Astra G 2001 airco probleem (storing zoeken)

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Astra G 2001 airco probleem (storing zoeken)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226743

    Goedendag allemaal,

    Ik ben Marcel en post hierbij mijn eerste berichtje.

    Ik heb een Opel Astra G hatchback 1.6i 16V ecotec van 2001.
    Gekocht zonder werkende airco. (was mij bekend)
    Airco is van het type dat je zelf handmatig moet regelen.
    Weet dus ook niet wanneer hij voor het laatst is afgevuld.

    Mijn bevindingen tot nu toe:

    Zekering No: 35 is goed.
    Lampje van aircoschakelaar in dashboard brand bij aanschakelen.
    Aircospoel krijgt geen spanning op de aansluiting !!
    Zelf spanning op de aansluiting zetten, trekt de spoel aan.

    Vragen:

    Wat is nu de juiste volgorde om zelf te testen wat nu defect is ?
    Als de airco helemaal leeg is, schakeld dan de aircopomp ook helemaal uit / geen spanning ?
    Werkt het via relais, zo ja welke ?
    Bepaalde meetpunten ?
    Druksensor hoe te meten/ doorverbinden om te testen?

    Graag tips om het zelf eerst verder te testen.

    #17738656

    eerst kijken of er nog druk op het systeem staat zonder druk werkt er niks meer

    #17738657

    origineel gepost door a-manta-turbo
    eerst kijken of er nog druk op het systeem staat zonder druk werkt er niks meer

    Oke ik zal het morgen even testen d.m.v. even kort palletje induwen van de vulopening.

    #17738658

    kun je beter ff laten meten geeft meer zekerheid

    #17738659

    ik zou eerst kijken of er fluor in het systeem aanwezig is. Met een speciale lamp kun je dan een lek ontdekken. druk op het systeem is moeilijk te controleren dmv het ventiel in te drukken. Het enige wat je dan kan vaststellen of er nog iets in het systeem aanwezig is.

    Meeste lekkage treden op achter het hart van de ventilator motor op de condensor. Dit doordat het lang nat blijft en veel blad achter kan blijven.

    Druksensoren in het systeem zorgen ervoor dat de aircopomp niet inschakeld bij een te lag druk, hierdoor wordt voorkomen dat de pomp stuk gaat doordat deze te weinig smerig krijgt. Smering wordt door het aircogas meegenomen en verspreid.

    Meeste kun je het beste laten vaststellen door iemand die een aircovulstation heeft.

    Succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.