groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226365

    vraagje , weet iemand of je zomaar een groter gasklephuis kan monteren?

    vraag me dit namelijk af ivm de inbouw van een c20let in een c kadett.
    wou eerst een sfi vervanger monteren maar kan dan geen stabistang voor monteren tussen de veerpoten.

    je komt dan namelijk te hoog.

    ik zat te denken om een grotere gasklep van bv een ford mustang 4.6 te monteren die heeft een diameter van 75mm.

    wou deze dan op de plek monteren van t oude gasklephuis maar dan dieper in het inlaatspruitstuk.

    dus zeg maar een vierkant gat zagen waar dan een passende flens in word gelast waar zo het andere gasklephuis op geschroeft kan worden.

    zou dit tot betere prestaties leiden of zou het eerder achteruit gaan omdat het inlaattraject veranderd word.

    ik wacht af en zal morgen even foto`s posten van het spruitstuk met schetsen wat de bedoeling is mocht t niet duidelijk zijn.

    #17733645

    met een standaard turbo?
    dan heeft geen effect om zo’n ontzettend grote gasklep te gebruiken.

    #17733646

    ja kon deze gewoon krijgen.
    wil gewoon dat ik wat meer ruimte krijg zeg maar.
    heb een standaard gereviseerde turbo en fase 2 chip.
    heb ook al offerte opgevraagd van jenvey voor een turbo plenum met single 70mm throttle body maar dat kost minimaal 1500 euro.
    voordeel is dan wel dat de inlaat direct aan de voorkant zit maar voor die prijs :o
    wil gewoon een stabistang voor monteren maar kom te hoog met een sfi vervanger.
    zag bij jou topic dat het originele gasklephuis met dubbele gasklep gelijk is aan 1 met een gasklep van 69mm.
    kan er dus beter 1 zoeken van 70mm denk ik dan.

    #17733647

    Neem eens contact op met Niels (Rallyastra)… die heeft een mooi inlaatje gemaakt voor een c-kadett turbo.;)

    Een 75mm gasklep gaat je niks helpen in ieder geval. waarschijnlijk word je gaspedaal er erg gevoelig van, je kunt dan heel moeilijk maar weinig gas geven omdat bij zo’n grote plaat er al meteen veel lucht langs kan.:(

    #17733648

    dan gaan we gewoon voor een 70mm inlaat. weet iemand de link waar dat inlaatje op staat van rallyastra???
    ben wel erg benieuwd.

    #17733649

    In het 350-500 pk kadett turbo topic bij Restauraties geloof ik…:cool:

    #17733650

    Inlaat van RallyeAstra kost ook nog wel zo’n 900 euro ff uit mijn hoofd.

    Ik heb op Oschersleben bij EDS een inlaat gehaald (zonder bonnetje) voor een stuk minder!

    Courtenay verkoopt een vergroot standaard gasklephuis voor veel geld.
    En er zijn anderen die V6 gaskleppen gebruiken, op een of ander Vauxhall forum.

    #17733651

    Damn , 900 euro is best een bom duiten.

    zit er wel eens over na te denken zelf een complete inlaat te maken.

    moet te doen zijn lijkt me al weet ik niet precies de gegevens waaraan een inlaat moet doen en vraag me ook af of je eventueel de “flow” kan laten meten ergens zodat je zeker weet dat alle cilinders evenveel lucht krijgt.

    wil erop vooruit gaan en niet achteruit….

    ga binnenkort eens creatief tekenen, kan wel technische tekeningen maken op de ouderwetse manier dankzij me tijdelijke werktuigbouwkunde opleiding maar cad tekenen met een computer lukt me echt niet.

    iemand tips over de maten van een inlaat?

    zat zelf te denken aan zo`n schuin aflopende plenum zoals ze dat vaak noemen.
    met conische halzen en trechtertjes erin.

    via ebay kun je ook van die vergrote gaskleppen kopen, prijs valt best mee, zo rond de 120 pond geloof ik.
    ( of is dat juist veel)

    heb zelfs gaskleppen gezien met een diameter van 110mm, leuk als je een quad turbo 8,3L v10 viper blok heb….

    #17733652

    Check op Migweb het topic over Insane Swede zijn Astra MK2 Turbo.

    #17733653

    zal eens ff checken, heb inmiddels al verschillende dingen gevonden betreft de inhoud van de plenum en of je het met 4 gaskleppen doet of 1 grote etc etc.

    #17733654

    WTF: dat ding heeft 700pk en 800nm koppel

    die dyno begeeft t ook zo wat : WARNING Reduce torque immediately

    whahahaha dan heb je het wel knap voor elkaar, erg rappe bak.

