Vectra2000 4×4 roestauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra2000 4×4 roestauratie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226183

    Hoi allemaal!

    Mijn naam is Nathan en ik kom uit Goirle (onder Tilburg).

    In het 4×4 topic van Lemmuh (Jeroen) had ik al aangekondigd dat ik zelf eindelijk eens een topic zou starten met mijn project.

    In 2004 kwam ik op marktplaats een Vectra2000 4×4 met c20xe motor tegen met verlopen APK. Ik rij al sinds 10 jaar met een Vectra (nu een Vectra B), destijds met een Vectra A 1.6i en vond dat een fijne auto.

    Maar, omdat ik erg graag iets dikkers wilde en ook van sleutelen hou, ging ik maar eens kijken naar die Vectra2000.

    Was al meteen duidelijk dat de auto technisch 100% was, maar het chassis was zo krokant als het maar zijn kan. Maar omdat de auto compleet maar 400,- euro kostte, besloten hem te redden van de sloop:thumbup.

    Ik dacht: geef het twee jaar om hem op te knappen, maar helaas komt het leven vaak met (aangename)verrassingen (vriendin,huisje kopen, verbouwen, andere baan etc.);) dus zodoende ligt het project te wachten tot ik er eind dit jaar weer mee verder kan!

    In dit topic, wil ik graag laten zien, wat ik er tussen 2004 en 2006 aan gedaan heb. En ik hoop natuurlijk snel verder te kunnen en jullie dat te laten zien!

    De auto opgehaald (met mijn Vec 1.6i!)

    Het blokje zoals ik hem kocht…

    De baas roept, dat ik aant werk moet, maar nog snel ff een pre-view van wat komen gaat ;)

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Zal zo, om de zoveel tijd wat aanvullingen doen en ik hoop snel weer verder te kunnen met mijn autotje, want ik kijk er echt naar uit om er weer mee te rijden!!:vertag Tot snel!

    #17731506

    Zo, jou chassibalken zijn nog krokanter als die van mij :o
    Maar in de buurt van Tilburg… dan kom ik toch eens een keer kijken als je zover bent en er weer mee bezig bent ;) kom daar toch bijna wekelijks in de buurt…

    Jeroen

    #17731507

    origineel gepost door lemmuh
    Zo, jou chassibalken zijn nog krokanter als die van mij :o
    Maar in de buurt van Tilburg… dan kom ik toch eens een keer kijken als je zover bent en er weer mee bezig bent ;) kom daar toch bijna wekelijks in de buurt…

    Jeroen

    Haha, ja mijn vrienden snapten ook echt niet wat ik ging doen…Ze verklaarden me voor gek:D. Maar ik zie dat juist als een extra uitdaging.

    Langs komen mag altijd, maar hij staat nu nog in de stalling en ik moet eerst nog ff mijn garage leeg ruimen;)

    #17731508

    Ze hebben de auto denk ik voor de cross gebruikt, want de hele bodem en bekleding stond vol met water en een hopp aarde en gras onder de auto destijds:hmmz Dus voro het verkopen nog ff mee gerausd denk ik …Krokant is ie zeker ja, maar komt goed!

    #17731509

    en is de auto al klaar of heb je er een kruiwagen van gemaakt :P

    #17731510

    :wub een tweede Vectra 2000 4×4.
    Erg gaaf dat je haar red van de sloop, model is al zeldzaam en 2000 zeker!!! En het is echt een mooi model!!!:wub

    #17731511

    Heerlijk stukje roest! je hoeft je in iedergeval niet te vervelen dat is zeker.

    Succes met de vec!

    #17731512

    Haha, dank jullie wel jongens;)…En ik heb vast wel genoeg rest materiaal over om een kruiwagen te maken:D

    Ga er hopelijk snel mee verder, meer foto’s volgen dit weekend…;)

    #17731513

    Zo, nog ff tijd over in mijn pauze, dus zal eens weer wat foto’s plaatsen…:vertag

    Destijds heb ik de keuze gemaakt om van mijn vectra eerst alle techniek op te knappen en dan pas de carrosserie.

    Zo ben ik begonnen aan het demonteren van de auto en motor, werkelijk geheel gestript.

    Interieur en bekleding eruit, vloerbekleding was zeiknat!
    De rode markeringen geven de rotte plekken in de bodem aan…

    Volgende keer:

    Het schoonmaken van alle delen (motorisch etc…);)

    #17731514

    Om het een beetje levend te houden ;), nog wat foto’s van de demontage en het schoonmaken/opknappen van de onderdelen:

    Voor 60,- een paar Apex verlagingsveren op de kop getikt;) Nog helemaal nieuw!Nu nog een setje excentrische bouten om het camber etc te verstellen als ie verlaagd is;):

    Uploaded with ImageShack.us

    #17731515

    Zelf een (tijdelijke) straalcabine gemaakt en hij werkte nog goed ook!;):

    Uploaded with ImageShack.us

    #17731516

    Er ligt dus niet het originele (onder)blok in, aangezien de auto van ’89 is en er op het onderblok iets ander staat :wtf:

    #17731517

    Meteen even een vraag: iemand hier ervaring mee?

    http://cgi.ebay.de/H-SCHAFT-RENNSPORT-PLEUEL-OPEL-C20LET-C20XE-Z20LET-/190456934927?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2c581e320f

    Is dit betrouwbaar of zgn “B-stock”? Het scheelt nogal met de prijs bij een nl tuningsbedrijf…

    #17731518

    Niemand :(?

