omega 2.5 TD Irmscher opc

Forumindex Forums Modellen Omega omega 2.5 TD Irmscher opc

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226944

    Hallo idereen,

    Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
    Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
    Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
    Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
    Gr Richard

    #17740733

    een 2.5TD is een 2.5TD.

    De Motor is afkomstig van Steyr en word ook in Diversen BMW’s Geleverd.

    het enige wat irmscher ermee te maken zou hebben is motor tuning, aan de motor zelf is weinig irmscher.

    Irmscher heeft GEEN Irmscher uitvoering uitgebrancht van deze motor namelijk.

    Je kunt pas wat zeggen over deze motor qua vermogen en wie m getuned heeft als de Papieren hiervan bij de auto aanwezig zijn.

    als je deze niet hebt, dan kan je eens een vermogens meting laten doen bij een tuner.

    Wat betreft OPC, die heeft helemaal nooit en niks met de omega gedaan.

    Willem

    #17740734

    origineel gepost door richard2902
    Hallo idereen,

    Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
    Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
    Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
    Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
    Gr Richard

    Hoi Richard, het is dan denk deze wagen; (?)
    Was me nl tijdje terug ook opgevallen.
    (Wel een wat aparte advertentie trouwens, die mij persoonlijk wat tegenstaat).

    Verder, en mooie wagen ! Leuke opties en de wielen staan goed..
    Veel plezier ermee ! En welkom hier natuurlijk :thumbup

    #17740735

    Y25DT:

    Y25DT
    Bauform: R6
    Steuerung: DOHC
    Anzahl der Ventile: 24
    Bohrung (mm): 80,0
    Hub (mm): 82,8
    Volumen (cm³): 2498
    Leistung (kW bei min-1): 110 / 4500 — 150pk / 4500tpm
    Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 1750 – 3000
    Verdichtung: 17,5 : 1
    Motormanagement: Bosch EDC 15 C4
    Steuerung: Steuerkette
    Abgasanlage: AGR, Katalysator
    Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT20
    Verwendung: Omega B (R30, 5L40-E)

    #17740736

    ik vind het een hoop eurotjes voor heel veel kilometers 287dkm…

    #17740737

    Komt omdat er OPC/Irmscher bij staat natuurlijk.

    mijn was paar rooitjes minder en 120.000 km minder op de klok

    #17740738

    Wel, als Irmscher die motor geleverd heeft wil ik daar graag een afschrift van het factuur ontvangen :P

    Ik vrees dus dat dit idd allemaal larie is…

    #17740739

    leuke auto richard . . . maar uuuuh 7 auto’s van geleverd in NL . . . nee :D
    je moet je niet zoveel wijs laten maken joh, autoverkopers liegen dat ze barsten.

    Het is gewoon een nette, vrij luxe uitgevoerde omega en ik zou er ook heel blij mee zijn . . . maar het is niet meer dan dat :).
    Dat OPC plaatje aan de achterkant kan ook iedereen erop plakken . . . maar het staat wel leuk hoor :D

    Dat doen ze ook vaak bij de Vectra B Sport ED II grilletjes . . . plakken ze er een OPC logo op en noemen ze het OPC . . . maar daar klopt ook geen reet van :jerry

    #17740740

    dit is volgens mij niet de styer blok maar die van opel zelf
    de styer blok is een 12 klepper en heeft de X2.5 dt en heeft orgineel 130 pk

    #17740741

    Zowel de 12 als 24klepper komen uit de Styer / BMW diesel.

    gewoon gelijk aan de BMW diesel, ook de problemen hebben ze van BMW overgenomen. (wervelkleppen afbreken bij de 2.5DTi’s bijvoorbeeld.

    alleen de 2.0 en 2.2 diesels zijn van opel zelf

    Willem

    #17740742

    Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.

    En er zit wel verschil in de blokken.

    Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)

    2.5TD = BMW 525TD

    2.5DTi = BMW 525TDS

    #17740743

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties allemaal en het is inderdaad de auto van de advertentie van marktplaats.
    Ik weet ook niet wat er allemaal van waar is maar 1 ding is zeker ik heb nog nooit zo’n snelle diesel gehad. Is getuned by irmscher verlaagd af fabriek met sport onderstel.Zou de auto wel eens op een rollerbank willen hebben om te kijken wat er uit komt. Misschien zien we elkaar wel een

    #17740744
    #17740745

    origineel gepost door Tinuske
    https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx

    de pagina is verlopen

    #17740746

    origineel gepost door Tinuske
    Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.

    En er zit wel verschil in de blokken.

    Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)

    2.5TD = BMW 525TD

    2.5DTi = BMW 525TDS

    Ligt eraan welke je pakt Tinus

    De BMW 325TDS en 525TDS van de E34 en E36 typen zijn ook maar 140pk

    De DTi motor geld pas vanaf de BMW 325d en 525d na de E34 en E36 modellen, en liggen pas in de E39 en #46 modellen van BMW

    Willem

    #17740747

    idd volgens mij zit het zo:

    2.5td = geknepen 325/525 tds motor (12v)
    2.5 dti = geknepen 325d/525d motor (24v)

    #17740748

    Jupzz.

    Voordeel is wel dat de opel TD’s veel makkelijker door de roetmeting komen dan de BMW TDS blokken.

    Willem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.