2.0E met andere kop

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0E met andere kop

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224803

    Heb meer ervaring met de wat modernere opel motoren dus vraag het hier aan de experts hoop ik.

    Ben bezig met een CIH met deze specificaties:

    2.0E onderblok
    2.2 Cilinderkop (max gevlakt)
    Andere nokkenas 290 graden (valve lift: I 11.35 E 11.30)
    Verstelbare nokkenas poelie
    Sterkere klepveren

    Hierop komt een 2.0 injectie systeem, ivm dagelijks gebruik denk ik persoonlijk dat webers hiervoor niet geschikt zijn (gebruik etc…).

    Na dacht ik het 2.0E inlaatspruitstuk tegebruiken door de gaten voor de paspennen om teboren, is dit aan teraden of kan ik beter voor een ingekort 3.0E inlaatspruitstuk gaan ?

    #17713512

    kunt ook het inlaatspruitstuk van een 2200 pakken, dat past ook onder de kap:)

    #17713513

    ingekort 30 spruitstuk past ook gewoon onder de kap mits je de achterste 2 poorten eraf zaagt en niet de voorste 2

    #17713514

    Ik zie op deze manier weinig winst uit al je werkzaamheden :hmmz

    Als je iemand grotere neusgaten geeft, om makkelijker te ademen………………….geef je hem daarna geen rietje waardoor hij moet gaan ademen. ;)

    #17713515

    Daarom mijn vraag ! Is het raadzaam om het 3.0 inlaatspruitstuk tenemen (ingekort uiteraard) of het 2.0 spruitstuk ! Had gelezen dat het 2.2 het minste spruitstuk is ?

    #17713516

    neem de 3.0 (de dikke versie)

    2.2 kan wel, maar moet je veel bewerken, dwz; de kanalen naar de inlaat kunnen! (2 soorten) veel te klein zijn, maar zijn wel groter te maken, maar het gasklephuis is smaller dan de 3.0/2.5 versie.

    2.0 heeft wel dikke kanalen, maar een kleiner gasklephuis diameter, is wel groter te maken, maar gaat uiteindelijk valse lucht aanzuigen op deze koppen doordat je haast geen goede klemkracht krijgt op de inlaatbuis.

    dus, bespaar veel werk en ellende en neem de 3.0 buis

    #17713517

    En dan ook de grotere gasklep van de 3.0 en een grotere luchthoeveelheidsmeter neem ik aan?

    #17713518

    ik neem aan dat dit aan mij gevraagd wordt?
    zowel de 2,5 als 3.0 buis had een groter gasklep, wordt meestal ook compleet verkocht.
    De 3.0 had in de regel geen grotere LHM, de (o.a.)625csi (BMW)wel, redelijk geschikt voor de L-jetronic systemen, maar daar kom je niet zo gemakkelijk meer aan.

    Maar er zijn mogelijkheden, d’r zijn meer modellen met dikke LHM’s, je kan de electronica overbouwen naar welk systeem dan ook.

    Als het niet aan mij gericht is, vergeet wat ik geschreven heb. :P

    #17713519

    Oke dus beste is een 3.0 inlaat deze inkorten met gasklephuis.

    Neem aan dat de gasklep positie sensor zo over tezetten is ?

    Die lhm van een bmw, is die zo plug en play ? Als ik me niet vergis heb ik er nog 1 liggen namelijk !

    #17713520

    Ivm inbouw cih blok in c kadett heb ik nog een carterpan nodig.

    Is dit de juiste voor een kadett C ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.