    #17731519

    helaas geen ervaring mee, sorry.

    wil je wel de complimenten geven voor het zeer grondig restaureren van de vec :thumbup:thumbup

    ben erg benieuwd naar het resultaat :wors

    gr vinc

    #17731520

    nice works :thumbup
    alleen jammer dat je altijd zoveel roest moet vinden in een vectra
    oja en ik zie dat je ng het oude type drukbol hebt ik raad u aan om hem ook mee te vervangen grtz

    #17731521

    die drijfstangen ga je gebruiken, als je je motor flink op gaat voeren.
    maar dan heb je nog meer van dat spul nodig.
    houd je de motor standaard, dan kun je dat geld beter voor de roest gebruiken.
    en roest heb je genoeg.
    die vectra die ik gebruikt heb voor mijn kadett, was van 91, en knoepertje hard.
    de roest die daar opzat was echt te verwaarlozen.
    maar, respect voor je werk, ga zo door.

    groeten.

    #17731522

    origineel gepost door vincent23
    helaas geen ervaring mee, sorry.

    wil je wel de complimenten geven voor het zeer grondig restaureren van de vec :thumbup:thumbup

    ben erg benieuwd naar het resultaat :wors

    gr vinc

    Maakt niet uit, maar bedankt voor t compliment:thumbup

    Zullen nog wel enige uurtjes in gaan denk ik, maar het is voor de lol he;)

    #17731523

    origineel gepost door nvt_opel
    nice works :thumbup
    alleen jammer dat je altijd zoveel roest moet vinden in een vectra
    oja en ik zie dat je ng het oude type drukbol hebt ik raad u aan om hem ook mee te vervangen grtz

    Ja, die drukbol wordt vervangen, weet dat die om de 6 jaar sowieso moeten en deze is echt al minimaal 6 jaar oud, want zo lang staat dit project er al, haha;)

    En zeg maar je hoor:D

    Bedankt!

    #17731524

    origineel gepost door kadett4x4
    die drijfstangen ga je gebruiken, als je je motor flink op gaat voeren.
    maar dan heb je nog meer van dat spul nodig.
    houd je de motor standaard, dan kun je dat geld beter voor de roest gebruiken.
    en roest heb je genoeg.
    die vectra die ik gebruikt heb voor mijn kadett, was van 91, en knoepertje hard.
    de roest die daar opzat was echt te verwaarlozen.
    maar, respect voor je werk, ga zo door.

    groeten.

    Hoi!

    Thanx! Weet je toevallig iets over de kwaliteit van deze specifiek op ebay??Omdat de prijs wel redelijk laag is tov een tuningsbedrijf bijv.

    Mijn idee voor de motor:

    Kop bewerken dmv flowen
    Andere nokkenassen met verstelbare nokkenaswielen
    racezuigers (heb ik al liggen)
    Lexmaul of beter
    zwaardere injectoren en ombouw naar dis 2.8
    licht vliegwiel
    enz…

    Maaaaar: dit is allemaal nog maar het idee, nog niets concreet, vandaar dat ik zo eens aan t rondvragen/kijken ben.

    Eerst maar eens het karretje weer hard krijgen ja;)

    Maar bedankt voor de reacties jongens!

    #17731525

    Die drijfstangen gaan prima goed voor een straat motor, bouw je een echte high performance motor dan kun je beter merk drijfstangen nemen. Nadeel van merkloze is dat je de ene keer goede kunt hebben en de andere keer komen ze van een andere fabriek met slecht staal. Ik heb deze goedkope drijfstangen na 1,5 jaar gedraaid uit een motor zien komen en bij anderen die tot 500pk nergens last van hadden. Dus een eenduidig antwoord kan ik zo niet geven, maar ik zou de gok wagen, ze zijn altijd beter dan origineel:vertag

    #17731526

    origineel gepost door rallyastra
    Die drijfstangen gaan prima goed voor een straat motor, bouw je een echte high performance motor dan kun je beter merk drijfstangen nemen. Nadeel van merkloze is dat je de ene keer goede kunt hebben en de andere keer komen ze van een andere fabriek met slecht staal. Ik heb deze goedkope drijfstangen na 1,5 jaar gedraaid uit een motor zien komen en bij anderen die tot 500pk nergens last van hadden. Dus een eenduidig antwoord kan ik zo niet geven, maar ik zou de gok wagen, ze zijn altijd beter dan origineel:vertag

    okay, top!:DBedankt voor het meedenken ;).

    #17731527

    FF nog wat foto’s:

    Wat onderdelen gestraald en gereinigd…

    Voor volledige demontage, de achteras schoon gemaakt:

    #17731528

    Nog een paar:

    #17731529

    Ik had ergens weleens gehoord van het lichter maken van de drijfstangen, dus heb ik eens geprobeerd of ik dat kon op een paar stangen die ik extra had liggen…:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.