Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224914

    Beste Mensen,

    Ik ben aan het overwegen om een Vectra C uit 2004 / 2005 aan te schaffen (budget +- 9000 euro).
    Echter heb ik de volgende twijfels :
    – Hoe betrouwbaar is Opel?
    – Diesel of LPG? (wegenbelasting zit tegen)

    Ik heb namelijk 3 vectra’s gezien namelijk de volgende:

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vilpvzlkbglc
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3lvd2zadqnb
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhpd4m3fpse4

    Ps ik rij +- 25.000 km per jaar en rij nu een renault op LPG (zonder problemen)

    Wat vind ik belangrijk:
    – Vlotte wagen
    – Betrouwbaar
    – Ruim (daarom de vectra)
    – Renault inruilen
    – Nette wagen

    Ik ben benieuwd naar de reacties.

    Mvg Jan

    #17714966

    Diesels en LPG zijn betrouebaar in diversen versies.

    Kwalen diesel motoren:

    2.0 / 2.2 DTi: scheuren hogedruk slangen turbo

    1.9 CDTi 8V – 100 en 120pk versies: Vervuilen EGR, modifcatie injector stekker

    1.9CDti 16V – 150pk versie: Wervel kleppen (nieuw inlaat nodig) vervuilen EGR

    LPG:

    Z18XE (125pk): Zeer betrouwbaar op LPG!!
    Z18XER (140pk): ten sterkste af te raden op LPG
    Z22SE (147pk): Betrouwbaar op LPG
    Z32SE (211pk): betrouwbaar op LPG

    Willem

    #17714967

    Hoi Jan,

    welkom hier

    die diesels . . . zeker de 150 pk’s zijn echte werkpaarden!! Zwakke plek van die motoren (z19dth) zijn wel de wervelkleppen en de EGR-klep. Echter . . . zijn er bedrijfjes als EDS in Marl (De) die dus je motor 50 pk en 80nm (ofzo) extra geven en daarbij ook nog de EGR klep uitschakelen. Wat ook weer het probleem van het vervuilen van de wervelkleppen tegen gaat.

    De LPG auto die je daar hebt staan, zou ik ZEKER niet nemen.
    De Z18XER kan helemaal niet tegen LPG.
    Zijn voorganger de 125 pk Z18XE kan daar veel beter tegen.

    Succes met je keuze, maar ik zou het wel weten :)

    #17714968

    wat zijn we weer eens gezind wim :)

    #17714969

    Erg he

    Willem

    #17714970

    Hallo Heren,

    Bedankt voor jullie toelichting! (die EGR klep + wervel kleppen had ik ook gelezen)
    De 125pk benzine/lpg versie is natuurlijk erg leuk en het rijd… Echter ben ik bang dat ik die zo beu ben (ivm vermogen gebrek).
    Dus die 150pk diesel die geeft toch wel een erg dikke knipoog.. Zeker met dat tunen optie. Is dat trouwens wel te doen met die KM stand? En rij ik dan niet alles naar de kl*te?

    Trouwens wat mijn opvalt is dat ik weinig Vectra diesels met + 300.000 km tegen kom? En alleen de 1.8 op LPG?

    Mvg Jan :)

    #17714971

    ik heb nog een mooie c gts diesel in de aanbieding. 2.2 dtr waarbij de turbovulslang al is vervangen

    #17714972

    als je wil, kun je natuurlijk alles naar de klote rijden, getuned of niet getuned . . . dat is maar net afhankelijk van hoe je je rechtervoet beheerst.

    maar EDS zet meerdere auto’s met 200dkm op 200 pk en 420 nm hoor . . . en de F40 versnellingsbakken kunnen het goed hebben.

    #17714973

    Sorry maar een SW (station) is een must :)
    En daarnaast heb ik een inruiler ;)

    #17714974

    Je kan best de 1.9cdti 150 pk nemen.
    Check voor je hem koopt of het stangetje onder de zwarte kunststofkap wel vast zit en of er niet allemaal prut omheen zit. Is dit niet het geval: vraag dan of ie al vervangen is ( history )
    Is het wel het geval: zeg dan dat je hem wilt kopen, maar dat je eist dat het complete inlaatspuitstuk(incl. wervelkleppen en actuator ) vervangen wordt voor een gemodificeerde versie ( deze hebben metalen-klepzittingen ipv plastice ) …deze klus kost zo’n bij de delaer al gauw 1000 euro.
    Maar dan weet je zeker dat ie goed is.

    Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt….
    geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe… ( kost al gauw 1500 euro ! )

    Maargoed… als je hem met 1 jaar garantie koopt dan is dit alles geen probleem.

