richtprijs c20let, 1.8s bak, steunen & pan

Forumindex Forums Modellen Manta richtprijs c20let, 1.8s bak, steunen & pan

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223069

    zoals titel al beschrijft was ik daar eens benieuwd naar.

    ik kan misschien een leuke set overkopen,

    LET blok met +- 175 op de teller, compleet met kabelboom. staat weet ik zo niet.
    1.8s bak
    1.8 steunen & carterpan

    iemand die me een richtprijs kan geven? :angel

    #17694944

    turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
    18s bak (5 bak) +- 350
    motorsteunen 50
    carterpan +- 75/100
    plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
    zoiets schat ik

    #17694945

    om-en-om de 2000 ja, dat vond ik zelf ook een nette prijs.

    ik zal eens kijken of dat het wat is.

    #17694946

    is dat die motor die jaren heeft stilgestaan?

    #17694947

    origineel gepost door MantaTeamTwello
    turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
    18s bak (5 bak) +- 350
    motorsteunen 50
    carterpan +- 75/100
    plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
    zoiets schat ik

    voor dat geld zal je toch wel wat geduld moeten hebben
    als je snel alle delen los wilt verzamelen
    vind je het niet voor deze prijzen;)
    maar je kunt eens geluk hebben en een hele set voor n mooie prijs tegen komen

    maar dan moet je niet te lang twijfelen denk ik;)

    #17694948

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door MantaTeamTwello
    turbo blok 1500 (dan is hij al goedkoop heb k het idee)
    18s bak (5 bak) +- 350
    motorsteunen 50
    carterpan +- 75/100
    plus je koelslangen/radiateur fan etc etc om het in je manta te krijgen..
    zoiets schat ik

    voor dat geld zal je toch wel wat geduld moeten hebben
    als je snel alle delen los wilt verzamelen
    vind je het niet voor deze prijzen;)
    maar je kunt eens geluk hebben en een hele set voor n mooie prijs tegen komen

    maar dan moet je niet te lang twijfelen denk ik;)

    ja idd dat idee had ik zelf ook al wel.. ik had er al bijgezet dat ik dacht dat de moor dan al welgoedkoop is.. )
    maar als je geduld hebt en op de juiste momenten dingen tegen komt heb je nog wel eens geluk..
    ik heb laatst ook een 18s 5bak opgehaald voor 100 euro.. (de man zelf wist niet dat het een 18s bak was:))

    tja soms heb je geluk..
    maar ik denk idd dat er nog wel een paar honderd bijkomt ja.. (bij naderinzien)

    laatst ging er ook een cali turbo voor 1650 weg (compleet rijdend).. tje je moet net geluk hebben

    #17694949

    inderdaad en als je geen hast hebt
    zo als ik met mijn ascona 400project

    en wel wat centen hebt liggen
    (want koopjes komen altijd als t financieel ff niet past:P)

    dan kun je best wel eens voor niet al te gek geld tegen leuke dingen aanlopen

    wil je snel alles hebben
    denk ik niet dat je voor 2000 klaar bent

    reken er maar gerust 1000 bij voor dat zo,n motor
    start en rij klaar in een achterwielaandrijver ligt

    er zullen vast mensen zijn die het wel goedkoper en snel kunnen
    maar die gebruiken vast geen nieuwe juist passende koppeling ,fatsoenlijke uitlaat, frisse let enz enz;);)

    #17694950

    De ombouw van mijn ascona naar LET heeft mij in totaal rond de € 7500,- gekost,

    Dit is dat aanschaf van:

    Motor
    Getrag 265
    Uitlaat op maat
    Koppeling en pasplaat
    Intercooler en veranderd inlaatsysteem
    Aandrijfas
    Revisie van cilinderkop
    Oliekoeler
    carterpan
    ETC ETC

    Mensen vergissen zich denk ik behoorlijk in wat het kost om een dergelijke ombouw goed uit te voeren. Gaan vaak voor goedkope oplossingen maar word uiteindelijk toch duurkoop.

    Net als een 1.8s bak, tuurlijk het houdt het wel even uit, maar je wilt toch ook af en toe de auto vol doorhalen, zeg dan maar dag tegen je bak.

    Heb in totaal 2 1.8s bakken kapot getrokken met een c20let ervoor, de overstap naar getrag 265 maakt een wereld van verschil.

