Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Fout code bij motorwissel!!! STEKKER OVER!!!FOTO
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door
wim-v6.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2010 om 10:00 #17223464
kenny_whitlau
DeelnemerHeren,
Ik krijg de volgende fout code 1503 Immobiliser control unit n/a
Waar kan dit aan liggen. Ik heb wel een stekker over die zit boven de intlaat. Maar kan de aansluiting niet vinden. 5 polige stekker.
gr,
Kenny
14 juli 2010 om 10:03 #17698738Hakkie
DeelnemerWelk type corsa?
Welke motor type gaat het om?
Foto?14 juli 2010 om 10:09 #17698739kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door *Hakkie*
Welk type corsa?
Welke motor type gaat het om?
Foto?Sorry,
corsa b x14xe cdx 1997
14 juli 2010 om 10:27 #17698740sjoerdie
Deelnemerdat is je startonderbreker.
wat voor motorwissel heb je gedaan?
14 juli 2010 om 10:29 #17698741kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door sjoerdie
dat is je startonderbreker.wat voor motorwissel heb je gedaan?
Ik heb gewoon de oude x14xe omgewisseld voor een andere x14xe en alles van de oude overgezet.
14 juli 2010 om 10:53 #17698742sjoerdie
Deelnemerdus ook de kabelboom en ecu van je oude motor?
en wat is die losse stekker waar je het over hebt.
een 5 polige hoort niet los te hangen
14 juli 2010 om 11:11 #17698743kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door sjoerdie
dus ook de kabelboom en ecu van je oude motor?en wat is die losse stekker waar je het over hebt.
een 5 polige hoort niet los te hangen
kabelboom etc van oude motor gebruikt.
Steker zit precies achter de inlaat boven. Kan maar niet vinden waar deze hoort. Zal effe een foto maken.
14 juli 2010 om 11:58 #17698744sjoerdie
Deelnemeroke, wacht op de foto
14 juli 2010 om 12:48 #17698745kenny_whitlau
Deelnemer14 juli 2010 om 15:17 #17698746david verburg
Deelnemervolgens mij is die van de egr klep die zit achter op je inlaat
14 juli 2010 om 15:24 #17698747kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door david verburg
volgens mij is die van de egr klep die zit achter op je inlaatDie is het ook niet. Egr was volgensmij 3of4 polig
14 juli 2010 om 15:25 #17698748wim-v6
DeelnemerBij mij hangt er ook een losse 5polige stekker achter het inlaat.
bij de meeste X14XE en X16XE motoren
14 juli 2010 om 15:33 #17698749david verburg
Deelnemerdan weet ik het niet :jerry
14 juli 2010 om 15:47 #17698750kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Bij mij hangt er ook een losse 5polige stekker achter het inlaat.bij de meeste X14XE en X16XE motoren
WIM:
De auto start niet en geef code 1503 Immobiliser control unit n/a.Waar kan dit denk je aan liggen?
14 juli 2010 om 15:48 #17698751wim-v6
DeelnemerStekker los onder contact slot of naast motorcomputer.
motorcomputer gewisseld.
sleutel geen goed signaal.
electrische snelheids meter: Stekker van electrische teller pulse gever los.
Willem
14 juli 2010 om 16:02 #17698752kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Stekker los onder contact slot of naast motorcomputer.motorcomputer gewisseld.
sleutel geen goed signaal.
electrische snelheids meter: Stekker van electrische teller pulse gever los.
Willem
Motorcomputer heb ik niet gewisseld!
Sleutel deed het vorige keer wel
bij contact is alles goed.
Elektrische snelheidsmeter? Waar zit deze?
14 juli 2010 om 16:03 #17698753wim-v6
Deelnemerop de versnellingsbak
willem
14 juli 2010 om 16:04 #17698754wim-v6
DeelnemerDat de sleutel vorige keer nog goedwas hoeft niks te zeggen over de sleutel nu.. hoeft maar een keer te vallen en hij kan kapot zijn.
Willem
14 juli 2010 om 18:35 #17698755Aapje
DeelnemerKnippert’t motorstoringslampje toevallig ook als je de auto op contact zet? Lijkt mij meer dat de chip in de sleutel niet echt pakt op de ECU… Gebruik de oude ECU eens als dit ’t geval is… Dan start is wss wel.
14 juli 2010 om 21:44 #17698756kenny_whitlau
DeelnemerNee hij knippert niet.
Auto krijg wel benzine. Heb de injectoren rails los gehaald en toen gestart. Cilinder 1 en 4 krijgen benzine. Alle bougies vonken ook goed.
Distributie staat op tijd.
Weten jullie nog iets waarom de auto niet start?
gr,
Kenny
15 juli 2010 om 10:24 #17698757sjoerdie
Deelnemerecu al eens los gehad?
stuurkappen loshalen en kijken of de stekker nog goed erin zit van de startonderbreker.
15 juli 2010 om 17:20 #17698758wim-v6
Deelnemerdraadbreuk, Computer kapot.
Willem
15 juli 2010 om 21:45 #17698759kenny_whitlau
DeelnemerNu start de auto niet normaal. Maar als ik de auto laat slepen dan start die wel?????:hmmz
Dat kan dan toch niks met de start onderbreker te maken hebben.!!!
16 juli 2010 om 14:52 #17698760wim-v6
Deelnemerzit er niet nog een aftermarket onderbreker bij??
anders eens de bobine wisselen.
of massa op de motor controleren.
Willem
16 juli 2010 om 16:11 #17698761kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
zit er niet nog een aftermarket onderbreker bij??anders eens de bobine wisselen.
of massa op de motor controleren.
Willem
Massa was niet goed van de motor. De auto start eindelijk goed:D:D:D
Nu doet de stuurbekrachtiging het niet. Zie ik dat de stuurbekr. olie helemaal leeg is. Welke olie moet ik daarvoor gebruiken? ( kan automatische transmissie olie ook?)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
