Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wat is er niet goed aan mijn remsysteem?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2010 om 09:48 #17223253
Ik heb voor mijn C20XE ombouw bijna het complete remsysteem vervangen, maar zelfs de garage krijgt het niet goed door alleen te ontluchten.:(
Het hele systeem is vrij simpel, zonder ABS.:vertag
Ik heb er een Astra F GSI achter as onder gezet met schijven, aan de voorkant grote (originele GSI) geventileerde schijfremmen.
Ik heb een originele 22mm hoofdremcylinder gekocht. daar zaten op de uitgangen naar achter al 3/40 bergenzers op. Ik heb die gewoon laten zitten omdat ze wel eens in de hoofdremcylinder afbreken als je ze los probeert te draaien. Daarna heb ik 3/20 begrenzers er tussen gezet in de leiding.
Het systeem remt, maar gewoon veel te diep en niet krachtig genoeg.
Wat (nog) niet vervangen is is de rembekrachtiger en het pedaal.
Origineel zat er een 20mm hoofdremcylinder op en een achter as met trommels.
Is het een combinatie probleem? Iemand hier die een hoop verstand er van heeft of ervaring hiermee?:wors Of iemand die nog wat heeft liggen om te proberen, of over te nemen?
7 juli 2010 om 10:25 #17696516Ok, heb net te horen gekregen dat de 3/40 begrenzers er in elk geval tussen uit moeten…:swear
7 juli 2010 om 13:53 #17696517Heb je de remklauwen wel aan de goede kant zitten ??
ontluchting pijpje OMHOOG ;)
7 juli 2010 om 16:07 #17696518origineel gepost door modfreak
Heb je de remklauwen wel aan de goede kant zitten ??ontluchting pijpje OMHOOG ;)
Ja zeker!king:
Ik ga zo even die begrenzers er tussen uit halen, wie weet!:hmmz
7 juli 2010 om 16:59 #17696519remverschil met lopende motor en zonder?
Weet je meteen of het in je bekrachtiger zit king:7 juli 2010 om 17:14 #17696520Ja, maakt een hoop uit! Zeker! :vertag Zonder lijkt er best wat remdruk, maar met de motor aan druk je hem toch makkelijk tegen de vloer…:swear
Dan remt hij dus wel, maar lang niet voldoende…:cry
7 juli 2010 om 17:26 #17696521Ik had je nog een u2u gestuurd.
BTW ik heb nog een hoofdremcilinder van een astra F station C18XE liggen. Vorig jaar eens overgenomen, zelf nooit gebruikt, weet niet of dat past.7 juli 2010 om 18:05 #17696522heb je wel de juiste remklauwen, brede voor geventileerde en smalle voor enkele.
hebben we ooit bij een crosswagen gehad.groeten.
7 juli 2010 om 21:42 #17696523Astra F station is volgens mij een wagen met ABS… Is dan denk ik toch een andere cylinder…
Het zijn 100% zeker de juiste schijven met klauwen, de voor set komt zo van een wagen af die uitstekend remde en de achter as compleet idemdito…
Heb geprobeerd de drukbegrenzers op de HRC onklaar te maken door het binnenwerk er uit te halen, maar helaas, dan lekken ze omdat de O-ringen in het binnenwerk zitten. Dus ik ga morgen maar eens even met mijn tig las apparaat aan de slag en ze rondom dicht lassen… Leuk, weer eens een aluminium las klusje!:wors
Wel weer balen dat er dus weer een avond naar de klote is en vandaag een dikke rekening bij de garage afgerekend moest worden voor jan joker!:fy1
8 juli 2010 om 10:05 #17696524vreemd,
heb het eens mee gemaakt…remklauwen omgewisseld.vroegah had ik mijn 1.4 omgebouwd naar 18E gsi en toen heb ik gewoon de klauwen eraan gezet klaar.
heb je het gezocht in slecht nippel kraantjes, koperen ringetjes.
Als je bekrachtiger goed remde dan moet hij dat nu ook goed doen.
dat de rembalans iets veranderd door de begrenzers tot daaraan toe. wil niet zeggen dat je pendaal tot de bodem moet gaan.Kan zijn dat je met het ontluchten wel de begrenzen heb / is gesloopt ivm buiten normaal bereik komen.
8 juli 2010 om 10:20 #17696525Je zou best gelijk kunnen hebben, want de klauwen hebben nooit op mijn eigen auto gezeten… Ontluchtingsnippels heb ik vervangen, er zitten nieuwe koperen ringen tussen de leidingen, het systeem lekt ook nergens nu…
Heb dus de 3/40 begrenzers ietsjes uitgeboord en het klepje en veertje er uit gehaald, die zijn nu dus feitelijk gewoon hol. Dan een klein stukje remleiding er aan en dan de 3/20 begrenzers er tussen….
Zouden die soms verkeerd om zitten? Volgens mij had ik een pijl gezien er op, maar dat weet ik nu niet zeker meer. In elk geval lijkt mij dat de kant met de wartel om ze te openen de uitgang moet zijn. Kan iemand die die dingen onder zijn auto heeft (meestal bij de achter as) er eens een foto van maken? Dan kan ik dat namelijk uitsluiten…
Heb ook wat foto’s gemaakt…
Vier remmen:




De ontluchtingsset::P

De hoofdremcylinder:


22mm:


De 3/40 begrenzers met binnenwerkje:

