Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224455

    Ik heb vandaag de turbo druk op 0,95 bar gezet.

    Het rijdt goed, alleen stottert hij soms, ik vermoed dat de bougies het niet aan kunnen.

    Welke elektrode afstand is gewenst ?

    Er zitten nu nog bougies in die in de motor zaten toen ik hem kocht :jerry

    Ik zal er ook eens nieuwe in gaan zetten.
    Welke moet ik dan kopen voor een C20NE met Turbo erop ?

    #17709424

    graadje kouder is wel aan te raden vermoed ik zo..:hmmz

    #17709425

    NGK’s Iridiums BKR6EIX?

    Altijd goed voor een turbo motor :)

    #17709426

    Eerdaags post freek : me kop pakking ligt er uit hoe kan dat ?

    #17709427

    :jerry

    #17709428

    het is niet wat jullie denken king:

    #17709429

    Doe er Bosch F5DPOR er maar in dan heb je nooit gezeik.
    Kost wel wat maar dan heb je wat.

    #17709430

    F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?

    Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
    xe dispak leads

    this holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HG Mtorsport :: NGK platin

    mitshubishi evo ::NGK BPR7ES

    #17709431

    Die NGK BPR7ES zijn ook nog betaalbaar :D

    Ik ga ze er gewoon in zetten, voor 15 euro heb ik er 4 nieuwe in zitten :thumbup

    #17709432

    goed zo! ook meteen de bougiekabels nameten en de doppen!

    #17709433

    de bpr7es is niet de iridiam uitvoering

    je moet hebben de BPR7EIX bij ava in groningen met korting komen ze op 19 euro per stuk.

    #17709434

    bpr7es is goed genoeg

    #17709435

    Ik zal de kabels eens doormeten, ze moeten 5 Ohm zijn toch ?

    #17709436

    Ik zal de kabels eens doormeten, ze moeten 5 Ohm zijn toch ?

    Dat weet ik niet maar ze moeten wel allemaal dezelfde weerstand hebben.
    Bougies,(&doppen) kabels, rotor verdeelkap.
    Bij een turbo moet dat allemaal 100% zijn

    #17709437

    Net een testrit gedaan, druk is goed, stotter is weg, maar hij trekt minder hard :(

    De lambda waarde gaat ook steeds armer als ik langer in 1 vol gas houdt in 1 versnelling, dat mag ook niet gebeuren.

    Lambda regeling mag alleen bij stationair en deel last, niet bij vol last :hmmz

    Brandstofpomp niet voldoende capaciteit ?

    #17709438

    Kan gare pomp zijn, maar tot 280pk moet die pomp nog wel genoeg moeten leveren….

    #17709439

    origineel gepost door geert666
    F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?

    Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
    xe dispak leads

    this holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HG Mtorsport :: NGK platin

    mitshubishi evo ::NGK BPR7ES

    Je hebt gelijk!! Zat aan een C2.0XE te denken.

    #17709440

    origineel gepost door freek corsa
    Net een testrit gedaan, druk is goed, stotter is weg, maar hij trekt minder hard :(

    De lambda waarde gaat ook steeds armer als ik langer in 1 vol gas houdt in 1 versnelling, dat mag ook niet gebeuren.

    Lambda regeling mag alleen bij stationair en deel last, niet bij vol last :hmmz

    Brandstofpomp niet voldoende capaciteit ?

    Misschien loopt ie wel helemaal niet in de vollast map?
    Misschien gasklepschakelaar niet goed afgesteld?

    PS. Ik zou sowieso de lambda-sensor afsluiten zolang je hem nog niet hebt afgesteld.

    Dan loopt ie tenminste op de mappen en regelt ie niks bij.
    Wel een leuk projectje:cool:

    #17709441

    Bedankt :D

    Ik heb de gasklep positie schakelaar gecheckt, die werkt naar behoren.

    Dan blijft mijn vraag, waarom gaat het lambda getal van 11,8 naar 13,4 bij vol gas in dezelfde versnelling.

    Hierdoor zakt het vermogen best wel veel, echt merkbaar zeg maar.

    #17709442

    had het er met hamit gistere al over.

    hij zecht dat door de brandstof temp die oploopt de druk minder constant is.

    maar dan nog vind ik het raar omdat de injectoren tikje groot zijn zou hij juist eerder te rijk als te arm lopen :S

    injectoren miss reinigen?

    en owja heeft de bdr nu zijn eigen vacuum?

    #17709443

    #17709444

    Ik zal de BDR zijn eigen vacuüm geven.

    @ sebas, doe mij die andere injectoren eens :angel

    #17709445

    ze zijn binnen :) kom maar halen :)

    #17709446

    origineel gepost door Miruni

    origineel gepost door geert666
    F5DPOR is toch voor c20xe bij 8 klepper zitten er toch weer gewone grote bougies in?

    Vaux extrem :: ngk iridiam (bpr7es) plugs
    xe dispak leads

    this holds over 28psi boost!!!!!!!!!!!!!!!!!

    HG Mtorsport :: NGK platin

    mitshubishi evo ::NGK BPR7ES

    Je hebt gelijk!! Zat aan een C2.0XE te denken.

    wat wil je daar mee zeggen?

    zijn deze boegies origineel voor een c20xe met dis?

    #17709447

    origineel gepost door freek corsa
    http://www.youtube.com/watch?v=2m-4z1IySdE

    Veel bomen!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.