    Mensen die zeggen dat een 1.8s-bak het prima volhoudt hebben niet genoeg vermogen :P

    #17694951

    dat is een aardige dure hobby voor die 7500€:o
    en dat alleen voor een turbo in je manta te bouwen:hmmz

    dan zou ik eerder gaan kijken naar een opc voor dat geld dan heb je waar voor je geld

    maar ieder ze hobby:angel

    #17694952

    precies, ieder zijn hobbie.

    had het alleen over een kale blok, met bak pan & steunen.
    de rest dat er bij komt maakt het erg duur.
    maar daar ben ik al achter ;)

    ik weet iig genoeg. topic mag dicht.

    #17694953

    origineel gepost door M~V
    dat is een aardige dure hobby voor die 7500€:o
    en dat alleen voor een turbo in je manta te bouwen:hmmz

    dan zou ik eerder gaan kijken naar een opc voor dat geld dan heb je waar voor je geld

    maar ieder ze hobby:angel

    hahaha. Is inderdaad een dure hobby. Gaat ongemerkt veel geld inzitten als je het echt goed wil hebben. Tuurlijk kan het wel wat goedkoper, maar zal je lang moeten zoeken naar de onderdelen EN hier en daar een compromis moeten sluiten.

    Een OPC kan je ook kopen, maar geeft een veel kleinere kick als dat je een 900kg ascona met 300PK de sporen geeft. Is echt onbeschrijfelijk gaaf.

    #17694954

    haha wou net zeggen, dat is appels met peren vergelijken!

    doe mij dan maar die RWD manta/ascona c20let ipc FWD opc met een eco z20let

    5/7000euro denk ik dat je wel mooi in de richting bent, maar ligt er ook aan hoeveel je zelf doet of juist gaat uitbesteden!

    #17694955

    24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…

    #17694956
    Quote:
    origineel gepost door Kale gek
    24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…

    enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
    met je zware 6 pitter op de vooras;););)

    de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
    die 7500 heen

    maar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup

    en ja een opc is een erg mooie auto
    maar dan als daily

    niet voor z,n leuke weggedrag
    of je moet al achteruit gaan rijden:P:P

    tjah alles heeft z,n prijs

    maar zoals de topic starter al melde ;)

    z,n vragen zijn beandwoord
    topic kon dicht;)

    #17694957

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Kale gek
    24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…

    enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
    met je zware 6 pitter op de vooras;););)

    de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
    die 7500 heen

    maar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup

    en ja een opc is een erg mooie auto
    maar dan als daily

    niet voor z,n leuke weggedrag
    of je moet al achteruit gaan rijden:P:P

    tjah alles heeft z,n prijs

    maar zoals de topic starter al melde ;)

    z,n vragen zijn beandwoord
    topic kon dicht;)

    wist wel dat er iemand over de bochten zou beginnen.. ik ben t daar niet mee eens, ga er harder de bocht mee door als met de 2.0 komt misschien omdat ik achterin ook wat apparatuur heb liggen. Ik heb iig absoluut geen onderstuur, nooit gehad en moct ik dat een beetje hebben geef ik even gas en weg is t overstuur en ik kom nog harder de bocht uit… moet alleen geen snelle bochtencombinatie zijn dan pas speelt t gewicht een rol..

    #17694958

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Kale gek
    24v erin, ik was voor 2000 klaar en rijd ook met m3 tjes mee of ervoorbij tot over de 250… t gaat gewoon nergens over wat ze voor die onderdelen voor een 16v ombouw vragen…

    enkel in de bochten vliegen alle anderen je weer vooorbij
    met je zware 6 pitter op de vooras;););)

    de motor in/om bouw van m,n ascona project gaat wel over
    die 7500 heen

    maar daar is dan ook in de bochten nog lol aan:thumbup

    en ja een opc is een erg mooie auto
    maar dan als daily

    niet voor z,n leuke weggedrag
    of je moet al achteruit gaan rijden:P:P

    tjah alles heeft z,n prijs

    maar zoals de topic starter al melde ;)

    z,n vragen zijn beandwoord
    topic kon dicht;)

    wist wel dat er iemand over de bochten zou beginnen.. ik ben t daar niet mee eens, ga er harder de bocht mee door als met de 2.0 komt misschien omdat ik achterin ook wat apparatuur heb liggen. Ik heb iig absoluut geen onderstuur, nooit gehad en moct ik dat een beetje hebben geef ik even gas en weg is t overstuur en ik kom nog harder de bocht uit… moet alleen geen snelle bochtencombinatie zijn dan pas speelt t gewicht een rol..

    tjah heb ook wel eens met een 6 pitter in een manta gereden
    en mij beviel het gewicht voorin niet

    maar mischien is dat wat je gewent bent:hmmz
    of lagen mijn snelheden hoger;):o:o

    maar we dwalen wel wat af zo;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.