zou dit zo in de manta gehangen kunnen worden?

Forumindex Forums Modellen Manta zou dit zo in de manta gehangen kunnen worden?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226853

    hey mensen. Ik kwam een tijd geleden deze advertentie tegen op MP en ik zit te denken om het te kopen, maar er zijn een aantal vragen erover.

    LINK

    de vragen:

    -Wat voor bak is dat??
    -zou ik dit in mijn manta kunnen hangen zonder enige complicaties?? bijv tunnel aanpassing en dergelijk
    – Het is gemaakt voor een C kadett, dus ik moet ik alsnog een aangepaste as kopen/regelen?

    Dat waren ze. Het is voor mij twee uur rijden, dus ik wil het eerst zeker weten.

    Alvast bedankt

    #17739720

    Manta24v hier op het forum heeft ook en 16v ombouw te koop. Die is zeker weten goed en kan je ook de nodige tips geven.

    #17739721

    De ontsteking zit in de weg, da’s probleem 1, en de tussen as zit er niet bij? Die zal je ook moeten laten maken.En als ie er bij zit, ben ik er niet van overtuigd dat ie past. Ik heb hetzelfde gepast in mijn c-kadett, en het is wel erg krap, waarschijnlijk heb je in een manta meer ruimte? Er staat hier op het forum inderdaad een set die wel compleet is, komt uit een ascona, en de prijs is netjes.

    #17739722

    van danny (24v) ligt idd in a ascona
    past dus idd zo ook in b

    ding gaat als een speer

    #17739723

    Heeft de ascona A dezelfde lengte als een B manta? Die van danny is toch de witte 16v?
    die omega bak is dat de 265 bak?? die sterke. die witte 16V heeft een R25 en ik weet niet welke bak beter is.

    #17739724

    Omega bak is een R25 of als hij van een 6 cilinder komt een R28. Maar een Getrag 265 is sterker, enkel maakt dit voor een normale 16v niet uit. Heb je het over een turbo is het misschien een ander verhaal.

    #17739725

    volgens mij moet je tussen a en b enkel tussen as van b manta gebruiken
    maar je kunt ook danny effe bellen verteld hij je zo alles

    #17739726

    de bak in de advertentie is een r25 bak
    net als die van manta 24v

    verder is dit wel redleijk plug and play voor in een b manta
    ontsteking is ook gewoon zo te gebruiken
    enkel moet je dan je kachelhuis iets aanpassen
    maar das niet zo,n dikke klus

    let wel
    n beetje op wat je er voor betaald
    zo,n r25 bak heeft niet gek veel waarde

    was het een 1,8 5bak(getrag240)
    of een getrag 265 dan lag de waarde wel hoger;)

    in beide gevallen die van mplaats of die van manta 24v
    moet je wel een tussen as aanpassen

    want van een a ascona is volgens mij niet gelijk aan een b manta

    tussenas kun je in veendam laten aanpassen en balanceren
    bij technotrans;)

    #17739727

    is de tussen as van een automaat niet t zelfde?

    #17739728

    origineel gepost door ascona marco
    is de tussen as van een automaat niet t zelfde?

    nee

    bij een r25 bak gaat dat niet op
    aansluiting aan de bak is anders
    is met een hardyschijf;)

    #17739729

    aha heren dank voor uw info

    dus ik moet een as kopen/aanpassen, dat is duidelijk. en het is dus alsnog een R25 bak
    aan aero, jah ik hoopte op een 265, want er komt later een LET in maar goed das over een lange tijd.

    @ louwe: hoeveel kost het aanpassen van zon as? anders bel ik morgen technotrans.

    Ik tevens de beste heer gesproken en er zit wel degelijk een prijsverschil. De witte XE op het forum heb ik gezien, maar de prijs is te hoog.

    Tevens moet ik ook een as kopen en een uitlaat, dus schiet ik er ook niet echt mee op.

    #17739730

    ik heb eens een keer een as zelf op maat gemaakt en laten lassen en balanceren bij technotrans . dat koste toen €60,00.
    dat is al wel een paar jaar geleden.

    #17739731

    Originally posted by Manta-aero
    Omega bak is een R25 of als hij van een 6 cilinder komt een R28. Maar een Getrag 265 is sterker, enkel maakt dit voor een normale 16v niet uit. Heb je het over een turbo is het misschien een ander verhaal.

    heb zelf een manta gehad met een cih met turbo erop
    was 278pk ,maar deze heeft jaren met een normale getrag 240 gereden zonder problemen
    is maar net hoe je er mee omgaat

    #17739732

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    de bak in de advertentie is een r25 bak
    net als die van manta 24v

    verder is dit wel redleijk plug and play voor in een b manta
    ontsteking is ook gewoon zo te gebruiken
    enkel moet je dan je kachelhuis iets aanpassen
    maar das niet zo,n dikke klus

    let wel
    n beetje op wat je er voor betaald
    zo,n r25 bak heeft niet gek veel waarde

    was het een 1,8 5bak(getrag240)
    of een getrag 265 dan lag de waarde wel hoger;)

    in beide gevallen die van mplaats of die van manta 24v
    moet je wel een tussen as aanpassen

    want van een a ascona is volgens mij niet gelijk aan een b manta

    tussenas kun je in veendam laten aanpassen en balanceren
    bij technotrans;)

    Over het algemeen zie je dat bijna iedereen een 240 of 265 achter zijn snelle blok hangt in een manta/Ascona.

    Waarom worden die Omega bakken (r25) zo weinig gebruikt eigenlijk? Want koop je een 2.4 die vers uit een omega wordt geplukt, dan zit die bak er vaak bij..

    #17739733

    de r 25 is qua omvang een wat lompere bak

    en ook zijn veel niet mensen kapot van de hardyschijf die in je tussen as moet;)

    #17739734

    ik zal eens opzoeken wat dat is een hardyschijf.

    maar verder heeft een R25 geen na of voordelen? Hoe zit het met de overbrengingsverhoudingen? tov bv een 240?

    #17739735

    Ik heb iddd die 16v te koop. Tussenas heb ik zelf aangepast en werkt prima en is trillingsvrij.

    Bij vrijwel alle achterwielaandrijvers zit een hardi schijf dus ik zie het probleem niet :hmmz

    Denk dat een hoop mensen angstig zijn om een tussenas te vermaken (wat ik me best voor kan stellen)

    Als het meezit gaat de 16v er deze week uit!:hmmz

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.