3 zuigers stuk bij de veren

Forumindex Forums Modellen Astra 3 zuigers stuk bij de veren

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225612

    tja dit zijn ze dan, na compressie meten waren 3 kamers die ver onder de meetwaarde uitkwam.
    na het los halen van de cylinderkop zag ik niks vreemds dus daarna zuigers eruit gehaald. zoals je kan zien is het probleem gevonden. het is een diesel motor.

    maar nu de vraag! hoe is dit mogelijk.

    wat voor opel-offtopic


    #17725354

    Zaten de smeergaatjes verstopt?

    #17725355

    origineel gepost door Fearless
    Zaten de smeergaatjes verstopt?

    zowel de 4 aan de linker als aan de rechter zijn open.;)

    #17725356

    Verstuiver zal wel niet naar behoren werken. Druppelen oid.

    #17725357

    Ik heb dat eerder gezien…

    Ik zou eerst de verstuivers maar eens laten testen….

    En is de brandstof kwaliteit wel naar behoren????

    #17725358

    Lijkt inderdaad op kapotte verstuivers..

    Verkeerde verbranding en dieselklop.

    Welk type motor als ik vragen mag??

    Willem

    #17725359

    origineel gepost door wim-v6
    Lijkt inderdaad op kapotte verstuivers..

    Verkeerde verbranding en dieselklop.

    Welk type motor als ik vragen mag??

    Willem

    beste Wim dit is een S6S motor, wat bedoeld u met diesel kl
    op?

    Verkeerde verbranding en dieselklop.

    bedankt voor de info Wim-v6;)

    #17725360

    origineel gepost door Martijn1981

    Ik heb dat eerder gezien…

    Ik zou eerst de verstuivers maar eens laten testen….

    En is de brandstof kwaliteit wel naar behoren????

    beste Martijn helaas kan ik de diesel niet controleren, maar wel de verstuivers die heb ik hier ook alle 6. bedankt voor de info;)

    #17725361

    ik denk dat hij de loop van de motor bedoeld.
    Of een hint naar het cetaangetal (hoe lager, hoe harder de klop)

    #17725362

    Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.

    #17725363

    ok dus kloppen is het vroeg tijdig verbanden van de diesel:hmmz
    dus pomp of tijdstip verkeerd.

    wat dachten jullie van start pilot, als de motor slecht start gewoon wat start-pilot erin spuiten en hopen dat ie start.maar het er in spuiten van dat spul + de diesel geeft natuurlijk een veel grooterre explosie binnen in de motor.

    of denken jullie van nie:hmmz

    #17725364

    Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..

    #17725365

    Testen van verstuivers is tegenwoordig niet altijd meer mogelijk….

    De huidige commonrail motoren werken met zulke hoge drukken dat als de injektor eenmaal getest word gelijk defect raakt :swear:swear

    Ik zou er gewoon een paar ruil verstuivers in schroeven, zit je altijd goed.

    De inspuitpomp kan wel zonder problemen getest worden dat zou ik wel laten doen misschien komt daar wel een antwoord uit…

    origineel gepost door CarloAstra
    Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..

    #17725366

    origineel gepost door Astra F Vaassen
    Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.

    Dit kan toch ook afhankelijk zijn van de “kwaliteit” van de diesel? Of van het cetaangetal? Of is het ontbrandingsverschil daar niet groot genoeg voor?

    #17725367

    origineel gepost door xladage

    origineel gepost door Astra F Vaassen
    Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.

    Dit kan toch ook afhankelijk zijn van de “kwaliteit” van de diesel? Of van het cetaangetal? Of is het ontbrandingsverschil daar niet groot genoeg voor?

    Het kan ook worden veroorzaakt omdat een verstuiver ‘druppelt’ dus niet meer goed in spuit dan krijg je ook hele rare ontbranding met het gevolg dit soort schades heb zelfs al gaten in zuigers zien zitten en zuigers die kompleet zijn weg gesmolten doordat een verstuiver niet goed was.

    kwaliteit van de brandstof is meer belangrijk voor de onderdelen en het cetaangetal heeft er indirect een invloed op maar daar hoef je in nederland je eigen niet echt druk over te maken. als je naar zo een bananenrepubliek gaat daar kan je nog weleens slechte kwaliteit diesel tegenkomen

    #17725368

    Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt, bij een bedrijf bij mij in de buurt sturen ze gewoon verstuivers elektronisch aan en wordt er druk op gezet. dan is de verstuiver altijd nog te testen..

    origineel gepost door Martijn1981
    Testen van verstuivers is tegenwoordig niet altijd meer mogelijk….

    De huidige commonrail motoren werken met zulke hoge drukken dat als de injektor eenmaal getest word gelijk defect raakt :swear:swear

    Ik zou er gewoon een paar ruil verstuivers in schroeven, zit je altijd goed.

    De inspuitpomp kan wel zonder problemen getest worden dat zou ik wel laten doen misschien komt daar wel een antwoord uit…

    origineel gepost door CarloAstra
    Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..

    #17725369

    Stuur de verstuivers maar naa diesel Buchli, die kan ze zeker testen, dit geeft je wel de zekerheid en/of het vinden van de oorzaak!!!!

    Als je zomaar iets vervangt, dan weet je nog niet of het probleem opgelost is.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.