nieuwe motor in de c kadett station

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling nieuwe motor in de c kadett station

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227566

    hier maar even een topic over mijn motor wissel
    ik heb een c kadett station met nu er in een 2.0 s slurp slurp omdat hij zo zuipt ga ik er een nieuwer type motor in hangen

    het motortje komt uit een corsa a maar origineel uit een corsa b dacht ik het is een 1.6 se

    ik heb er een manta 1300 belhuis achter pas gemaakt daar aan zit een 4 bak met overdrive
    ga nu de motorsteunen van een 1200 pas maken op een los
    voorasje zodra die er aan zitten door middel van een pasplaat zal ik er een stuurhuis aanknopen met stuurstang om de uitlaat te positioneren

    als die er onder zit zal ik hem in de auto in bouwen
    ik zal in de auto een retour en een benzpomp moeten aan legen
    maar ook zal ik moeten uitzoeken hoe ik het benzine traject uit kan schakelen om op lpg te kunnen gaan rijden.
    groeten willem

    #17747946

    en net zo veel vermogen als een 2.0s!

    waarom is je front een andere kleur? wordt hij ooit nog verandert?

    succes,

    #17747947

    hoi kiya
    volgens de vorige eigenaar heeft de 1.6 109 pk dus das een poepie meer toch
    maar daar gaat het mij niet om als je goed gelezen heb slurpt de 2.0 een beetje en dit blokje doet iets meer km op een liter.

    EN WAT IS ER MIS MET DE KLEUR:swear

    voor alle anderre forumers aleen reageren als het zinvol is DANK U
    groeten willem

    #17747948

    p.s hij ziet er nu zo uit dit is ook het winter jasje.

    groeten willem

    #17747949

    Hoe denk je met de ontsteking achter op de kop uit te komen? Bij een 16v heb je daar een probleem met de kachelbehuizing en het lijkt erop dat dat hier ook een probleem gaat worden.

    Je hebt misschien wel een paar pk meer maar het koppel zal wel lager zijn. ik denk niet dat hij er sneller van wordt in ieder geval. zuiniger moet wel lukken…

    Voor de LPG zul je de + naar de injectoren uit moeten schakelen, zodat alleen die niet meer werken, de ontsteking moet immers wel blijven werken.

    Die kleur is ook niet mijn favoriet eerlijk gezegd….;)

    #17747950

    origineel gepost door superkadettje

    voor alle anderre forumers aleen reageren als het zinvol is DANK U
    groeten willem

    zozo, op de teentjes getrapt.
    meneer kan niet tegen kritiek.
    iedereen heeft zijn eigen smaak.

    groeten.

    #17747951

    ja idd, ik vraag alleen of hij deze kleur stelling blijf behouden, ik kan toch niet alles ruiken?

    een 2.0s op lpg verbruik toch ook meer als op benzine is het niet een kwestie van afstellen??

    dat vermogen verschil merk je echt niet, ik vind een cih heeft meer charme in een kadett.

    #17747952

    De motorsteunen van een Manta 1.3s zijn die niet bruikbaar? En volgens mij heeft een Corsa GSI (1.6 8v) maar net iets van 100 pk als ik mij niet vergis. En je komt inderdaad met de ontsteking in de knoei. Je komt er je schutbord en kachel voor aan het verbouwen.

    #17747953

    @superkadettje

    Gelieve zelf ook normaal reageren alstublieft.

    er wordt een normale vraag gesteld,en krijgt er een beetje zo’n reactie op terug..

    Verder leuke station:)

    #17747954

    op de eerste foto zijn de kleuren ook anders toch?

    Die latere foto heeft een soort van 2 tone paintjob, maar bij die eerste lijkt het alsof er een scherm op zit met een andere kleur

    #17747955

    tis net dat der een compleet andere voorkant voorgezet is, vanaf de A-stijlen:P

    #17747956

    ja klopt zit een nieuwe neus op en sorry maar sommige kunnen alleen maar kraken maar geen handen hebben om zelf te maken
    ik ben een fanatike c kadett lief hebber en heb er al genoeg gehad en ja hij zou nog mooier kunnen maar heb daar geen geld voor
    maar goed ben
    de 13 steunen heb ik niet dus moet een pas plaat maken gaat wel luken
    giuliettaevo bedankt daar ga ik naar op zoek.

    gsifreak dank je voor de coriceerende tik.

