omega mv6 1996

Forumindex Forums Modellen Omega omega mv6 1996

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224115

    heey beste mensen
    wie kan mij helpen
    mijn omega is afgekeurd op de rubbers
    die 3hoek bij het voor wiel
    nu heb ik hem bijna los
    maar 1 moer zit verstopt int frame ofz
    iemand een idee hoe ik die los krijg

    #17705659

    hallo welkom op het forum.
    stel je ook even voor, dit is namelijk geen problemcar.

    als het goed is zit de draag arm alleen vast met bouten.
    En moet je dus de bouten los draaien.
    sterker nog de moer zit vast gelast.

    #17705660

    jah helemaal vergeten
    ben roy van maastricht
    het is de auto van pa
    een auto uit be net gekocht,nog niet meegereden
    hij was alleen afgekeurd op die rubbers
    valt reuze mee
    maar vast bedankt voor de hulp ga zo nog s proberen
    mvg roy

    #17705661

    Alle moeren kunnen losgemaakt worden, als je onder de auto staat.

    De Verticale bout is idd. wel de lastigste, de kop zit verstopt in
    het sub frame, maar past gewoon een dop op….

    Groeten,

    Niels

    #17705662

    jah de voorste heb ik los
    alleen die achterste zit verstopt int subframe
    ga proberen of ik zo de rubber der in krijg
    kom net met 1 vinger aant moertju,via een gaatju aan de onderkant
    hahah dat klinkt veel leuker dan het is hahah
    hij is trouwens niet gelast en draaid mee

    #17705663

    hmmmmmmmm niet gelukt

    #17705664

    origineel gepost door roserije
    ga proberen of ik zo de rubber der in krijg

    Yeh sure, nou dat gaat echt niet lukken hoor, dat is geen rubber wat je ertussen kunt frommelen of zo, maar een metalen bus die in de draagarm geperst moet worden. In die buitenste metalen bus zit een gevulcaniseerd rubberen binnendeel met nog een metalen binnenbus waarin de bevestigingsbout zit. En de moer van de voorste bus (die met de platliggende bout dus) moet onder belasting (dus voorwiel niet opgekrikt plus 2 personen op de voorstoelen) worden vastgezet, anders is het rubber binnen de korste keren naar z’n grootje.

    hij is trouwens niet gelast en draaid mee

    In tegenstelling tot wat Arjontje zegt, dat zit ook niet gelast, het zijn twee dikke bouten en moeren (dopmaat 21). Bovenin het subframe zit ook een gat waarin je een dop kunt laten zakken om de boutkop tegen te houden. De bout gaat dus van boven naar beneden door de draagarmbus en de moer komt er van onderen op (zo kan de bout er niet uitvallen, moet je maar denken).

    hmmmmmmmm niet gelukt

    zie je wel. Ik zou er maar mee naar een garage gaan. Als je de draagarmen er al uitkrijgt, dan moet de oude bus eruit en de nieuwe erin geperst worden. Zonder een pers is dat feitelijk niet te doen.

    Andrew

    #17705665

    ow ow ben weer erguns aan begonnen,pa had t ooit eens bij een calibra gedaan
    dus we zouden deze wel ff op een avondju doen hahah
    t perse ,bedoeling was draadstang der door ,moer en ringetju en boutekar der op
    maar kreeg t stalen omhulsen der niet uit ,de rubber wel gesloopt
    dus ff na de garage rijden zit er niet in ,mag der zo ie zo niet meerijden
    in be hebben ze zo 1 vaag systeem als je auto koopt ,moet je verkoop keuring doen voor je hem op je naam kan zetten

    maar elk geval bedankt voor de reactie s

    #17705666

    Ik heb destijds met een zaagblad vanbinnen af de ring doorgezaagd aan twee kanten en dan komt de ring los.

    De draagarmen zitten aan de voorkant van boven naar onder vast.(Let wel op dat de moer boven zit en deze niet in de koker schuift want dan ben je hem kwijt).

    Achter van voor naar achter.

    En dan aan de fuseekogel daar moet de hele bout eruit anders komt de fusee niet los.

    Gr Jack

    #17705667

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Ik heb destijds met een zaagblad vanbinnen af de ring doorgezaagd aan twee kanten en dan komt de ring los.

    Klopt, ik heb afgelopen jaar de oude bussen inderdaad ook met een zaagblad binnenlangs voorzichtig doorgezaagd en daarna met een klein beiteltje opengetikt, waarna ze er redelijk eenvoudig uitkwamen.

    De draagarmen zitten aan de voorkant van boven naar onder vast.(Let wel op dat de moer boven zit en deze niet in de koker schuift want dan ben je hem kwijt).

    Achter van voor naar achter.

    En dan aan de fuseekogel daar moet de hele bout eruit anders komt de fusee niet los.

    Gr Jack

    De rest gooi je een beetje door mekaar: de bout van de voorste bus ligt horizontaal en deze bout moet je van achteren naar voren door de bus steken, de achterste bus staat vertikaal en de bout moet van boven naar beneden door de bus heen (dus NIET de moer boven). Zo zit het af fabriek bij mijn Omega en dat lijkt me ook de logische manier. Dat van de fuseebout klopt wel. En vervolgens is een fuseekogeldrukker (een andere naam weet ik er niet voor) wel erg handig, want de boel kan behoorlijk vast zitten.

    Andrew

    #17705668

    heey beste mensen
    ik heb de 3hoek er uit ,had t gaatju aan de bovenkant gevonden met wat prutsen gelukt
    beetju inzagen en5 min had ik t ijzer der ook uit
    nu heb ik alleen niet zo goed opgelet hoe de rubber der inzat
    volgens mij het ronde kantju na boven.maar dan zit der nog zo 1roze dingetju bij
    iemand een idee of tip

    #17705669

    zo heb ik m der in gepruts

    #17705670

    Zo heb ik ze er ook in geperst.

    Gr Jack

    #17705671

    in een bankschroef gaat ook onder dan een grote ring waar de bout niet door gaat een beetje afwasmiddel erlangs en dan aan draaien en met er uit halen maakte ik het eerst lekker warm stink goed rubber:) en uit de heeg roserije

    #17705672

    origineel gepost door roserije
    jah de voorste heb ik los
    alleen die achterste zit verstopt int subframe
    ga proberen of ik zo de rubber der in krijg
    kom net met 1 vinger aant moertju,via een gaatju aan de onderkant
    hahah dat klinkt veel leuker dan het is hahah
    hij is trouwens niet gelast en draaid mee

    hmm dan ben ik met wat anders in de war.
    dacht echt dat die moer vast zat. :hmmz

    Maar ff lang hans anders dan. :P

    #17705673

    de opel staat trouwens al weer op de oprit klaar voor keuring
    ff afw8te

    ennuh jah de heeg , roserije

    #17705674

    hij is goedgekeurd
    dus tjah heb ik niet voor niks zitte klooie

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.