Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra B X17DT
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2010 om 21:28 #17224281
Zoals sommige mischien al weten is me motor op hol geslagen, Dit kwam door Turbo schade,
Nu heb ik een nieuw blokje van een Astra F, Ook een X17DT met maar 160.000KM,Nu is deze motor compleet met een F18 versnellingsbak,
Omdat mijn versnellingsbak van de vectra B zijn diferentieel kapot is, Vraag ik me af of dit over te zetten is van de Versnellingsbak van de Astra F, Deze is wel Mechanische koppeling en de Vectra B is Hydraulisch, Maar ik moet alleen het diferentieel hebben, Is dit makkelijk te wisselen? Dus gewoon oliecarter van de Boite eraf en daar diferentieel los vijzen en overzetten of komt hier meer bij kijken?Mvg Bart
4 augustus 2010 om 12:50 #17707401Zijn toch 2 verschillende bakken ?? een F18 en volgens mij een F22 bak.
4 augustus 2010 om 13:14 #17707402F22 bestaat niet ;)
Maar in beiden zit wel de F18 bak, zij het niet dat de eind verhouding van een astra F anders is.
Doordat de wielen kleiner zijn, is de eind verhouding van de Astra-bak zwaarder.4 augustus 2010 om 16:47 #17707403Volgens mij is het geen F18 bak bij een Astra, maar kan het mis hebben.
4 augustus 2010 om 16:52 #17707404ik haal mn informatie hier vandaan
http://www.opel-infos.deX17DT (TC4EE1)
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 79,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1686
Leistung (kW bei min-1): 60 / 4400
Drehmoment (Nm bei min-1): 168 / 2400
Verdichtung: 22,0 : 1
Motormanagement: Bosch VE
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: Katalysator
Besonderheiten: Turbolader IHI RHB4BW
Verwendung: Astra F (F18WR), Vectra A (F18WR), Vectra B (F18WR)Maar je hebt de AF22 (automaat bak) en de F23 bak
4 augustus 2010 om 17:01 #17707405Okeej, zal ik wel fout zitten Bas.
Maareh… bij de astra en vectra staat allebei Wide range , dus dan zou ie wel moeten passen !?
4 augustus 2010 om 18:55 #17707406hij past wel.
maar de astra heeft uiteindelijk toch nog een andere eind verhouding (door de kleinere wielen)
en die staat hier nog even niet onder, dat kan je onder het Getriebe deel vinden4 augustus 2010 om 22:02 #17707407dus past niet?
5 augustus 2010 om 09:17 #17707408Maar kan dat veel kwaad dan het lijkt mij als je bij je eigen auto grotere wielen eronder hangt toch op het zelfde neer komt of maakt het niks uit?
5 augustus 2010 om 15:51 #17707409nou ja, van je km-teller klopt geen hol meer en je motor moet veel te hard werken op het lage toeren gebied.
Daarbij komt dattie daardoor niet vooruit te schijten is.Daardoor zul je ook hebben dat je EGR klep sneller vervuilt.
Het is gewoon niet praktisch.
5 augustus 2010 om 16:03 #17707410Ja het is ook niet echt praktisch ik heb zelf corsa b 1.2 gehad en daar onder had ik 195 50 15″ onderliggen nou dan is de koek helemaal op het was al niet veel maar toen was het echt drama:cry
5 augustus 2010 om 16:03 #17707411Heb geen EGR klep:) dus no problem, Ik kan melden dat inmiddels de motor er in ligt
5 augustus 2010 om 16:05 #17707412doe je vlot :)
nu wel met je vingers van de turbo afblijven he :vertag5 augustus 2010 om 16:05 #17707413origineel gepost door Bartjex88
Heb geen EGR klep:) dus no problem, Ik kan melden dat inmiddels de motor er in ligtDan gaat het al weer de goede kant op suc6:thumbup
5 augustus 2010 om 16:07 #17707414origineel gepost door andre1058
origineel gepost door Bartjex88
Heb geen EGR klep:) dus no problem, Ik kan melden dat inmiddels de motor er in ligtDan gaat het al weer de goede kant op suc6:thumbup
origineel gepost door sw_reijnders
doe je vlot :)
nu wel met je vingers van de turbo afblijven he :vertagZijn sinds vanmorgen 10u met zijn 2tjes bezig, De motor was er al uit, Hebben starter,alternator en servopomp overgezet, Nu nog de koppeling onluchten, radiator steken en alle vloeistoffen vullen en controleren
6 augustus 2010 om 06:44 #17707415Motor ligt erin, Draait en valt dan weer stil,Als ik steeds contact op en af zet blijft hij draaien, Startonderbreker dus? Of sleutelherkenning? Hoe gaan we dit oplossen:s
is dus compleet andere motor die erin ligt, -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.