Het binnenwerkje:

Dat binnenwerkje heb ik dus iets uitgeboord en weer met de grote veer er in geplaatst, anders lekte de begrenzer op het schroefdraad. Heb dus aan de ingangszijde het kleine klepje met het kleine veertje verwijderd om volop doorstroom te verkrijgen…. Die dingen doen dus niet meer mee nu en zijn feitelijk leiding geworden…
EN NOG REMT HIJ NIET!!:cry
:wtf
8 juli 2010 om 10:22 #17696526origineel gepost door modfreak
Heb je de remklauwen wel aan de goede kant zitten ??ontluchting pijpje OMHOOG ;)
Scheisse!!!:o
Ik zie het nu pas op de foto!!
Zou dat het dan toch zijn?!
8 juli 2010 om 10:31 #17696527Mocht je de klauwen toch niet vertrouwen heb ik nog 2 klauwen liggen voor kadett met schijven achter.
Ik heb trouwens hetzelfde gedaan met mn achteras en heb die gewoon op de standaard rembekrachtiger van de kadett GSI aangesloten.
Werkt perfect.
Ik merk dat ie van achter veel aanweziger mee trekt bij het remmen.8 juli 2010 om 10:59 #17696528origineel gepost door kaneelschep
Mocht je de klauwen toch niet vertrouwen heb ik nog 2 klauwen liggen voor kadett met schijven achter.
Ik heb trouwens hetzelfde gedaan met mn achteras en heb die gewoon op de standaard rembekrachtiger van de kadett GSI aangesloten.
Werkt perfect.
Ik merk dat ie van achter veel aanweziger mee trekt bij het remmen.Al is het alleen maar voor de test, maar goed, eerst nu de voor klauwen maar eens omdraaien…:vertag
Baal er trouwens inmiddels wel van als een stekker, zooooo veeeeel tijd en geld verspild nu aan de remmen. Had ik verdomme veel leukere dingen in/mee kunnen doen…:swear
Ben errug blij met alle hulp die jullie hier bieden!:wors
8 juli 2010 om 13:34 #17696529wissel ze om en je kunt gassen…
zulke fouten kunnen je gebeuren als je aan het leren bent..
maar niet door een garage ….:argue
8 juli 2010 om 14:26 #17696530ik heb ze ook wel eens verkeerd gehad
kom je meestal later achter
en al doende leerd men gewoon denken shit happens
8 juli 2010 om 15:27 #17696531origineel gepost door modfreak
wissel ze om en je kunt gassen…zulke fouten kunnen je gebeuren als je aan het leren bent..
maar niet door een garage ….:argue
Jeeeeeeeeemmmmiiieeeennneeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!
Dat ding remt nu dus als een malle! Echt boven in het pedaal HAP! en hij staat stil!!!:o:o:o
Hey modfreak, ik heb je iets tegoed man! Wat drink je graag zou ik willen vragen?:angel
Inderdaad erg slecht van die garage! Zou eigenlijk m’n geld wel terug willen, was verdomme 158 euro!!:argue
9 juli 2010 om 09:00 #17696532Hahaha ik zuip alles,
maar t hoeft niet hoor gewoon top… blij zijn dat het weer gefixt is9 juli 2010 om 09:58 #17696533origineel gepost door modfreak
Hahaha ik zuip alles,
maar t hoeft niet hoor gewoon top… blij zijn dat het weer gefixt isHad liever die €158 aan jou gegeven dan aan die schijt garage…:wors
9 juli 2010 om 12:11 #17696534ik zou toch eens naar die garage terug gaan, en vragen hoe hun zo’n fout over het hoofd hebben gezien.
en eventueel eens wat geld terug vragen.groeten.
9 juli 2010 om 14:22 #17696535origineel gepost door kadett4x4
ik zou toch eens naar die garage terug gaan, en vragen hoe hun zo’n fout over het hoofd hebben gezien.
en eventueel eens wat geld terug vragen.groeten.
Ik ben terug gegaan, wat woorden gewisseld en ik krijg de volgende APK van ze kado. Plus een uurtje op de brug…:vertag
Beter dan niks zal ik maar zeggen…:thumbup
9 juli 2010 om 16:05 #17696536stom van die garage zeg
maar wel mooi dat ze je toch tegemoet komen
net wat je zegt beter iets dan niets
maar t rijd wel zeker die 16v:P
9 juli 2010 om 17:10 #17696537origineel gepost door jblfreak
maar t rijd wel zeker die 16v:PTja, ik ben natuurlijk ook niets gewend met mijn 1.7D, 1.3s, 1.4i en 1.8s:P, want vandaag heb ik effe een klein stukje provencaalse weg (80) gas gegeven en het ding blijft maar trekken! Voor ik er erg in had zat ik boven de 120!!:o Oeps, hoop niet dat er een blauwe pet in de struiken zat…:fy1
Het is één grote smile op mijn gezicht tijdens het rijden, mensen om me heen moeten wel denken…:hmmz :D
9 juli 2010 om 18:27 #17696538ja leuk he zo n 16v
k had t met de v6 ook :):):)
9 juli 2010 om 18:43 #17696539vergeet btw je veertjes niet voor je handreminrichting op de achterremmen.. der hoort namelijk nog een veer vanaf het hefboompje ( waar de kabel aan zit ) naar de grondplaat ( of hoe noem je die ) te lopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.