lucht van de motor pakt.

    Wil je het echt goed doen?:

    K&N inlegfilter, en dan het aanzuiggedeelte naar onderen leggen, ergens achter een bumpergat ofzo.
    Dan heb je pas koele lucht!

    #17749645

    Alles heeft een doel en een open luchtfilter is in mijn ogen wel ok als je
    deze op een hobby of race auto die een beperkt gebruik heeft.
    Voor dagelijks is een inleg filter te prefereren deze houd het vuil en
    vooral zand beter tegen , nederland lijkt steeds meer op een sahara
    als je langs de weg kijkt overal ligt zand en met een beetje wind
    stuift dit lekker in het rond en komt ook in en over je auto heen
    en dit is moordend voor de cilinderwand van je motor als het daar terecht komt.

    #17749646

    Ok ik snap het, jah ik gebruik het alle daags en heel veel van mijn vrienden hebben ook zo’n openluchtfilter. Een renault megane coupe 96 en een Bmw e36 uit 97.
    Dan wordt het sparen voor een k&n filter.

    #17749647

    ik denk dat je het pas gaat merken na een half jaartje rijden.

    ik ben van het idee afgestapt.
    een gespoten systeem is ook nog een optie.
    maar even over de inlegfilter.

    welke is nou het beste?
    -k&n
    -greenfilter
    -simulto (was als beste getest)

    en een grotere aanzuigbuis schijnt ook te schelen.

    #17749648

    Wat bedoel je met een gespoten systeem, Ik lees net op internet dat je een filter ook kan inspuiten met een soort olie dat het kleine deeltjes wel tegenhoud. Ben van plan dan ergens in December een K&N filter te nemen.

    Maar krijg ik met een standaard openluchtfilter problemen met starten in de winter??

    #17749649

    met starten zul je geen problemen krijgen lijkt mij.


    @Robert
    Corsa,
    K&N en Green zijn allebij wel goed.
    Simulto heb ik nog nooit van gehoort

    #17749650

    http://www.carfantasy.nl/green-luchtfilter-opel-astra-alle-overige-uitvoeringen-p-43935.html

    is zow iets goed of niet.
    Ik wil puur geluid niks anders, geen vermogen niks. alleen geluid

    #17749651

    Eh….
    Ik zou toch het welzijn van de motor op 1 zetten ipv een mooi geluidje.
    Je kan wel een mooi geluid willen produceren maar als je motor eraan kapot gaat dan heb je geen motor en geen geluid meer. …..:angel
    ik bedoel het niet verkeerd hoor maar het zijn altijd dure reparaties als er wat mankeerd aan de motor zelf.
    Weet goed wat je doet :thumbup

    Groet, Rik

    #17749652
    #17749653

    ohhw, je wilt alleen puur geluid.

    dan moet je bij mij zijn:jerry
    http://www.youtube.com/watch?v=vicqVvenEG0

    Inlegfilter ga je niet echt dat aanzuiggeluid mee krijgen wat een open filter wel doet
    of je moet een Lexmaul inlaat nemen, maar dan ben je al gauw 500 euro kwijt

    #17749654

    jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..

    #17749655

    voor geluid moet je gewoon een dikke bassbox kopen :P

    neej hoor maar denk dat je dan niet ver gaat komen met een filter alleen .
    denk dat je dan een andere einddemper nodig heb en een middendempervervanger. dan heb je een beetje geluid .

    #17749656

    In principe is er niets mis met het plaatsen van een openluchtfilter. Wel zul je zoals gezegd je koude lucht aanvoer moeten aanpassen richting dat filter en/of iets van een behuizing maken van bijv. dik aluminium om de hitte van de motor te weren.

    Belangrijker is dat je na het nemen van zo’n filter van bijv. Green dit GOED moeten onderhouden.
    Ik heb met meerdere auto’s zo’n filter erop gehad. Elke maand filter uitbouwen, goed uitspoelen met lauw water van binnen naar buiten, laten drogen, de speciale olie netjes verdeeld (NIET TEVEEL) opnieuw inspuiten. Regelmatig controleren en als je zelf denkt dat het harder vervuild raakt in de ‘stoffige’ maanden een extra keer reinigen.

    Bovendien rijden er in NL heel veel mensen rond met een standaard luchtfilter in de bak die kompleet zwart is en allerlei vuil ook doorlaat, dit is minstens net zo schadelijk als een openluchtfilter wat uitgedroogd is door gebrek aan onderhoud.

    #17749657

    ok, jah ik heb de filterbehuizing heb ik alleen bovenkant eraf, de onderkant licht er nog op die de koude lucht toevoer laat komen.
    Dus ik moet het om de maand ff schoonmaken, maar is die olie niet slecht voor je luchtmassameter..?

    #17749658

    origineel gepost door volkanE
    jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..

    mijn reactie was meer als geintje bedoelt.
    ik heb niks liggen.
    wat ik gedaan heb is: kat. en middendemper weg.
    dan krijg je wel iets meer geluid:angel

    #17749659

    oooohw hahahhah :)

    neej is geen probleem dan, ik wil niet met de uitlaat klooien wil hem standaard laten, maar wanneer ik gas trap dat het een beetje gaat grommen.

    #17749660

    ja de olie is een killer voor je l.m.m. maar het is wat je wilt ,
    ik vind het risico te groot was het een auto van 500 euro geweest ok dan interseert het me niet. maar ja de meeste zijn lief hebbers van opel dus raden een open luchtfilter af (risico bij slecht onderhoud te groot) zullen vast wel goede tussen zitten .

    en tja voor geluid wordt het toch echt een open pijp (kosten bijna geen drol )

    #17749661

    Dus met goed onderhoud, dus afentoe schoonspuiten die filter.
    Zorgen voor koud lucht.
    Dan kan het gewoon gebruikt worden..?

    #17749662

    in principe kun je hem dan wel gebruiken ja;)
    als je met die punten goed rekening houd

    #17749663

    Ik heb een luchtfilter (k&n konisch) gehad op de astra G stw.. nooit geen problemen mee gehad gewoon om de 60.000 km en x schoonmaken en inolieen.. zoals op de beschrijving staat!

    Tip je kan ook kijken voor een complete afdekking van je filter dan trekt die minder warme lucht,en zorgt voor een koude aanvoer van lucht doormiddel van een flexibele slang van onderuit.

    Of je legt zoals gezegd hier de filter onder;) …..maar kijk uit met opspattend vuil en nat in je filter..

    #17749664

    rij al 1,5 jaar met een c20xe met lexmaul inlaat en een open (k&n) lucht filter. Verbruik is zelfde gebleven, en geen last van een olie zuiper

    #17749665

    haha ik had een 1.6 8 klepper met power filter K&N kreeg er zelfs pk’s bij net als wat er op de doos stond :D hij bromde wel hard haha :) en heb er toch 26.000 km mee geblaze zonder problemen lol

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.