Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Z22YH LPG verstandig
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 september 2010 om 21:20 #17225866
Ik overweeg een vectra(C type -2004) station 2.2 aan te schaffen en deze op LPG om te laten bouwen.
Zijn er specifieke redenen dat beter niet te doen met dit type. Type gebonden manco’s/risico punten dus.
Wat mij in iedergeval opvalt is dat er weinig 2.2 Vectra’s worden aangeboden met LPG.12 september 2010 om 21:48 #17728015volgens mij gaat die motor dat niet prettig vinden als je die op LPG laat draaien.
dan kun je beter de Z22SE hebben volgens mij.Je zou eens kunnen overwegen om een 1.9 CDTI te nemen.
Doordat die tegenwoordig toch wel verrekkes zuinig zijn, zijn die serieuze concurrentie geworden voor LPG.
EN zeker als je de 150 pk versie hebt (zeer goed met een chippie tot 200 pk te brengen zonder EGR klep ;)) aardig vooruit te porren!!!13 september 2010 om 10:34 #17728016Tot voor kort was er nog geen LPG installatie voor de Z22YH.
(2,2 YH is een direct ingespoten benzine motor en niet makkelijk op LPG te bouwen).
Er is een installatie in ontwikkeling die vloeibaar gas via het orginele systeem inspuit. (dus de eigen hogedrukpomp en injectoren).Het kan best goed zijn maar of dit zo’n goed idee is betwijfel ik. (aangezien er op benzine al best eens stroringen zijn in het hogedruk gedeelte).
Ik zou voor de tip van sw_reijnders gaan en een 1.9 CDTI zoeken!
13 september 2010 om 19:16 #17728017Wel “diesel” zou normaliter zeker een optie zijn maar bij 50000km/j wel duurder zo’n 1500-1700Eur p.j..
Maar eigenlijk doet dat er niet toe de auto komt beschikbaar in mijn directe familie en is eigenlijk als nieuw vandaar dat een diesel geen optie is.
Ik heb inderdaad begrepen dat Vialle een LPDI systeem heeft maar voorals nog alleen voor VW/audi producten.
Directe injectie zou eigenlijk geen belemmering hoeven te zijn. Immers de LPi injector(s) kunnen toch in het spruitstuk geplaatst worden?13 september 2010 om 19:40 #17728018en waar baseer je die dikke 1500 euro op?
LPG rijdt je namelijk maar 1 op 10 en diesel ga je al snel richting de 1 op 17 of zuiniger met zo’n cdti.
Even ervan uit gaand dat je uit Nederland komt en van een GTS uitgaand (in belgie weet ik namelijk niet precies hoe het zit)
maar dan komt mijn rekensheet op een jaarlijkse kosten van:
4600 euro op diesel en 3600 euro op LPG-G3
daarbovenop komt nog een LPG installatie van jawel 2000 euro . . . als je 50.000 km per jaar rijdt . . . zou ik toch wel om de 2 jaar een andere auto kopen dus kan krijg je:2000/2 = 1000 euro/j + 3600 euro/j = . . . . 4600 euro per jaar . . . kortom even veel als een CDTI wat een veel degelijkere en sterkere motor is dan een LPG motor :angel
dusssssssss :P
15 september 2010 om 16:43 #17728019Ik heb gerekende met 1:11 op gas E2000,-(=meerkosten diesel tov benzine voor LPG 1:17 Diesel a E1.15 50.000km.
Dieselen tot 375000 en Lpg’en tot 300000.
LPG komt er dan goedkoper uit zeker gezien de prijs waarvoor ik de auto kon kopen.
Echter we gaan nu voorbij aan mijn forum vraag.
Deze is ondertussen beantwoord ik heb nl Vialle/Prins en Teleflex gebeld. Geen van drieen heeft een installatie beschikbaar voor een Z22YH motor. Wel voor de SE.:(15 september 2010 om 16:52 #17728020tja, de laatste generaties opel motoren vinden LPG helemaal niet grappig meer.
als je bv ook kijkt naar de X18XER die na 50.000 km al in aanmerking komt voor een complete kop revisie :hmmz19 september 2010 om 18:57 #1772802117 maart 2013 om 08:02 #17728022@jsgsi wrote:
Tot voor kort was er nog geen LPG installatie voor de Z22YH.
(2,2 YH is een direct ingespoten benzine motor en niet makkelijk op LPG te bouwen).
Er is een installatie in ontwikkeling die vloeibaar gas via het orginele systeem inspuit. (dus de eigen hogedrukpomp en injectoren).Het kan best goed zijn maar of dit zo’n goed idee is betwijfel ik. (aangezien er op benzine al best eens stroringen zijn in het hogedruk gedeelte).
Ik zou voor de tip van sw_reijnders gaan en een 1.9 CDTI zoeken!
Hierbij enkele foto’s van de LPG-installatie gemonteerd op de Opel Vectra 2,2 ltr. – met directe injectie. Motorcode Z22YH:





Zie ook onze website: http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/ingebouwde-lpg-installaties/opel/vectra-directe-injectie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 maart 2013 om 08:51 #17728023Oud topics maar ik zie dat er nu lpg in een z22yh kan.
Maar wat ik mis aan de informatie is hoe en waar het gas in gespoten wordt.
Zitten er aparte gas injectors in het inlaatspruitstuk? Of gaat het via de bestaande injectors? Drooggas injectie of vloeibaar?
Hoe gaat het met het huidige brandstof systeem? Zit er een aparte gas computer in?
Hoop vragen ik weet het ben gewoon nieuwsgierig :)Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
17 maart 2013 om 11:29 #17728024De LPG-installatie heeft een aparte ECU, verdamper en injectoren. De ECU werkt volgens het master-slave principe, wat wil zeggen dat hij de signalen overneemt van de benzinecomputer en deze signale vertaalt voor de injectie van de LPG.
Er zitten dus aparte injectoren in het inlaatspruitstuk. De injectie gebeurt gasvormig.
Bij een normaal LPG-injectiesysteem zouden de benzineinjectoren verbranden, tijdens het rijden op LPG. De benzine-injectoren worden immers gekoeld door de benzine die door de benzine-injectoren stroomt.
Om dit op te lossen wordt in het gemonteerde injectiesysteem een gedeelte benzine ingespoten, tijdens het rijden op LPG. Voor een normale chauffeur moet u rekenen dat de auto ongeveer 10% benzine verbruikt en 90% LPG. Bij een sportieve chauffeur zal het gedeelte benzine hoger zijn, omdat de auto relatief meer benzine inspuit bij hoge toerentallen. Bij een economische chauffeur zal het benzineverbruik lager zijn.Omdat deze technologie gebaseerd is op het bestaande injectiesysteem van AEB, is dit een zeer betrouwbaar systeem.
Ik heb mijn blog geüpdated, u kan er de componenten vinden met foto van de installatie:
http://lpg-installatie.blogspot.be/2013/03/lpg-installatie-voor-opel-vectra-22ltr.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Het ideale systeem is inderdaad vloeibare injectie via de benzine-injectoren (zoals Vialle LPdi – zie http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/herstellingen/vialle/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;). Voorlopig zijn er echter nog maar een beperkt aantal voertuigen mogelijk met Vialle LPdi.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.