Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 3 zuigers stuk bij de veren
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 september 2010 om 10:07 #17225612
tja dit zijn ze dan, na compressie meten waren 3 kamers die ver onder de meetwaarde uitkwam.
na het los halen van de cylinderkop zag ik niks vreemds dus daarna zuigers eruit gehaald. zoals je kan zien is het probleem gevonden. het is een diesel motor.maar nu de vraag! hoe is dit mogelijk.
wat voor opel-offtopic


6 september 2010 om 10:12 #17725354Zaten de smeergaatjes verstopt?
6 september 2010 om 10:26 #17725355origineel gepost door Fearless
Zaten de smeergaatjes verstopt?zowel de 4 aan de linker als aan de rechter zijn open.;)
6 september 2010 om 11:10 #17725356Verstuiver zal wel niet naar behoren werken. Druppelen oid.
6 september 2010 om 14:48 #17725357Ik heb dat eerder gezien…
Ik zou eerst de verstuivers maar eens laten testen….
En is de brandstof kwaliteit wel naar behoren????
6 september 2010 om 15:52 #17725358Lijkt inderdaad op kapotte verstuivers..
Verkeerde verbranding en dieselklop.
Welk type motor als ik vragen mag??
Willem
7 september 2010 om 06:42 #17725359origineel gepost door wim-v6
Lijkt inderdaad op kapotte verstuivers..Verkeerde verbranding en dieselklop.
Welk type motor als ik vragen mag??
Willem
beste Wim dit is een S6S motor, wat bedoeld u met diesel kl
op?Verkeerde verbranding en dieselklop.
bedankt voor de info Wim-v6;)
7 september 2010 om 06:43 #17725360origineel gepost door Martijn1981
Ik heb dat eerder gezien…
Ik zou eerst de verstuivers maar eens laten testen….
En is de brandstof kwaliteit wel naar behoren????
beste Martijn helaas kan ik de diesel niet controleren, maar wel de verstuivers die heb ik hier ook alle 6. bedankt voor de info;)
7 september 2010 om 12:15 #17725361ik denk dat hij de loop van de motor bedoeld.
Of een hint naar het cetaangetal (hoe lager, hoe harder de klop)7 september 2010 om 12:33 #17725362Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.
7 september 2010 om 14:15 #17725363ok dus kloppen is het vroeg tijdig verbanden van de diesel:hmmz
dus pomp of tijdstip verkeerd.wat dachten jullie van start pilot, als de motor slecht start gewoon wat start-pilot erin spuiten en hopen dat ie start.maar het er in spuiten van dat spul + de diesel geeft natuurlijk een veel grooterre explosie binnen in de motor.
of denken jullie van nie:hmmz
7 september 2010 om 14:35 #17725364Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..
7 september 2010 om 14:58 #17725365Testen van verstuivers is tegenwoordig niet altijd meer mogelijk….
De huidige commonrail motoren werken met zulke hoge drukken dat als de injektor eenmaal getest word gelijk defect raakt :swear:swear
Ik zou er gewoon een paar ruil verstuivers in schroeven, zit je altijd goed.
De inspuitpomp kan wel zonder problemen getest worden dat zou ik wel laten doen misschien komt daar wel een antwoord uit…
origineel gepost door CarloAstra
Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..8 september 2010 om 08:08 #17725366origineel gepost door Astra F Vaassen
Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.Dit kan toch ook afhankelijk zijn van de “kwaliteit” van de diesel? Of van het cetaangetal? Of is het ontbrandingsverschil daar niet groot genoeg voor?
8 september 2010 om 08:22 #17725367origineel gepost door xladage
origineel gepost door Astra F Vaassen
Kloppen gebeurt als de ontbranding niet op het juiste moment is. Te laat dan eigenlijk om het beter te zeggen. En dan gaat die kloppen.Dit kan toch ook afhankelijk zijn van de “kwaliteit” van de diesel? Of van het cetaangetal? Of is het ontbrandingsverschil daar niet groot genoeg voor?
Het kan ook worden veroorzaakt omdat een verstuiver ‘druppelt’ dus niet meer goed in spuit dan krijg je ook hele rare ontbranding met het gevolg dit soort schades heb zelfs al gaten in zuigers zien zitten en zuigers die kompleet zijn weg gesmolten doordat een verstuiver niet goed was.
kwaliteit van de brandstof is meer belangrijk voor de onderdelen en het cetaangetal heeft er indirect een invloed op maar daar hoef je in nederland je eigen niet echt druk over te maken. als je naar zo een bananenrepubliek gaat daar kan je nog weleens slechte kwaliteit diesel tegenkomen
9 september 2010 om 16:30 #17725368Ik weet niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt, bij een bedrijf bij mij in de buurt sturen ze gewoon verstuivers elektronisch aan en wordt er druk op gezet. dan is de verstuiver altijd nog te testen..
origineel gepost door Martijn1981
Testen van verstuivers is tegenwoordig niet altijd meer mogelijk….De huidige commonrail motoren werken met zulke hoge drukken dat als de injektor eenmaal getest word gelijk defect raakt :swear:swear
Ik zou er gewoon een paar ruil verstuivers in schroeven, zit je altijd goed.
De inspuitpomp kan wel zonder problemen getest worden dat zou ik wel laten doen misschien komt daar wel een antwoord uit…
origineel gepost door CarloAstra
Laat eerst eens die verstuivers testen bij een dieselservice bedrijf. Dan weet je al snel meer. Hint: houd wel de verstuivers op cilinder volgorde door ze even te merken..9 september 2010 om 18:22 #17725369Stuur de verstuivers maar naa diesel Buchli, die kan ze zeker testen, dit geeft je wel de zekerheid en/of het vinden van de oorzaak!!!!
Als je zomaar iets vervangt, dan weet je nog niet of het probleem opgelost is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.