van 1.4 naar 1.6 gsi???

Forumindex Forums Modellen Corsa van 1.4 naar 1.6 gsi???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223058

    ik was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden als ik van een 1.4 naar een 1.6 gsi wil..

    en dan bedoel ik remmen naven en weet ik wat allemaal..

    en is dit veel werk of valt het wel mee..

    of kan ik beter naar een ander 1400 blokje zoeken ??

    ik hoor het graag..

    #17694776

    wat voor een 1.4 heb je nu?

    16kleppertje of 8kleppertje.

    remmen van een 1.6 erop, van 1.4 zijn net kleiner. (8klepper zelfs ongeventileerd)

    dat is het enige wat je hoeft te veranderen.

    de rest kun je de motor er zo inhangen.

    Ik heb straks nog wel een x16xe met powerbox over….. loopt errug goed moet ik zeggen

    remmerij heb ik ook nog wel

    #17694777

    Je vergeet de Benzine pomp Sjoerd.

    Die van een Singlepoint 8V is lage druk, en die van alle multipoint inspuiters is hoge druk.

    willem

    #17694778

    klopt inderdaad.;)

    even niet aan gedacht

    #17694779

    ik heb nu een 16 kleppert..

    maar als ik het zo lees moet ik dus alleen de remmerij ombouwen??

    en ook de benzine pomp.. of dat wel t zelfde van een 16 klepper??

    thnx voor de reacties.. alvast

    #17694780

    pomp niet.

    alleen de motor en remmen dus.

    #17694781

    oke…. dat valt dus mee…. maar dan passen me 13″ atsjes niet meer …

    en wat is het probleem dan met deze remmen… zijn ze kleiner ofzo of kom ik ook een heel eind door geventileerde schijven erop te zetten zover deze er nog niet op zitten…
    (misschien een domme vraag maar ik ben daar totaal niet in thuis..)

    #17694782

    Geventileerde remmen niet harder, maar werken ook beter bij veel remmen omdat ze sneller afkoelen waardoor remfading minder snel optreedt. Grotere remmen is technisch bekeken niet nodig, rijden doet ie wel maar wel voor veiligheid. Als een auto sneller word, is het ook fijn als ie weer sneller stil staat en evt ivm extra gewicht wat het met zich meebrengt. Nou zal dat laatste wel meevallen als je van een 1.4 16v naar 1.6 16v gaat, blokken komen grootendeels overeen.

    #17694783

    remmen niet upgraden is ONVERANTWOORD!!!!!

    de remmen van de 1,4 zijn al niet echt super te noemen.

    dat je velgen dan niet meer passen is helaas, maar veiligheid is belangrijker dan een setje velgen die leuk staan.

    #17694784

    Gelijk 2liter remmerij nemen. Wie weet wil je over een aantal jaar naar een 2 liter hoef je dat niet meer te doen. :)

    #17694785

    2 liter komt er toch niet in..

    waarschijnlijk ook geen 16gsi… maar was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden…

    en aangezien mijn blok op zn einde loopt.. en ik meer gsi blikken kan vinden dan x1.4xe blokjes.. wou ik eens weten wat er allemaal vervangen moet worden..

    vandaar dit topic..

    en wat sjoerdie zei is zoiezo waar.. veiligheid gaat voor de looks…

    maargoed bedankt voor de reacties dit was alles dat ik wilde weten dus mag dicht..

    #17694786

    Vorrig jaar een x14xe uit een A-Tigra gewisseld met een x16xel motor (met wimV6 als digitale vraag baak :P )

    computers zijn gelijk gebleven, alleen de motor heb ik een motorsteun en distributie moeten aanpassen (x16xel kwam uit een G-Astra van 2001!!!) en heb er mijn 1400 versnellingsbak achter gehouden. reed super ! al met al viel de motor wissel enorm mee qua tijd !!! Wanneer je nu een x14xe hebt en je hangt er een x16xe voor in de plaats hoef je ‘motorisch‘ en elektronisch geen enkele aanpassingen te doen.

    Neem ook in overweging dat als je het blok buiten de auto hebt je er makkelijker aan kan werken !!! en om er eerst geen onderhoud weer aan te hebben overweeg een nieuwe koppakking, water pomp, nieuwe pakkingen voor de in EN uitlaat en maak natuurlijk het gaskleppenhuis goed schoon !!! Denk eventueel ook eens aan de EGR af te doppen of dat voor jou interessant is.