    Verder zijn het perfecte auto’s en rijden als een speer. ( niet redelijk vlot.. maar rete vlot ! )

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )

    #17714975

    ( hulde voor de inbouwer :P ) [/quote]

    Hilarisch:jerry

    #17714976

    origineel gepost door speaker[/i 

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )


    @Speaker
    , waar haal jij dat voor 400? Ik zie ze alleen maar staan voor rond de duizend.

    Safe driving Jurgen

    #17714977

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door speaker[/i 

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )


    @Speaker
    , waar haal jij dat voor 400? Ik zie ze alleen maar staan voor rond de duizend.

    Safe driving Jurgen

    tja . . . goed zoeken en geluk hebben.
    je kunt ook ebay in de UK goed in de gaten houden . . . daar zijn onderdelen over het algemeen een stuk goedkoper.
    En door de tunnel heb je vrij goedkoop een retourtje UK

    #17714978

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door speaker[/i 

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )


    @Speaker
    , waar haal jij dat voor 400? Ik zie ze alleen maar staan voor rond de duizend.

    Safe driving Jurgen

    Tja… goede timing ?! Connecties !? beetje brutaal zijn !?
    Eigenlijk van alles wat.
    De vec waar dit uit kwam stond hier in Almere bij een schadebedrijf. De voorkant was helemaal plat, maar binnenin wat alles prima ( op de airbags na )
    Dus Eric het complete interieur+stoelverwarmingsschakelaars ( en alles werkte meteen ) en ik voor iets van 35 euro de C2 luchtroosters met chrome-accent
    Verder was het niet echt een luxe auto… en voor electr. achterramen vroegen ze dan weer 80 euro excl. schakelaars…. ( zo’n set koop je in UK weer voor 50 pond ! )

    Maar je komt ze niet veel tegen die creme lederen set… staat er geloof ik 1 op MP voor iets van 1500 euro !!!

    #17714979

    @speaker, lastig aan te komen idd. Heb nu een set in Belgie gevonden voor 800 euro,alleen is het rechter achterpaneel er niet bij! Kost nieuw 750 euro, waanzin. In de UK komt nog wel eens een zwart setje voorbij, maar dan zal ik ook alle plastic delen moeten gaan vervangen anders lijkt het mij niet staan.

    Safe driving Jurgen.

    #17714980

    Neej , je moet wel creme nemen, dat staat echt sjiek. Zag van het weekend nog Ericc zijn vec.. maar dat oogt echt mooi !!
    Als Eric het toen niet had genomen…. had ik het bij mezelf er in gedaan !! :wub

    #17714981

    Gelijk heb je, Eric z’n vec ziet er erg mooi uit van binnen. Twijfel of ik naar Belgie zal gaan. Een los rechter achter paneel vind ik niet makkelijk.

    Mocht je een set spotten dan hoor ik het graag. Die set op MP is overigens voor een Signum, ik heb toch echt de Vectra achterbank nodig voor mijn 3 koters en passen die achter panelen van de Signum wel op de Vectra??

    Hier in Utr staat een tweede hands Vec bij de dealer met een sadle brown interieur, heel mooi maar de verkope snapt maar niet wat ik bedoel als ik voorstel om van interieur te ruilen(?)! Zou er zelfs op toeleggen, maar hij wil niet.
    Safe driving Jurgen

    #17714982

    origineel gepost door jraaf
    Gelijk heb je, Eric z’n vec ziet er erg mooi uit van binnen.

    Ik mis alleen nog een Irmscher grille aan de buitenkant..

    #17714983

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door jraaf
    Gelijk heb je, Eric z’n vec ziet er erg mooi uit van binnen.

    Ik mis alleen nog een Irmscher grille aan de buitenkant..

    en een irmscher spoiler !

    #17714984

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door jraaf
    Gelijk heb je, Eric z’n vec ziet er erg mooi uit van binnen.

    Ik mis alleen nog een Irmscher grille aan de buitenkant..

    en een irmscher spoiler !

    Die heb jij al voor me

    #17714985

    die van mij blijft op me vec hoor!!

    #17714986

    jij weet dondersgoed wat ik bedoel maat!! Maar goed, dit gaat wel erg off topic he…-offtopic

    #17714987

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door jraaf
    Gelijk heb je, Eric z’n vec ziet er erg mooi uit van binnen.

    Ik mis alleen nog een Irmscher grille aan de buitenkant..

    Mmmmm… Oude koeien, blijven lang hangen daar in zwaag.

    Safe drivingJurgen

    #17714988

    origineel gepost door Edvries
    jij weet dondersgoed wat ik bedoel maat!! Maar goed, dit gaat wel erg off topic he…-offtopic

    ik wilde net zeggen…

    #17714989

    Ff back on topic,

    Ik ben ook gegaan voor den diesel. Blijft naar mijn idee de beste keus als je niet genoeg centen hebt voor een wekelijks bezoek aan de pomp met je 2.8 of 3.2

    safe driving Jurgen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.