Geen vonk 2.0E (EDIT; Opgelost!!!)

Forumindex Forums Techniek Cih Geen vonk 2.0E (EDIT; Opgelost!!!)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227086

    Hallo allemaal.

    ik heb een probleem met mijn 2.0E uit een rekord,
    Ik heb alles aangesloten volgens de gevonden schema’s,
    alleen nu heb ik geen vonk.:(
    Er zit een elektronische ontsteking op.
    Ik heb alle onderdelen van de 2.0E gebruikt, alleen de bobine en de module komen van mijn kadett (1.2N met elektronische ontsteking van een corsa A, functioneerde altijd prima!)
    Kan dat hieraan liggen? Ik dacht dat dat niet veel uit maakt.

    Groeten Erik

    #17742318

    Hbase geeft dat de ontstekingsmodule van een rekord 2.0E anders is dan de module van een corsa 1.2N.:hmmz
    Eerst dus maar eens op zoek naar een andere module!:)

    #17742319

    en als je aan geeft, waar ergens je woont, zoekt het makkelijker, en krijg ja meestal wel wat aangeboden

    #17742320

    sommige 2.0E modules zijn ook nog anders. dus check je onderdeel nummer.

    #17742321

    Ok, locatie even aangepast, nuttige tip!:wors

    Ik heb de originele module niet, dus ik kan ook geen nummer checken…

    #17742322

    als je in de buurt komt, ik heb denk ik wel wat liggen, maar zet hier eens een foto van de ontsteking neer
    kunnen we snel genoeg zien of ik, of iemand anders je kan h;elpen

    #17742323

    neem aan dat je gewoon onsteking hebt van 2.oe ?

    was toch ook iets met 9 volt en 12 volt?

    #17742324

    Ok, ik zal even kijken of ik een paar foto’s kan maken,
    Ik kom helaas niet in de buurt, dus dat wordt em niet, iig bedankt!:)

    Ja het is gewoon een 2.0E ontsteking, 9 en 12 volt verhaal klopt, maar ik heb de weerstandsdraad (doorzichtig) al vervangen door een gewone kabel.
    Echter zakt de spanning op de bobine nog wel iets bij het starten naar ongeveer 10 Volt.

    #17742325

    zwakke accu?

    #17742326

    Nu ongetwijfeld wel, heb hem al aan de lader,
    maar vanaf het begin (volle accu, 1/2 jaar oud) vonkte hij al niet, ook niet zwak.
    ik vermoed dat het in de module zit, omdat deze uit een 1.2 is en de 2.0 anders is,

    bobine is ook van een 1.2 maar die kan toch niet veel verschillen?

    #17742327

    Hoera! We hebben vonk!
    Ik heb de module vervangen door de originele 2.0E module.

    Helaas loopt de motor niet, ik denk dat de injectie nog niet helemaal goed is?
    Brandstofpomp loopt en er komt brandstof uit de leiding voor,
    Alleen bij het demonteren van de leiding, om te kijken of er benzine door komt,
    zat er veel druk op deze leiding, de slang knapte er zowat af, is dit normaal?

    #17742328

    ja, dat is normaal. Zit er een draad aan het startmotor draadje? zit de ontsteking aan de cih ecu gekoppeld?

    #17742329

    Welk startmotordraadje bedoel je? De rood/zwarte naar relais?
    Ik heb de groene draad van bobine/toerenteller naar de ECU verbonden.
    Verder geen stekkers over o.i.d., alleen die van de onderdrukschakelaar,
    Zie topic:
    http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=134280
    Deze heb ik doorverbonden.

    #17742330

    staat hij wel op tijd? en niet 180 graden verdraaid?? (dat dus de 4 vonkt, ipv de 1)

    Is makkelijk testen, kwestie van kabels wisselen

    #17742331

    Zet eens rechtstreeks plus op 15 bobine en kijk even op je spanning hebt bij je ecu (dacht pootje 4 op stekker)
    En meet even weerstand van je groene draad pootje 1 stekker ecu en pootje 1 bobine.

    #17742332

    UPDATE: Net slang van luchtfilterhuis eraf getrokken, vervolgens beetje startpiloot geprobeerd, en verrek hij loopt, nog niet mooi maar het is een begin.
    Alleen na een paar minuten sloeg hij af, en nu krijgen we hem weer slecht aan, we denken dat het probleem nog steeds in de brandstof zit, zou dit aan de LMM liggen?

    #17742333

    hoe zien de bougies er nu uit?

    nadat hij dus even gelopen heeft

    #17742334

    De bougies zijn zwart.

    #17742335

    Trouwens nog iets ontdekt,
    de vorige eigenaar heeft een schroef in het filterhuis gedraaid,
    waardoor de luchtklep? blokkeerde, deze heb ik eruit gehaald,
    Nu gaat de klep geheel dicht, zo hoort het toch?

    Echter hij loopt nog steeds niet, alleen als er startpiloot wordt gebruikt. En dat terwijl dat toen hij liep, hij wel aardig goed liep.
    Ik vermoedt dat er geen brandstof in de cilinders komt.

    #17742336

    met zwarte bougies komt er juist teveel brandstof in je cilinders.

    Als je start met volgas en boven de 2000 toeren blijft, blijft hij dan wel lopen?
    Best kans dat je ECU naar de klote is (of je lmm)

    #17742337

    Heb nu een injector er af gehaald, maar er komt geen brandstof bij de injector,
    Ligt dit aan de brandstofdrukregelaar die ertussen zit, of misschien aan de aansturing?

    #17742338

    origineel gepost door Deperik
    Heb nu een injector er af gehaald, maar er komt geen brandstof bij de injector,
    Ligt dit aan de brandstofdrukregelaar die ertussen zit, of misschien aan de aansturing?

    Waar heb je de aanvoer leiding op aangesloten?

    Deze hoort rechtstreeks op de injectoren te zitten, de retour komt dan op de drukregelaar

    #17742339

    Dat heb je helemaal juist, en ik helemaal fout!
    Direct even uitproberen!:D

    #17742340

    Gelukt!
    Heel dom van me dat ik dat verkeerd om heb aangesloten.

    Hij loopt nu wel ok, nog even ontsteking precies afstellen met stroboscoop.

    Bedankt voor alle hulp!

    #17742341

    origineel gepost door Deperik
    Gelukt!
    Heel dom van me dat ik dat verkeerd om heb aangesloten.

    Je bent niet de eerste (is mij ook al eens overkomen, je zoekt je dan echt rot), en zeker niet de laatste :):P

    Kun je iig weer verder nu :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.