    *edit 18.14uur: uiteraard de distrubtie riem + toebehoren & vloeistoffen niet vergeten !!!

    qua remmen weet ik zelf niet hoe het met een B Corsa zit, maar bij een A-Tigra zijn de x14xe en x16xe gelijk ;) (allemaal zelfde diameter & geventileerd)

    #17694787

    schijven van een b corsa x14xe zijn net iets kleiner.

    tigra is gelijk inderdaad 1.4 of 1.6

    #17694788

    Heb gekeken bij site van rijsbergen. Daar hebben de schijven van de 1600 16v en de 1400 16v dezelfde artikel nummers en dat is ook met de remklauwen. Dus lijkt mij dat dat gewoon hetzelfde is.

    #17694789

    van een tigra zijn ze hetzelfde.

    van een corsa NIET!!

    #17694790

    Corsa-B Voorremmen zijn inderdaad verschillend.

    De X14XE heeft 236mm x 20mm geventileerde schijven
    De X16XE heeft 256mm x 20mm geventileerde schijven.
    De remmen van een Astra-F / Vecra-A 1.8-16V, 2.0i, 2.0-16V zijn 256x24mm en makkelijker te vinden, en gewoon plug and play

    Willem

    #17694791

    Kan je niet de schijven en klauwen van ’n snelle kadett of ascona uit de 80’s nemen?
    Of de remmen van ’n Corsa A GSI, zijn die niet kleiner in omtrek?
    Weet dit ook niet zeker, had dit als tip van iemand hier op ’t forum.
    Succes met de ombouw:thumbup

    #17694792

    Remmen van de corsa-A GSi zijn net zo groot als de B 1.4 16V (236x20mm).

    Remmen van een Snelle Kadett zijn gelijk aan die volgende voertuigen:

    voorremmen 256x24mm

    > Kadett-E: 1.8i-Multipoint motoren, 2.0i 2.0 16V
    > Ascona-C: 2.0i
    > Astra-F: 1.8-16V 2.0i-8V 2.0-16V
    > Vectra-A: 2.0i-8V 2.0-16V
    > Calibra: 2.0i-8V 2.0-16V

    LET op!! Bij de kadett-E en Ascona-C klauwen kan de slang aansluiting anders zijn op de klauw.

    Klauwen met schijven kunnen zonder verdere aanpassingen op de corsa-A en B geplaatst worden.

    Minimaal 14inch velgen vereist.

    Willem

    #17694793

    heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
    ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.

    #17694794

    origineel gepost door WhiteCorsa
    heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
    ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.

    1.2 16V turbo?? pics!!

    #17694795

    origineel gepost door OrangeArrow

    origineel gepost door WhiteCorsa
    heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
    ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.

    1.2 16V turbo?? pics!!

    er heeft al een hele lange report op het forum gestaan, weet niet of alle foto’s nog zichtbaar zijn, maar als men goed zoekt zal men het wel vinden :vertag

    bij deze: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=98564&page=1#pid1319272

    het is een Corsa C 1.2 16V Sport uit 2001 met een DBilas Turbo-kit erop.
    “zuinig rijden” is nog steeds mogelijk -> 1:14 als je niet veel gebruik maakt van de turbo en wil je wel de volle 170pk gebruiken zakt het verbruik naar 1:10, dus voor een Turbo ook niet slecht dacht ik zo :jerry

    #17694796

    ziet er nice uit!!! Hoeveel vermogen had je eruit gekregen? (kon ik in t topic nergens terug vinden…)

    #17694797

    origineel gepost door OrangeArrow
    ziet er nice uit!!! Hoeveel vermogen had je eruit gekregen? (kon ik in t topic nergens terug vinden…)

    ik heb de corsa helaas niet op de dyno gehad, anders had ik exacte cijfers gehad, maar volgens DBilas zou hij nu 170pk moeten hebben. ik weet dat er in NL nog een 1.8 astra (bossa) was met een dbilas turbo-kit en een corsa 1.4 (Ron) met zo’n zelfde kit. Zij kwamen erg in de buurt van de opgegeven waardes, dus durf ik die ook wel aan te houden

    helaas moet de corsa 1 dezer dagen weg aangezien ik een diesel ga rijden, wordt gedwongen door de kosten die ik maak ivm werkafstanden….. :agent

    #17694798

    170 pk met een 1200 is niet verkeerd!!

    #17694799

    origineel gepost door lambo452
    2 liter komt er toch niet in..

    waarschijnlijk ook geen 16gsi… maar was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden…

    en aangezien mijn blok op zn einde loopt.. en ik meer gsi blikken kan vinden dan x1.4xe blokjes.. wou ik eens weten wat er allemaal vervangen moet worden..

    vandaar dit topic..

    en wat sjoerdie zei is zoiezo waar.. veiligheid gaat voor de looks…

    maargoed bedankt voor de reacties dit was alles dat ik wilde weten dus mag dicht..

    Hoeveel heeft hij gelopen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.