hoger lpg verbruik na inbouw ander blok

Forumindex Forums Modellen Manta hoger lpg verbruik na inbouw ander blok

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226568

    had voor heen in me vauxhall een 1.9 zitten deze was redelijk zuinig op lpg.
    nu heb ik omdat deze stuk was een 1.6 ingebouwd
    wel heb ik de carburateur inc in/uitlaat spruitstuk van de 1.9 omgezet
    maar hij zuipt meer als het baasje nu ,hij staat zuinig afgesteld zelfs
    maar lijkt dat ie 1op4 loopt zoals ik dat nu zie .
    hij is zo traag als dikke stront ,maar zuipt des te meer

    wat kan dit wezen

    #17736182

    hij krijgt niet te veel gas ?

    #17736183

    nee als ik kraan verder dicht draai reageerd hij niet meer op het gas
    hij staat al redelijk arm afgesteld

    #17736184

    loopt hij niet te arm?
    staat de ontsteking wel goed? (Punten nog goed als hij punten heeft)
    juiste bougie(kabels)?

    #17736185

    Ja dan zou ik het ook in de ontsteking zoeken.

    #17736186

    onsteking staat goed ja
    te arm??? hij zuipt behoorlijk dan kan die toch niet te arm staan ????

    #17736187

    is niet zo raar

    lichter blok moet meer doen heb hier ook wel 1600 gehad zoop harder als 2.0

    #17736188

    ja oke ,maar 1op4:o

    #17736189

    is het niet zo dat je de prestaties van de 1.9 probeert te evenaren en drm meer gas geeft?

    #17736190

    was dat maar zo hahaha ding doet er 800 meter over om op de 80 te komen :jerry
    maar ook als ik rustig gas geeft verbruikt ie veel
    was laatst op en neer z wolle 31 liter gas kwijt en das voor mij een goeie 150km
    is een verbruik van 1op4,8 op de lange weg

    #17736191

    Heb je geen lekke slangen of leidingen??

    #17736192

    Ook als hij te arm loopt, kan hij gaan zuipen als een “Jozef” :P

    Als er geen goede verbranding plaats vindt, gaat het gas er achter net zo hard uit als het er voor in komt. (zelfde effect als te rijk)

    #17736193

    vandaag weer eens gemeten ,maar goed 400 meter om op te 80 te komen hahah word al wat sneller
    maar goed eens kijken wat dat verbruik is
    moet ergens vandaan komen

    #17736194

    origineel gepost door mantadevil
    vandaag weer eens gemeten ,maar goed 400 meter om op te 80 te komen hahah word al wat sneller
    maar goed eens kijken wat dat verbruik is
    moet ergens vandaan komen

    krijg die genoeg lucht ?

    #17736195

    was laatst op en neer z wolle 31 liter gas kwijt en das voor mij een goeie 150km
    is een verbruik van 1op4,8 op de lange weg [/quote]

    V8 7.0 liter 345 pk verbruik 1 op 4.16 met een eigen gewicht van 2400 kg

    moet de opel zeker 1 op 8 of minder verbruik zijn

    #17736196

    mijn 1.6 liep ook 1:7 dus kan toch met gas best 1:4 halen dan, of zeg ik dit niet goed? op gas verbruiken ze toch meer dan op benz?

    #17736197

    klopt gas verbruikt meer ,maar die 1,9 had een verbruik van 1:8 1:9
    daarom vind ik dit ineens een erg hoog verbruik

    #17736198

    1:4 is wel hoog voor gas.. Zal iets niet in orde zijn maar wat.. heb er geen ervaring mee

    #17736199

    Is dit blok wel goed? compressie e.d.?
    m.a.w. slurpt ie ook als ie op benzine loopt?

    #17736200

    zwarte bougies?

    miss moet je hem ook minder lucht geven als je hem minder gas geef

    #17736201

    1 op 4 doetmn 2.0 ook:p

    aar goed welke van de 2 kranen heb je lopen open draaien??

    jje hebt eentje bij je verdamper en een voor je carberateur

    als een lpg specialist dat afsteld, dan doet hij de kraan bij de carb bijna helemaal dicht. zitte ze bij jou aan beide kanten open??

    #17736202

    vandaag bougie’s bekeken ,maar zat een laagje op
    beetje grijs van kleur
    deze schoon gemaakt en loopt gelijk stukken beter
    denk dat de kleppen gesteld moeten worden

    #17736203

    Originally posted by Sheto
    1 op 4 doetmn 2.0 ook:p

    aar goed welke van de 2 kranen heb je lopen open draaien??

    jje hebt eentje bij je verdamper en een voor je carberateur

    als een lpg specialist dat afsteld, dan doet hij de kraan bij de carb bijna helemaal dicht. zitte ze bij jou aan beide kanten open??

    heb die bij de carburateur gedaan

    #17736204

    jah als je de kraan bij de carb open trekt dan zuip hij. die zit meestal op een kiertje, maar dat moet je door een lpg boer laten doen. ik heb zelf ook mn afstelling verprutst en dan doe je de kraan van de carb helemaal open, anders valt hij uit bij het gas geven. je moet de balans vinden tussen de schroef van de verdamper en kraan van de carb

    als je de schroef in de verdamper draaid, dan ging hij dacht ik uit mn hoofd stationair beroerder lopen, maar kan je beter accelereren. andersom draai je de schroef open en gaat hij hoger in zn stationaire toerental. zo uit mn hoofd ik kan het ook doorelkaar halen.

    het beste is gwn naar de lpg boer gaan en laten afstellen. dat is namelijk wat ik ook ga doen als ik een ander carb heb

    #17736205

    De kraan in de slang naar de carb is enkel voor vollast (3000 toeren draaien, dan dichtdraaien, tot hij minder begint te lopen, en vervolgens een slag open draaien, dan staat die weer goed)

    Rest van de afstellingen vna stationair en CO wordt allemaal op de verdamper geregeld

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.