    en voor de ontsteking moet ik even kijken maar volgens mij kan ik die gewoon verplaatsen om dat hij daar alleen op een plaatje zit dus geen contakt heeft met de nokkenas hij wordt gestuurt via de krukas sensor.correct if y am rong;)

    groeten willem

    #17747957

    leuke wagen zo hoor maar een vraagje over de 2 blokjes

    er lag een 2 liter in met X pks en er komt nu een 1.6 in met een 100 pk … hoe staat het met het koppel? lever je daar op in of ga je er ook op vooruit?

    verder vindt ik het wel een mooi projectje :) keep it up mate :thumbup

    #17747958

    dank je sjouke
    de 2.0 s die er nu in ligt heeft ik dacht iets van 75 pk dus daar ga het wel wat op vooruit de koppel weet ik van beide niet
    maar daar gaat het mij niet om de 2.0 s verbruikt op lpg 1op5/6
    en de 1.6 zou ongeveer op lpg 1op12/14 moeten kunnen halen daar doe ik het voor + het een leuke uitdaging is om te proberen toch

    groeten willem

    #17747959

    origineel gepost door giuliettaevo
    Hoe denk je met de ontsteking achter op de kop uit te komen? Bij een 16v heb je daar een probleem met de kachelbehuizing en het lijkt erop dat dat hier ook een probleem gaat worden.

    gewoon de DIS er af schroeven en er ergens naast zetten, er zit geen storende stroomverdeler aan.

    #17747960

    superkadettje

    is het niet makkelijker om een manta b nokkenas huis tepakken met ontsteking .. dan rommel je ook niet met de schutboard is een idee

    cih loopt en staat met goeie afstelling en welke carb er op zit .. zenit en weber lusten aardig wat .. enkele solex kan je echt wel 1 op 12 krijgen hoor .. denk nog zuiniger

    ik heb een 2 traps solex er op en loopt +- 1 op 10 met mn 1.6S.. en nog niet lekker afgesteld

    en vind een cih er beter inpassen dan een ohc in een c of b kadett .. idd meer charme .. maar das smaak

    en je kleur van je kadett .. niet echt de mooie blauw maar mistaat hem niet

    keep on going

    #17747961

    hoi b coupe
    zoals oly al zij kan de dis ontsteking/verdeelding er gewoon af en ergens anders geplaatst worden dus geen geklooi aan het schutboord af kachelhuis
    ben nu bezig om de kopelingsplaat aan te passen plaat van de corsa middenstuk van de cih 4 bak en heb nu pasplaten voor de motorsteunen maak dit weekend wel weer wat foto’s.
    groeten willem

    #17747962

    hoi hoi
    geen update ben een beetje ziek geweest van het weekend maar wel een vraagje
    heeft iemand een electra schema zo dat ik de + kan vinden van de injectors
    en past een uitlaat spagetie pijp van een 2.0 16 v op mijn 1600 of is dat makelijk pas te maken?
    groeten willem

    #17747963

    zo dit weekend weer wat een het blok kunnen doen heb nu pas platen gemaakt om de motorsteunen op te monteren

    en zit goed op de voor as nu de uitlaat er op aan pasen en dan kan hij er in
    groeten willem

    #17747964

    motor hangt er in alles er op aangepast maar ben al drie dagen aan het stoeien met het electra krijg hem niet aan de praat ben het nu zat hij gaat er morgen weer uit en de cih gaat er weer in al dat gekut met die nieuwerre troep.:argue

    #17747965

    Beetje laten rusten en met frisse moed es herbeginnen… ;)

    Greetz

    #17747966

    ja als dat is zou kunnen ik had drie dagen vrij om het om te gooien zodat ik morgen er weer mee kan gaan rijden want ik heb hem nodig voor woonwerk verkeer dus heb ik morgen weer vrij gevraagt en dan gooi ik mijn cihtje er weer in en dan kijk ik wel wat ik met het corsa blokje doe moet dinsdag gewoon weer rijden.
    groeten willem

    #17747967

    tuitjehorn en heerhugowaard kan je toch fietsen willem?

    #17747968

    tuitjehorn? waar is dat dan? hhw is dichtbij in iedergavel voor mij

    #17747969

    geschakelde + zonder weerstand getrokken??

    een cih heeft normaal maar 8 volt op de + staan… ohc met cpu heeft 12volt nodig

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.