Kan een C20NE zomaar in mijn auto?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Kan een C20NE zomaar in mijn auto?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223268

    Ik heb een C20NE uit een Calibra op het oog om de E18NV in mijn Ascona C (juni 1987) mee te vervangen. Kan iemand me met zekerheid vertellen dat dit 1-op-1 past in mijn auto zonder zaken aan te passen als de motorsteunen enzo?

    Het blok is compleet met bak en ECU enzo.

    #17696684

    Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Asconahobbyist (patrick) en die verteld me dat het volgende aangepast moet worden als ik dat calibra blok wil swappen:

    – Versnellingsbak van de Ascona moet overgezet worden omdat die van de Calibra een steun mist.
    – Er moet een retourleiding aangelegd worden (carb -> injectie)
    – De benzinetank moet daarvoor aangepast of vervangen worden door eentje met een retouraansluiting
    – De benzineleidingen moeten vervangen worden door stalen leidingen (ivm met de druk denk ik)
    – Ook zal de kabelboom van de Calibra toch anders zijn en moet er eea aangepast worden in de kabelboom

    #17696685

    denk dat je de calibra bak gewoon kunt gebruiken,je moet denk ik alleen de steunen en het schakelmechanisme omzetten.
    er zal waarschijnlijk ook wel een f16 bak bij jou er in hangen in de ascona aan de 1.8?!
    verbeter mij als het niet klopt,succes!!!

    #17696686

    Gewoon de bak van de ascona gebruiken. Loopt ie lekker rustig.En die past er zo onder.

    Gr michel

    #17696687

    Inmiddels heb ik een complete Ascona gevonden waar al een C20NE in ligt die ik compleet over kan nemen, maar waar ik alleen nog een stallingsruimte voor zoek. Ik kan hem thuis niet kwijt naast drie andere auto’s en aan de openbare weg mag niet (het kenteken gaat er af, slopen in eigen beheer).

    #17696688

    en daarmee win je… 3pk?? wat een moeite voor niks…

    #17696689

    Nou, eerder een 40 á 50 pk, maar dat doet er niet zo toe.

    #17696690

    origineel gepost door gsi-maffia
    en daarmee win je… 3pk?? wat een moeite voor niks…

    toch iets meer….

    E18NV
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 84,8
    Hub (mm): 79,5
    Volumen (cm³): 1796
    Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400
    Drehmoment (Nm bei min-1): 143 / 2600
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E-E
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, kein Katalysator, ungeregelter Katalysator möglich
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125)

    C20NE
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 86,0
    Hub (mm): 86,0
    Volumen (cm³): 1998
    Leistung (kW bei min-1): 85 / 5400, 85 / 5200 (Calibra, Frontera A, Omega A ab MJ91, Vectra A)
    Drehmoment (Nm bei min-1): 170 / 2600, 170 / 3000 (Ascona C, Kadett E)
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5, Astra F Bosch Motronic M 1.5.2
    Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Astra F (F16WR/CR, F18WR/CR, AF20),
    Calibra (F16CR, F18CR, F18+CR, AF20), Frontera A (MSG 5E-T), Kadett E (F16WR/CR, THM 125),
    Omega A (R25, AW 03-71L, AR25), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, F18+CR, AF20)

    #17696691

    En de C20NE in gweste heeft ook nog een andere nokkenas en grotere injectoren.

    Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald en dat ding is behoorlijk rap.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.