Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 september 2010 om 18:34 #17225855
hallo
ik ga volgend jaar een ander blokje er in leggen
wat moet ik aanpassen en wat moet ik hebben voor motorsteunen
heb nu een c14nz erin en er komt een x14xe van een tigra in
wat voor motorsteunen moet ik dan hebben
het is een corsa sport van 1994 die ik hebalvast bedankt
12 september 2010 om 18:41 #17727936je hoeft niets aan te passen.
motorsteunen zouden ook moeten passen,of je moet er allemaal opties bij willen gaan zetten zoals stuurbekrachtiging en airco etc.
Alleen de motorboom van de x14xe erop, en de transponder shizzle van de x14xe plaatsen.
Dan doet ie het :D12 september 2010 om 18:44 #17727937oke dat scheeld dus weer een stuk
nee ik wil er zo weinig mogelijk op hebben
moet zo clean mogelijk worden
transponder shizzle is daar ook een nederlands woord voor :hmmz:hmmz:hmmz:hmmzhahahahahahaha
12 september 2010 om 18:53 #17727938haha,
bij de x14xe heb jij als het goed is een steutel of het chipje gekregen hiervan + een kastje wat boven het contact slot komt.Dit is niet voorbereid bij jouw corsa, dus dat wordt een beetje een puzzle,
Dit staat in contact met de ecu van de x14xe, (startonderbreker)..13 september 2010 om 06:04 #17727939dat heb ik dus niet gekregen nee
volgends die jongen had ik alles er bij
heb ik nu een probleem dan :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
13 september 2010 om 08:14 #17727940Brandstof pomp.
De C14NZ is monopoint, lage druk systeem.
De X14XE is een multipoint, hogere druk systeem.
13 september 2010 om 08:33 #17727941ik heb de ecu er wel bij maat niet de ring en de chip
moet er dus een andere ecu bij zoeken compleet
welke passen er nog meer op dan of is er maar 1 type voor
13 september 2010 om 09:48 #17727942draaid ook op de ecu van een x16xe,maar zou toch een x14xe setje zoeken
en je moet idd de tank+pomp van een multipoint hebben
ik heb er nog 1 liggen mocht je interesse hebben13 september 2010 om 10:34 #17727943heb net een complete set op ebay gekocht
met alles erbij sleutel en kontaktslot ring voor kontaktslot
en chipsdus dan is dat probleem ook opgelost
en hij past er dus zo in de motor als het goed is
27 september 2010 om 11:05 #17727944ik heb alleen die kabel niet die naar die chipring loopt
waar kunnen we die halen
27 september 2010 om 14:52 #17727945ik heb alleen die kabel niet die naar die chipring loopt
waar kunnen we die halen
27 september 2010 om 16:25 #17727946die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..
Laat je wel even weten
27 september 2010 om 16:50 #17727947Heb je nu stuurbekrachtiging? Dan heb jij waarschijnlijk carr. var. 1, en de x14xe heeft altijd in variant 2 gezeten, dus dan moet je misschien de motorsteun overzetten van de 8v, maar daar kan je dan wel mee spelen.
De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
27 september 2010 om 16:52 #17727948origineel gepost door corsaboy
die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..
Laat je wel even weten
dat zou mooi zijn ik hoor het graag van je dan :thumbup
27 september 2010 om 16:54 #17727949origineel gepost door Honza
Heb je nu stuurbekrachtiging? Dan heb jij waarschijnlijk carr. var. 1, en de x14xe heeft altijd in variant 2 gezeten, dus dan moet je misschien de motorsteun overzetten van de 8v, maar daar kan je dan wel mee spelen.De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
ik heb geen stuurbekrachting
ik heb een corsa sport van 1994
27 september 2010 om 16:58 #17727950Ok, dan wordt het verhaal dus:
Jij hebt carr. var. 1 (extern motorrubber), en de x14xe heeft altijd in variant 2 (intern motorrubber / valt in de carrosserie) gezeten, dus dan moet je de motorsteun overzetten van de 8v oid, maar daar kan je dan wel mee spelen.
De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
27 september 2010 om 17:03 #17727951origineel gepost door Honza
Ok, dan wordt het verhaal dus:Jij hebt carr. var. 1 (extern motorrubber), en de x14xe heeft altijd in variant 2 (intern motorrubber / valt in de carrosserie) gezeten, dus dan moet je de motorsteun overzetten van de 8v oid, maar daar kan je dan wel mee spelen.
De Tigra, had die stuurbekrachtiging? Anders moet je daar ook mee spelen met een andere multiriem etc
Ik weet niet of de radiateur op dezelfde plaats zijn aansluitingen heeft bij de 8v en 16v?
Succes
Gr
denk wel dat de tigra stuurbekrachting had
tigra was van 199527 september 2010 om 17:19 #17727952tigra heeft standaard stuurbekrachtiging.
Willem
27 september 2010 om 17:22 #17727953dus dat moet dan ook anders
dus wat moet er nu allemaal aangepast dan ka ik die spullen vast beginnen te zoeken
27 september 2010 om 17:24 #17727954Multiriemsteun kan je volgens mij ook van een 8V pakkendacht dat ik die op mijn 16V ook heb zitten.
alleen had mijn Combo-B (Corsa-B) al stuurbekrachting en nieuw type motorsteun.
willem
27 september 2010 om 17:27 #17727955dus wat moet ik nu nog allemaal hebben
blok + ecu met chipring enzo heb ik nu
27 september 2010 om 17:51 #17727956origineel gepost door corsaboy
die zit in de kabelboom van de nieuwere types verwerkt.
Volgens mij moet ik hier nog wel dat stuk hebben liggen.Ga ergens deze week nog wel ff het magazijn in..
Laat je wel even weten
wat is dan makkelijker op de hele binnekabel boom ook te hebben of heb ik dan aan dat stuk genoeg
29 september 2010 om 13:41 #17727957Ik zou gelijk ook de volgende dingen doen aan de X14XE, omdat hij nu toch los ligt:
1. Koppakking (gaan er meestal tussen uit bij zo’n 150 dkm)
2. Alles van de distributie (spanrollen, riem etc).
3. Multiriem
4. Olie + filter
5. Kijk wat voor bak je nu hebt en vervang eventueel gelijk druklager, drukgroep en koppelingsplaat bij de ombouw.
6. Eventueel bakolie.
7. EGR dichtmaken / afdoppen.
8. Controleer inlaatpakkingen.En zo zijn er nog wat kleine dingetjes die kan doen, omdat je het toch los hebt.
Kost wat, maar je kan er daarmee zo weer een boel km tegen aan.
29 september 2010 om 14:55 #17727958ja ik wil hem zowiezo reviseren helemaal
want hij gaat toch helemaal uitelkaar
moet als nieuw worden dan
iemand nog meer tips wat ik allemaal kan vervangen
maak maar een goede lijst zou ik zeggen
29 september 2010 om 16:56 #17727959Wat wil je bereiken?
Gewoon standaard rijden?
Of gelijk tunen?Want dan zou ik opzoek gaan naar (C)X16XE(L) zuigers.
Gelijk kop vlakken en laten flowen, want dat levert bij deze koppen echt super veel op dat flowen!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.