Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett c 2.4 inj. loopt gemiddeld 1 op 5, waardoor? Nieuw pr
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2010 om 13:32 #17224340
Ik ben dus in het gelukkige bezit van een c-sedan met een 2.4 injectie. Injectie systeem is van een 2 liter. Ik weet dat een 2.4 nooit echt goedkoop zal lopen, maar met de laatste rit naar sevenum (100km/uur, alleen maar snelweg) kwam ik niet hoger dan 1 op 5. Nu heb ik een vrij zware rechter voet, maar 1 op 5 lijkt me wel erg veel. Heeft iemand enig idee waardoor dat kan komen? Stationair loopt ie ook vrij hoog, totdat ik (stilstaand) de koppeling in z’n 3 laat op komen, de motor dwing om lager dan 900 toeren te gaan en dan blijft hij ook op 900 toeren hangen. Geef ik daarna weer gas, dan gaat hij “gewoon”weer naar de 1500 toeren?
5 augustus 2010 om 15:38 #17707956mischien de gasklep een keer schoonmaken?
5 augustus 2010 om 21:45 #17707957klikt de gasklepschakelaar wel als je even op je gaskabel drukt? (klikgeluidje) zo niet, dat moet dus wel.
Andere oorzaak kan lekkage zijn (valse lucht via de speling op het gasklephuis)
Een verkeerde afstelling van de LHM of foute waarden kan de zuiperij ook verklaren, sommige dealers kunnen die waarden weer herstellen.verder zijn er uiteraard, legio mogelijkheden met wat het kan zijn, maar 1:10 moet haalbaar zijn, 1:5 is wat te gek.
5 augustus 2010 om 22:24 #17707958dat ding had geloof ik ook startproblemen, had er ook voor gebeld toen hij tekoop stond op marktplaats. zat gastank in etc. zag hem regelmatig langs me werk rijden.
misschien is er ff snel wat versteld zodat hij in elk geval starte oid.6 augustus 2010 om 13:01 #17707959gasklepschakelaar is het i.i.g. niet, the search gaat door, zal morgen even de lmm vervangen
9 augustus 2010 om 16:04 #17707960Temperatuursensor (voor de ECU) kapot? Dan spuit ie te veel in omdat ie denkt dat de motor koud is..
9 augustus 2010 om 19:45 #17707961origineel gepost door corsaagsi
Temperatuursensor (voor de ECU) kapot? Dan spuit ie te veel in omdat ie denkt dat de motor koud is..Is ook het proberen waard :thumbup Weet iemans toevallig de ohmse waarde die de sensor moet hebben als ie koud is?
11 augustus 2010 om 21:40 #17707962je zou ook kunnen proberen om het originele motronic systeem passend te maken. Nu weet ik dat dit waarschijnlijk met de injectiebuis niet gaat passen, maar dit systeem is wel beter dan het oude LE-jetronic systeem. Een omega A 2.4 (1300kg) loopt hiermee gemiddeld 1:10-1:11. Daarbij is de motronic ook te chippen, mocht je dat willen
12 augustus 2010 om 07:45 #17707963word de auto wel goed warm dan?
heb ik ook al gehad met mn gsi. Hat ik corrogie op mn temp sensor zitten. Kan ook aan thermostaat liggen.13 augustus 2010 om 16:15 #17707964Ja, wordt goed warm, heb 2 weken koel problemen achter de rug, alles is perfect.
Maar nu het volgende: De 2.4 rookt behoorlijk. (blauwe rook) Hij verbruikt ook veel olie :o
Het is soms zo erg dat als ik voor het stoplicht sta, dat de auto’s achter me 10 meter afstand houden. Nu had ik me daar al bij neer gelegd, hij rookte aardig bij het optrekken, maar nu dus ook stationair. Het blok schijnt gereviseerd te zijn, maar ik weet niet wat ze er exact aan gedaan hebben. Er schijnt iets fout met de zuigerveren gegaan te zijn tijdens het plaatsen. Uit de olievuldop komt ook veel druk.
Ik heb een andere 2.4 op het oog, maar wil deze niet voor niks kopen, dus als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Ik weet het zelf wel enigzins, maar wil graag jullie meningen horen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.