dumpvalve blijft open bij stationair

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) dumpvalve blijft open bij stationair

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223601

    Door de dumpvalve die open blijft staan slaat de motor af.

    C20NE Turbo

    Hij loopt niet stationair

    #17700509

    Eerst wilt hij niet open,

    nu wilt hij niet meer dicht.

    ik houd het maar bij gebarentaal. :fy1

    #17700510

    omdat de dumpvalve en die stationair regelaar en de LMM elkaar aan het plagen zijn

    #17700511

    Dat klopt, de dumpvalve moet dicht blijven staan, dan kan de motor hem stationair regelen, en dan heeft de lucht flow meter ook geen problemen met zijn werk.

    Maar wat moet ik veranderen om hem stationair te laten draaien ?

    Dikkere veer erin zetten ?

    #17700512

    Ik zou eerst gewoon die blow off valve weghalen kijken hoe het dan gaat

    #17700513

    Dat had ik in het begin ook, maar dan krijg je een chatter of chitter in de inlaat, das toch ook niet goed voor de turbo ?

    #17700514

    LMM aan de drukkant en blow off voor de LMM

    #17700515

    dus als ik je goed begrijp

    eerst lucht filter, dan turbo dan ic dan blow off en dan lhm dan inlaat?

    #17700516

    :thumbup
    Maar geen garantie dat het werkt!!

    #17700517

    beter een gesloten ding nemen van een saab ofzo
    die plaatsen aan de druk kant en dan de retour terug laten komen achter de lmm
    anders ff aan eljan vragen die had het zelfde probleem
    na het plaatsen van een gesloten ventiel was het uevel verholpen

    #17700518

    oja ik heb gister bier gehad dus ook geen lees tekens voor mij haha

    #17700519

    ik heb het zelfde probleem
    als ik afrem en koppeling in trap valt hij uit:swear
    en als ik een tijdje de zelfde toeren rij en dan een beetje gas geef hoor ik hem valse lucht zuigen via de dumpvalve.
    trap ik het gas verder in gaat de dumpvalve dicht.

    #17700520

    over welk merk dump valve gaat dit?

    #17700521

    Ik heb zelf een Tial 50mm BOV.

    Sander heeft een bailys of hoe je het ook maar schrijft :P

    Ik heb vandaag een immitatie van forge erop gezet, die heeft 2 kleppen inwendig, deze blijft dus wel dicht staan.

    En het is een wonder, hij blaast ook nog af bij volle belasting, alleen niet als je stil staat en gas geeft, dan komt er wel een chitter/chatter geluid in de inlaat.

    Maar mijn probleem is nu tijdelijk wel opgelost, hij loopt stationair en ik kan met volle boost rijden.

    #17700522

    Ja je moet ook altijd een dubbel zuiger dumpvalve gebruiken tenzij je geen lmm hebt:vertag

    #17700523

    Kijk daarom ben ik begonnen met deze C20NE turbo :D Daar leer je dit soort beginners fouten mee :wors

    Weer wat geleerd :thumbup

    #17700524

    origineel gepost door Andre Botter
    Ja je moet ook altijd een dubbel zuiger dumpvalve gebruiken tenzij je geen lmm hebt:vertag

    ik heb de Bailey DV26 die heeft dubbele zuigers.
    maar die is niet instelbaar.

    welke raad je aan?

    #17700525

    ik heb z,n vermoeden :D

    http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065

    :thumbup

    je moet zeker een andere dv jij hebt ook een chitter/ chatter in de inlaat wat er op duit dat hij te weinig afblaast, wat slecht is voor de turbo

    @ Freek imitatie Forge dv? hoe kom je daar bij?

    #17700526

    Dat zei SW tegen mij.

    #17700527

    ik heb gewoon een instelbare dv toen gebruikt.
    plus een gesloten systeem (recirculatieklep)..
    combinatie van die 2 zorgde voor leuk effect, maar goed wel een blower engine..

    dus weer niet te vergelijken..
    ik had de dv altijd iets open staan anders had ik teveel lucht in het systeem..

    #17700528

    ikheb destijds twee gemonteerd….één omloopvalve en één instelbare dv ( lhm gerelateerd uiteraard …..)in de wijkes de instelbare en op de snelweg voor wat extra pit de omloop..:)…uiteraard electronisch geregeld. :D ik ken er maar twee in nederland ie het zo hebben gefixt.:cool: ( op een 8v dan hé …….:jerry )

    #17700529

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik heb z,n vermoeden :D

    http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065

    :thumbup

    Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel

    #17700530

    Originally posted by Ronaldo
    ikheb destijds twee gemonteerd….één omloopvalve en één instelbare dv ( lhm gerelateerd uiteraard …..)in de wijkes de instelbare en op de snelweg voor wat extra pit de omloop..:)…uiteraard electronisch geregeld. :D ik ken er maar twee in nederland ie het zo hebben gefixt.:cool: ( op een 8v dan hé …….:jerry )

    ja wij 2 :vertag
    alleen ik deed het gewoon met vacuum..

    lang leve blower techniek king:

    #17700531

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik heb z,n vermoeden :D

    http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065

    :thumbup

    Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel

    ja sander moet maar eens op de koffie komen bij jou!:vertag

    #17700532

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ik heb z,n vermoeden :D

    http://www.powerkings.nl/catalog/product_info.php?cPath=44_235&products_id=1065

    :thumbup

    Alleen is hij bij mij iets goedkoper:angel

    ja sander moet maar eens op de koffie komen bij jou!:vertag

    zal een energy drankje worden dan:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.