    #17733655

    onee toch niet dat was een andere, kan geen mk 2 vinden van die insane swede wel een mk1 maar daar kan ik geen verdere info vinden betreft de custom inlaat.

    staan wel erg zieke bakkies tussen daar, volgens mij rijd iedereen daar met 400+ pk :o

    #17733656

    Deze is het:

    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki-32.html

    Was ff in de war met mk2 en 1, gekke engelsen ook :P

    #17733657

    ja zo`n inlaat lijkt me het beste qua bouw. dan heb je de grootste kans dat de verdeling van de lucht goed zit.

    heb je tip waar je misschien konische alluminium trechters kan vinden? van max 20cm lang?
    heb mezelf al in de rondte lopen zoeken maar kan niks vinden , alleen rechte pijp.
    en zouden er ook van die spruitstukken zijn net als ze die bij webbers gebruiken maar waar dan wel gaten inzitten voor injectors?
    anders moet ik maar ff een standaard spruitstuk afzagen.

    #17733658

    Alu kelken kan je bij DP kopen.

    #17733659

    Trechters moet je er zelf aan persen.
    Gewoon op de draaibank een mal maken.
    Rechte aluminium buis onder de pers, mal erop leggen, buis iets warm stoken
    en persen maar. Heb ik zelf ook gedaan gaat super mooi.:vertag

    #17733660

    ok maar dan moet ik nog conische buizen hebben….
    lijkt me namelijk beter als het iets conisch loopt.

    #17733661

    even over de inlaat , wat lijkt in jullie opzicht het beste design qua flow etc?

    de bovenste en de onderste lopen schuin af en de middelste is gewoon een rechte buis wat mij minder effectief lijkt omdat dan de eerste cilinder minder lucht krijgt lijkt me omdat hij achterin even dik is als vooraan.

    dit concept spreekt mij het meest aan maar is wat ingewikkelder te maken.
    volgens de bouwer ervan heb je dan minder last van drukverschillen en audi gebruikte het ook voor hun race motoren net als andere merken

    en voor de binnenkant kom je ook diverse ontwerpen tegen.

    hierbij lijkt t mij dat de versie met opstaande kelken het beste is , want bij sommige sites lees je dat je dan minder nadelige wervelingen heb en omdat de lucht onderin ook stil kan komen te staan en als ze dan dus wat hoger zijn zou je hier geen last van hebben.

    qua inhoud lees je vaak dat je net iets meer dan de inhoud van je motorblok moet nemen, in mijn geval een c20let dus dacht zelf aan 2,5 liter

    maar qua lengte van je inlaatbuizen naar je kop kan ik niks vinden
    ik weet wel hoe langer hoe meer koppel en hoe korter hoe meer topvermogen.

    heb je tips of een opmerking laat het me dan graag weten want hoe meer info ik heb hoe eerder ik ermee aan de slag kan.

    #17733662

    De drie foto’s met de zwarte achtergrond en de laatste foto zijn de beste ontwerpen. Bijd eze ontwerpen stroomt de lucht van onder de kelekn naar binnen en heb je het minste kans op ‘ram’effecten. ook is de verdeling over de cilinders op deze manier het beste geregeld.

    op het Alfaforum loopt hier ook een topicje over, klikken…;)

    #17733663

    zou het trouwens ook niet beter zijn om het grootste gedeelte rond te maken ipv vlak aan de onderkant?
    ( het deel waar de kelkjes doorheen komen)

    vind die tekening op t alfa forum een beetje hoekig, lijkt me niet helemaal goed voor de “flow” .

    ben trouwens wel jaloers op zijn C.A.D. kunsten , wou dat ik zo kon tekenen op de pc…….

    #17733664

    Is ook maar een hobbyist…:afro maar ik wou dat ik het ook zo kon, zou veel dingen makkleijker maken..:hmmz

    Maar die op Migweb van die gestoorde zweed is ook erg mooi.:agent

    rond of vlak maakt niet veel uit volgens mij, je perst de lucht er toch wel in.

    #17733665

    ja ok je perst het er wel doorheen maar of het nou met vloeiende lijnen gaat of dat t om allemaal hoeken gaat.
    iemand misschien tips waar je een simpel cad programma kan downloaden???

    #17733666

    dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.
    heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.

    zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.
    geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.

    verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.

    #17733667

    Quote Jermirik ; zat te denken om een grotere gasklep van bv een ford mustang 4.6 te monteren die heeft een diameter van 75mm.

    Kun je niet gelijk de hele Mustang erbij nemen = stoere auto met direct veel vermogen
    en een mooie betrouwbare V8 motor.:thumbup

    #17733668

    origineel gepost door jermir
    dp heeft geen kelken meer, hun leverancier is ermee gestopt.
    heb ondertussen wel bij theun een inlaat gekocht voor een schappelijk prijsje :thumbup die dus afgezaagd gaat worden.

    zat zelf te denken aan kelken van ongv 20cm die van 33/34mm (is zelfde oppervlakte als inlaat) naar 50/55mm lopen.
    geen enkel flauw idee of zoiets bestaat anders zal ik toch naar de machine fabriek om de hoek op me werk moeten stappen.

    verder ben ik een gasklephuis tegen gekomen voor een honda met een diameter van 70mm alleen moet ik ff kijken of alles uitkomt.

    Op internet staan ergens test met verschillende hoeken waarin de inlaat taps toeloopt.
    De beste pk’s en koppel werd bereikt met een hoek van tussen de 5 en 10 Grd.

    Meer taps toelopend gaf hun weer pk’s en koppel verlies.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.