Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Voorbumper en grill losmaken Astra H
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 september 2010 om 20:03 #17226251
Graag wil ik mijn voorbumper van mijn Astra H loshalen om de koplamp er uit te halen.
Ik heb zelf al even zitten klooien en heb de koplamp losgekregen + de bovenkant van de grill en de schroeven in de wielkassen voor de bumper. Verder durfde ik eigenlijk niet te gaan omdat ik geen schroeven meer zag en ik durfde er niet aan te trekken omdat ik bang was dat er wat brak en dat het geheel niet meer terug op zijn plek bleef zitten.
Kan iemand mij stap voor stap beschrijven hoe ik de voorbumper los kan krijgen zodat mijn koplamp er uit te halen is?
Of kan ik dit beter aan een professional overlaten?
23 september 2010 om 17:58 #17732219:hmmz
23 september 2010 om 18:02 #17732220gril los, doorduw stopjes bovenaan los en twee schroeven achter aan de gril
als ik me goed herrinner (want tis al ff gelede dat ik er een gedemonteerd heb) zitter er bij de voorbumper 2 schroeven in de wielkast en onderaan de wagen 3 stoppen die je eruit moet trekken en bovenaan de gril zitten ook nog 2 stopjes die eruit moeten, rest zat dacht ik gewoon geklikt, even een snok geven aan de zijkant van de bumper aan beide kanten en dan kan je hem eraf schuiven. Koplamp zit vervolgens met 3 bouten vast, die zie je dan duidelijk zitten.24 september 2010 om 10:27 #17732221origineel gepost door Goossens Bjorn
gril los, doorduw stopjes bovenaan los en twee schroeven achter aan de gril
als ik me goed herrinner (want tis al ff gelede dat ik er een gedemonteerd heb) zitter er bij de voorbumper 2 schroeven in de wielkast en onderaan de wagen 3 stoppen die je eruit moet trekken en bovenaan de gril zitten ook nog 2 stopjes die eruit moeten, rest zat dacht ik gewoon geklikt, even een snok geven aan de zijkant van de bumper aan beide kanten en dan kan je hem eraf schuiven. Koplamp zit vervolgens met 3 bouten vast, die zie je dan duidelijk zitten.Ik ga morgen even kijken. Wat bedoel je precies met ‘even een snok geven’? Ik moet er dus wel aan trekken? Ben bang dat ik dan de bumper kapot trek;)
24 september 2010 om 14:33 #17732222De zijkanten van de bumper zitten in een soort rail. Als dus de torx die in de wielkast zitten eruit zijn, klemt het nog vast middels nokjes en uitsparingen.
Plaatje is van een Corsa D maar gelijk aan een H
24 september 2010 om 14:39 #17732223origineel gepost door JFHSas
De zijkanten van de bumper zitten in een soort rail. Als dus de torx die in de wielkast zitten eruit zijn, klemt het nog vast middels nokjes en uitsparingen.Plaatje is van een Corsa D maar gelijk aan een H
Dus waar dat pijltje staat moet ik trekken? Zit de bumper dan alleen vast met 4 torxschroeven in beide wielkassen?
24 september 2010 om 14:50 #17732224yep als alle torxen verwijderd zijn moet je daar aan trekken. Schiet normaal redelijk snel los.
24 september 2010 om 14:54 #17732225Omhoog drukken en lostrekken.
Verder hetgeen Bjorn al zei, dus onder en boven even kijken naar van die zwarte spreidpluggen en wat Torx (meestal T20)24 september 2010 om 17:17 #17732226Bedankt ik ga het morgen even proberen!:thumbup
25 september 2010 om 16:35 #17732227Bedankt voor de hulp het is gelukt en alles zit ondertussen weer vast:)
25 september 2010 om 17:05 #17732228Das mooi, op maar de volgende klus:D
1 oktober 2010 om 05:56 #17732229De bumper zit er weer op en vast maar ik ben niet helemaal tevreden. Wat is nu het geval, de overgang aan de linkerkant van mijn bumper met mijn wielkas(Carrosserie) is niet geheel vlak. Ik weet niet of dit wel al zo was dat ik hem er af haalde maar het valt me nu op.
Nu heb ik er al stevig op ‘gehamert’ maar hij lijkt er niet in te klikken. Iemand enig idee wat ik kan doen om het weer ‘glad’ te krijgen?
Er zit wel een klein (1cm2) deukje op de rand van mijn wielkas maar dat kan toch niet de reden zijn dat hij niet meer goed past?
Het is overigens niet zo dat hij scheef of los hangt of iets dergelijks, het valt ook niet heel erg op maar het is ook niet vloeiend meer. Het gaat dus om een paar centimeter dat hij nog aangedrukt/vastgeklikt moet worden…..
*edit*
Even een plaatje ter verduidelijking :
1 oktober 2010 om 09:44 #17732230Bij mijn D zit het ook niet echt fraai en als je gaat opletten bij andere Opels en merken (Peugeot b.v.) ook niet. Het verschilt vaak zelfs al bij een hogere of lagere buitentemperatuur. Het is een heel klein beetje te ‘stellen’ door de Torx in de wielkast een stukje te lossen en opnieuw vast te zetten als je de bumper zoveel mogelijk op zijn plaats hebt. Veel zal het niet helpen.
1 oktober 2010 om 11:32 #17732231Bij mij zit ook ook niet mooi maar je blijft het meteen zien als je hem 1x eraf haalt, de houder die eronder zit is dan een beetje uitgelubberd, die zou je kunnen vervangen maar zit wel vast gepopnageld.
1 oktober 2010 om 13:50 #17732232Dan laat ik het mooi zitten. Ziet er niet echt heel lelijk uit, je moet er echt even naar kijken wil je het zien en je voelt het. Niet ernstig dus.
Bovenstaande foto is niet mijn auto overigens maar een voorbeeld van internet ;)
1 oktober 2010 om 14:24 #17732233Je ziet het al bij nieuwe auto’s in de showroom en na een gevalletje aso-parkeerdrag door een …. is mijn hele achterbumper vervangen incl. de geleiderails. Tis er niet beter en niet slechter op geworden. De temperatuur heeft enige invloed; het spul heeft een rek/krimp van (+/-) 1 mm per meter bij een verschil van 10 gr. Celsius:o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.