Achteraf inbouwen automatisch geregelde airco

Forumindex Forums Modellen Astra Achteraf inbouwen automatisch geregelde airco

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224725

    Heb er momenteel dus eentje inzetten die handbedienbaar is volledig. Ben op marktplaats een automatische tegengekomen, echter benieuwd of ik deze kan vervangen dus voor het oude systeem ?

    Bedankt

    #17712215

    Succes ermee, Je hele dashboard moet er uit.
    En je moet je kachelmotor vervangen+ de benodigde kabelbomen.
    Gr joost

    #17712216

    Model auto, bouwjaar,

    eendagsvliegen king:

    #17712217

    Hafid,

    Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
    De aansluting voor automatische airco zit er al.

    #17712218

    kan me bijna niet voorstellen dat het alleen het display is zoals Xplod zegt . ACC is toch veel anders aangestuurd?

    #17712219

    moet zowie zo een ander kachelhuis in.

    origineel gepost door XpLoD
    Hafid,

    Het enige wat je hiervoor nodig hebt is je kastje.
    De aansluting voor automatische airco zit er al.

    #17712220

    astra 2.2DTR uit 2003, In een ander topic gevonden:P

    origineel gepost door tmug
    Model auto, bouwjaar,

    eendagsvliegen king:

    #17712221

    Beste XploD,

    Dat klopt dus niet wat je hier boven zegt!
    Komt wel degelijk heel wat bij kijken, er zal zowiezo een anderkachelhuis in moeten deze zal nog wel redelijk makkelijk aan te komen zijn op een sloop.
    Want de regeling van de luchtklepen warm/koud en onder/boven is heel anders bij acc
    En een aantal sensoren (lichthoeveelheid en temperatuur) heb je extra nodig.
    Ik weet dat bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd en de kabelboom in het dashboard heel anders is.
    En zie dan maar eens een kabelboom te vinden die de zelfde opties heeft alleen dan voor acc want nieuw is deze kabelboom niet te betalen.
    En je zal je auto ook opnieuw moeten laten programmeren voor de acc.
    Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken maar heb er weer vlug van afgezien.
    Mijn vorige wagen had wel acc en ik zelf vind het voordeel van acc in de zomer minimaal.
    Daar in tegen vondt ik het in de winter weer wel erg fijn dat je nooit meer aan de temperatuur knop hoef te zitten.
    Mijn advies het geld en de tijd die je kwijt bent besparen, en bij een volgende wagen specifiek zoeken naar een auto met acc.

    #17712222

    origineel gepost door astra-gtc-freak
    bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd

    betreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.

    astra g heeft geen can-bus.

    #17712223

    Heb er toen met de turbo motorombouw ook over lopen denken… ook het idee laten varen..

    #17712224

    Niet te min is het bij een astra g ook erg veel werk.
    Het hele dashboard zal er uit moeten om de kabelboom en je kachelhuis te vervangen.
    Als je dit compleet over kan zetten van een andere astra g dan zou het te doen zijn maar is echt erg veel werk.

    Succes.

    #17712225

    Hallo mensen.

    Bedankt alvast voor alle reactie.
    Als ik het zo een beetje lees, dan de huidige versie e rgewoon inlaten. Heb geen zin om hele dashboarden te gaan vervangen.
    Ik heb momenteel eerst nog een andere zorg aan mij kop met die auto.:puke

    #17712226

    origineel gepost door miraltje

    origineel gepost door astra-gtc-freak
    bij een astra h het bijna onmogelijk is om het om te bouwen mede omdat dit door het canbus systeem word aangestuurd

    betreft hier een astra g , de astra h was pas vanaf 2004 leverbaar.

    astra g heeft geen can-bus.

    Een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??

    #17712227

    origineel gepost door Astraman
    een van de gedachtes achter Can-bus was toch dat je juist alles zo over kan bouwen omdat het daarna een kwestie van inprogrammeren is??

    can-bus is niet zalig makend, helemaal voor hobbyisten zoals ons.

    je kunt zelf nagenoeg geen onderdelen vervangen die aan de canbus verbonden zijn.
    alles moet geprogrameerd worden wat in de praktijk betekend dat je altijd naar de vod moet .

    indien je ruildelen/sloopdelen op de kop hebt getikt moet je er op letten dat deze eerst uit de donor auto zijn geprogrameerd daar je er anders niks aan hebt.

    ik zie in can-bus in die zin meer nadelen dan voordelen.

    dat het een logische vervolgstap is van de convencionele draadbomen naar can-bus is duidelijk, in auto’s van tegenwoordig zit zoveel electronica dat de convencionele bekabeling geen optie meer is behalve het gewicht zal de storingsgevoeligheid toenemen wanneer er geen can-bus zou worden gebruikt.

    #17712228

    Jah ik word al kruisdol van de kabels in mijn Astra, ik weet niet eens waar het allemaal meer voor is en ik heb geen enkele optie, geen airco niks. Niks beter te doen daar in antwerpen ofzo :hmmz

    Mijn kadettje, dat snap ik nog, dat zweeft een beetje tussen een fietsverlichting en een huisinstallatie, dat kan ik nog wel aan.

    Maar das mooi balen idd, ik dacht dat het hele can-bus juist makkelijk was, nieuw onderdeeltje erbij, tech 2 eraan effe aan zetten en weer een optie erbij, maar zo werkt het dus niet. :thumbdown

    Lexus heeft veel bluetooth heb ik welleens gehoord, dat wil je ook niet volgens mij.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.