Kadett c 2.4 inj. loopt gemiddeld 1 op 5, waardoor? Nieuw pr

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett c 2.4 inj. loopt gemiddeld 1 op 5, waardoor? Nieuw pr

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224340

    Ik ben dus in het gelukkige bezit van een c-sedan met een 2.4 injectie. Injectie systeem is van een 2 liter. Ik weet dat een 2.4 nooit echt goedkoop zal lopen, maar met de laatste rit naar sevenum (100km/uur, alleen maar snelweg) kwam ik niet hoger dan 1 op 5. Nu heb ik een vrij zware rechter voet, maar 1 op 5 lijkt me wel erg veel. Heeft iemand enig idee waardoor dat kan komen? Stationair loopt ie ook vrij hoog, totdat ik (stilstaand) de koppeling in z’n 3 laat op komen, de motor dwing om lager dan 900 toeren te gaan en dan blijft hij ook op 900 toeren hangen. Geef ik daarna weer gas, dan gaat hij “gewoon”weer naar de 1500 toeren?

    #17707956

    mischien de gasklep een keer schoonmaken?

    #17707957

    klikt de gasklepschakelaar wel als je even op je gaskabel drukt? (klikgeluidje) zo niet, dat moet dus wel.
    Andere oorzaak kan lekkage zijn (valse lucht via de speling op het gasklephuis)
    Een verkeerde afstelling van de LHM of foute waarden kan de zuiperij ook verklaren, sommige dealers kunnen die waarden weer herstellen.

    verder zijn er uiteraard, legio mogelijkheden met wat het kan zijn, maar 1:10 moet haalbaar zijn, 1:5 is wat te gek.

    #17707958

    dat ding had geloof ik ook startproblemen, had er ook voor gebeld toen hij tekoop stond op marktplaats. zat gastank in etc. zag hem regelmatig langs me werk rijden.
    misschien is er ff snel wat versteld zodat hij in elk geval starte oid.

    #17707959

    gasklepschakelaar is het i.i.g. niet, the search gaat door, zal morgen even de lmm vervangen

    #17707960

    Temperatuursensor (voor de ECU) kapot? Dan spuit ie te veel in omdat ie denkt dat de motor koud is..

    #17707961

    origineel gepost door corsaagsi
    Temperatuursensor (voor de ECU) kapot? Dan spuit ie te veel in omdat ie denkt dat de motor koud is..

    Is ook het proberen waard :thumbup Weet iemans toevallig de ohmse waarde die de sensor moet hebben als ie koud is?

    #17707962

    je zou ook kunnen proberen om het originele motronic systeem passend te maken. Nu weet ik dat dit waarschijnlijk met de injectiebuis niet gaat passen, maar dit systeem is wel beter dan het oude LE-jetronic systeem. Een omega A 2.4 (1300kg) loopt hiermee gemiddeld 1:10-1:11. Daarbij is de motronic ook te chippen, mocht je dat willen

    #17707963

    word de auto wel goed warm dan?
    heb ik ook al gehad met mn gsi. Hat ik corrogie op mn temp sensor zitten. Kan ook aan thermostaat liggen.

    #17707964

    Ja, wordt goed warm, heb 2 weken koel problemen achter de rug, alles is perfect.

    Maar nu het volgende: De 2.4 rookt behoorlijk. (blauwe rook) Hij verbruikt ook veel olie :o
    Het is soms zo erg dat als ik voor het stoplicht sta, dat de auto’s achter me 10 meter afstand houden. Nu had ik me daar al bij neer gelegd, hij rookte aardig bij het optrekken, maar nu dus ook stationair. Het blok schijnt gereviseerd te zijn, maar ik weet niet wat ze er exact aan gedaan hebben. Er schijnt iets fout met de zuigerveren gegaan te zijn tijdens het plaatsen. Uit de olievuldop komt ook veel druk.
    Ik heb een andere 2.4 op het oog, maar wil deze niet voor niks kopen, dus als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Ik weet het zelf wel enigzins, maar wil graag jullie meningen horen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.