Roetfilter UPDATE!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Roetfilter UPDATE!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223427

    Hallo,

    Ik heb een probleem/ vraag.
    Ik rij een vectra gts 1.9CDTI met 120 PK

    Ik rij dagelijks 40 kilometer naar mijn werk op de snel weg 130km/h.
    De laatste tijd begint elkeer het lampje te branden met de auto en een steeksleutel.
    En ik kan niet verder doortrappen dan iets over de 3000 toeren. VERMOGEN IS WEG!
    Het verbruik schiet ook niet omhoog, om te regeneren bijv.

    Dit probleem heb ik wel vaker gehad maar word steeds erger, laatst zeg maar 3000 kilometer geleden is de roetfilter bij de dealer geregenereerd.

    Heeft iemand dit ook?
    En hoe is dit probleem op te lossen.

    alvast bedankt voor jullie reacties/hulp.

    #17698424

    Begint deze ook te branden bij lagere snelheden? Hij zal uiteraard uitgelezen moeten worden, dan weet je het zeker. Misschien iets in de sfeer van een kapotte turbo slang?

    #17698425

    Nee bij lagere snelheden niet opgevallen laat ik het zo zeggen.

    Als ik de auto reset, dan doet deze het ook klein poosje weer, maar +/-10 kilometer 130km/h doet hij het weer.

    #17698426

    Wat is de foutcode/foutmelding die je krijgt?

    Ik heb datzelfde eens gehad toen de vacuum slang van de trubo losgeschoten was.

    #17698427

    de melding die ze elke keer uitlezen bij dealer is dat de druk verschil te hoog is!

    Van de roetfilter!

    Maar dat snap ik niet want hij is toen met tech 2 geregeneerd.

    Waar zit de vaccuum slang van de turbo misschien dat ik daar vanavond even naar kan kijken.

    Maar na opnieuw starten van de auto, is de storing ook tijdelijk weg, maar komt gauw weer.

    #17698428

    origineel gepost door predator
    de melding die ze elke keer uitlezen bij dealer is dat de druk verschil te hoog is!

    Van de roetfilter!

    Maar dat snap ik niet want hij is toen met tech 2 geregeneerd.

    Waar zit de vaccuum slang van de turbo misschien dat ik daar vanavond even naar kan kijken.

    Maar na opnieuw starten van de auto, is de storing ook tijdelijk weg, maar komt gauw weer.

    Klinkt me bekend in de oren. Ik heb hetzelfde probleem gehad.

    Zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213

    Nu heb ik geen roetfilter meer.

    #17698429

    oke ik zal van de week even naar de garage gaan en kijken of dat mogelijk is!

    Ik word hier echt helemaal gek van niet normaal!

    Auto loopt echt om de 3 min in de noodloop!

    #17698430

    Ik ben nog niet bij de garage geweest maar na de storm van gisteren is het nu bijna 7 graden kouder buiten en heb minder vaak dat hij in noodloop gaat.

    Heeft dit te maken met de warme lucht waarin minder zuurstof zit om goed te kunnen verbranden???

    #17698431

    Is er geen roetfilterslangetje gescheurd?

    #17698432

    Waar zit zo’n slangetje dan??

    Heb de ecotec kap er al afliggen.

    #17698433

    hallo,
    Ook ik heb regelmatig problemen met de roetfilter.
    Auto gaat spontaan in ‘noodloop’.

    vorige week op de terugweg uit vakantie => na 600 km snelweg tegen 140 km/h => gedaan met vermogen.

    Roetfilter is al 2 x geregenereerd in de garage, recent werd de roetfilter sensor vervangen, maar helaas.

    gisteren na 80 km snelweg weer in noodloop.

    op een ander forum heb ik gelezen dat een geblokkeerde terugslagklep in het roetfilter nog voor probleem zou kunnen zorgen.

    iemand dit nog al gelezen/gehoord ?

    #17698434

    origineel gepost door harrybeukenoot

    op een ander forum heb ik gelezen dat een geblokkeerde terugslagklep in het roetfilter nog voor probleem zou kunnen zorgen.

    iemand dit nog al gelezen/gehoord ?

    welk forum is dat??

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.