opbrengst standaard brandstofpomp

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) opbrengst standaard brandstofpomp

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225751

    wat doet een standaard brandstofpomp van de xe/let eigenlijk lph ??

    #17726828

    Geen idee, maar wel dat alle MPI intankpompen gelijk zouden moeten zijn qua opbrengst.
    Iig van de VOD gehoord, dat een Corsa B X16XE pomp net zoveel opbrengst heeft als een een C20LET pomp.

    #17726829

    Pompen in de tank:

    er zijn hiervan 2 typen:

    Monopoint, dat is een lagedruk pomp.

    en

    Multipoint, dat is een hogedruk pomp

    de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.

    deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.

    Willem

    #17726830

    origineel gepost door wim-v6

    Multipoint, dat is een hogedruk pomp

    de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.

    deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.

    Willem

    Het gaat om de liters per uur.

    De druk die de pomp kan opbouwen moet bij een grote flow ook nog behaald kunnen worden.

    Bij een serieuze turbo motor kan een standaard brandstof pomp het niet meer bij houden.

    Ik zal het zelfs moeten kunnen bereken, toch maar weer eens in de boeken duiken :P

    #17726831

    BMW 7 serie pomp erop

    #17726832
    #17726833

    geeft verder niks weer als onderdelen lijn??

    ik weet niet of het was om een onderdeel te laten zien

    #17726834

    Nee hoor, ik deed een suggestie om een 7 serie pomp op te zoeken.

    Was niet serieus bedoeld.

    #17726835

    ik heb al een een c18xe in een 1.4 i astra gebouwd en moest idd de pomp ook ombouwen.deze had te weinig druk…

    #17726836

    idd verschil tussen monopoint en multipoint pomp

    #17726837

    de pomp van chucky666 voldeed niet meer met 360 pk max vermogen, weet alleen niet of dit bij een standaard pomp was?

    #17726838

    Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :

    BOSCH 0 580 464 008

    Op de site van bosch staat :

    300 kilo Pascal
    130 Liter per Uur

    http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf

    #17726839

    bij welke druk is dat gemeten,
    ook dat is van belang

    #17726840

    origineel gepost door freek corsa
    Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :

    BOSCH 0 580 464 008

    Op de site van bosch staat :

    300 kilo Pascal
    130 Liter per Uur

    http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf

    300 kilo Pascal, dat is 2 bar over druk.

    #17726841

    sorry, je had het er idd al bij staan, ik was vanmiddag volgens mij nog half aan het slapen haha..

    Maar 130 liter bij 2 bar vind ik niet veel…

    #17726842

    die walbro’s zijn toch 255liter/uur @ 3bar ?

    #17726843

    de bosch 044 doet ongeveer 265 l p/h bij 55lbs (3.8 bar) en 225 l p/h bij 75 lbs (5.1 bar)
    dus bij 2.5 bar een kleine 300 lp/h. DIt is ook wat bosch opgeeft al hoogste doorvoer.

    De walbro doet idd 225 bij 3 bar

    #17726844

    ik heb 2 standaard brandstofpompen naast elkaar aangesloten op de rail staat 4 bar brandstofdruk en heb daarbij goede air fuel waardes maar vanaf 5000 toeren houden de pompen het niet meer bij :(

    #17726845

    Leidingen wel dik genoeg?

    #17726846

    zelfde diameter als aansluiting op de rail, dikker lijkt mij geen nut hebben.

    #17726847

    De Bosch levert precies 2x zoveel liter op 2 bar als een stock pomp. Wetende dat een stock al redelijk ver mee kan (EDS fase 3 proof) , verklaart dus dat een Bosch een zeer grote capaciteit heb.

    #17726848

    @corsaboy wrote:

    De walbro doet idd 225 bij 3 bar

    Neem aan dat je 255 bedoelt ipv 225, ;) .

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.