Zeer triest…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227396

    Beste liefhebbers,

    Na afgelopen zondag mijn turbo vervangen te hebben blijkt er nu constant een blauw/grijze rook uit de uitlaat te komen… Tijdens het rijden niet, maar met stilstaan wel…

    Wat is nu de conclusie? Zuigerveren gaar en blok eruit? Of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

    Ravi

    #17745598

    Mischien wat olie gemorst wat her en der om het blok heen zit? Dit schijnt meer te gebeuren.Als je tijdens het rijden geen problemen hebt lijkt het mij niets ernstig.

    #17745597

    Was het maar waar, maar komt echt uit de uitlaat vandaan…

    En we hebben nauwelijk iets met olie gedaan…

    Frapant is wel dat ‘ie gaat als een jekko, en toch blijft dat roken een naar gegeven…

    Ravi

    #17745596

    Het kunnen ook de klepseals zijn, of de carterventilatie die dicht zit.
    De carterventilatie is het minste werk om te repareren.
    kijk daarvoor even in het c20xe forum.
    Is laatst een hele discusie over gevoerd.
    Ik hoop dat je hier wat mee kan.

    #17745595

    Ish,

    Maar wat bedoel je met ” Tijdens het rijden niet, maar met stilstaan wel… “
    Is dit met stilstaan voor een stoplicht en dan wegrijden?

    ik zou ook als 1e het cartervent systeem eens goed nazien, als je zeker weet dat dit ok is.
    Daarna zou ik echt de seals gaan vervangen, ik heb ze bij mezelf ook gedaan met als resultaat :thumbup :thumbup

    Succes Esox

    #17745599

    Ik zal binnenkort eens moeten kijken naar de carterontluchting inderdaad.

    Als dat het niet is, dan zal ik wel weer verder moeten zoeken…

    Ravi

    #17745600

    ik zou het maar even heel snel checke, als er iets verstopt zit,b.v. olieslangetje naar je turbo dan heb je kans dat je turbo weer kapot gaat,als een turbo 40 seconde zonder olie zit heb je al onherstelbare schade aan je turbo. het hoeft niet veel bijzonders te zijn maar zou het wel even nagaan.

    #17745601

    Hey Ravi

    Gaat het over een tweede hands turbo? Of een nieuwe(gereviseerde)?
    Tijdens het rijden kan je geen blauwe rook zien! even bij stationeer gas geven en kijken of hij met de toeren mee steeds meer rookt.

    #17745602

    Blauwe rook bij een Z20LET kan inderdaad een hoop tegenspoed beteken

    We zijn hier ook bezig met een Z20LET, deze deed op een gegeven moment 1 liter olie op 600km, bij deze zijn nu de zuigerveren vervangen, en de Kleprubers, en nu van de week een andere Turbo erop..

    dan moet ie weer goed zijn…

    Willem

    #17745603

    Het is een c20let Willem, maar principe zal zeker t zelfde zijn bedoel je

    #17745604

    ik heb mijn turbo ook vervangen. bij filerijden en lang stilstaan nog steeds rookpluimen uit de uitlaat. reed 500 km op een liter olie.
    klepseals vervangen en nu geen last meer.

    schijnt een voorkomend probleem te zijn van de let motors. turbo’s en gare kleprubbers.

    #17745605

    Aha vroeg me al af waarom ik zoveel moeite had om je rechts in te halen op de motor, maar er hangt een turbo in :-D

    #17745606

    @Tim Leegwater wrote:

    Aha vroeg me al af waarom ik zoveel moeite had om je rechts in te halen op de motor, maar er hangt een turbo in :-D

    Heb je zeker een brakke koffiemolen…. Beetje 2 wieler komt beter van zijn plek dan iemand met 4 wielen…

    #17745607

    Nou dude, een knappe c20let kan het een motor echt lastig maken vanaf 140km/h weet ik uit eigen ervaring met mijn Corsa B c20let. En ik heb een naked bike dus iets meer weerstand dan een hayubusa ja.

    Zeg ook niet dat ik hem niet voorbij kwam ik zeg dat het moeite kostte.

    #17745608

    nou ik ken me nog wel een filmpje herrineren van een Astra F die een Yamaha R6 helemaal peuken blaast.. :jerry

    #17745609

    Psies dat bedoel ik. Er zijn legio voorbeelden waarbij een motor het moet afleggen tegen een auto. Maar goed -offtopic

    #17745610

    Wat zijn nou precies kleprubbers? En Klepseals? Iemand een foto?

    #17745611

    dit is een klepseal:

    het is een dichting tussen het gesmeerde deel van de kop en de in en uitlaat poorten langs de klepsteel..

    Willem

    #17745612

    Klinkt ingewikkeld zit dit in het blok ergens….?En hoe kom je er achter dit niet meer goed is en zo de blauwe rook klachten veroorzaakt?

    #17745613

    JUp, zit onder de nokkenassen en klepstoters.

    willem

    #17745614

    Heb hier al gelezen dat ze deze kunnen vernieuwen zonder de kop eraf te halen :???:

    #17745615

    kan ook ja , distributie/nokkenassen verwijderen , door een bougiegat touw in de cilinder laten zakken , zuiger in bovenste stand draaien of tot zover mogelijk , krukas blokkeren en je kan je klepveren verwijderen en zo ook de rubbers vervangen…

    #17745616

    Vraag me dan toch nog steeds af hoe je nou weet de blauwe rook klachten 100% van de klepseal afkomt, of vervangen jullie die op de gok in de hoop de klachten verholpen zijn?

    #17745617

    als je turbo nog in goede staat is dus niet lekt inwendig , dan is de kans groot dat je seals de boosdoeners zijn :(
    kan ook aan je onderblok liggen ( zuigerwanden / zuigerveren ) heb ik onlangs hoord van wim-v6 :???:

    #17745618

    @belgium turbo wrote:

    als je turbo nog in goede staat is dus niet lekt inwendig , dan is de kans groot dat je seals de boosdoeners zijn :(
    kan ook aan je onderblok liggen ( zuigerwanden / zuigerveren ) heb ik onlangs hoord van wim-v6 :???:

    Durf het niet te zeggen, blokje heeft aardig wat gelopen bijna 194 k of er ooit een revisie uitgevoerd is of een turbo vervangen is durf ik niet te zeggen….op dit moment lekt hij alleen wat aan het blok en soms pluimpje blauwe rook bij weg rijden stop licht verder rijd hij prima en stationair ook geen gekkigheid….om er nou enkele duizende euro aan uit te geven zie ik ook niet zitten, zolang hij rijd zonder verdere klachten vind ik het best! Maar ga zowieso a.s vrijdag de zafia achter laten bij de garage voor nader onderzoek/inspectie wat er allemaal loos is…..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.