vreemd start probleempje monzaadje

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD vreemd start probleempje monzaadje

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222630

    monzaadje doet raar

    koude motor: hele nacht geslapen = starten en prima lopen:thumbup
    warme motor: kan rustig gaan tanken daarna sigaret roken = starten en prima lopen:thumbup

    lauwe motor: kom thuis geef de vrouw een b…., ff spelen met de kleine en ik laat de hond ff uit = niet starten zonder gas te geven en slecht (hobbelig) lopen:thumbdown

    ik kon mij herinneren dat je bij een injectie toch geen gas mocht geven?anders:puke

    iemand een idee?

    #17689727

    Ach niks aan de hand hebben bijna alle 30E,s………

    Waarom zou je bij een injectie geen gas mogen geven??????????????????????????????????

    #17689728

    Door de acceleratie pomp die dan benzine naar binnen gaat pompen en de boel verzuipt?

    Gokje

    #17689729

    ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;D

    #17689730

    ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;D

    #17689731

    Al stamp je het gas vol in en start um dan zal zal ie nog niet verzuipen,je start toerental is maar rond de 300/350 toeren en als je start krijgt je computer een signaal van de startmotor dat der gestart word en spuit ie in wat geprogrameerd staat voor genoeg om te starten,als ie eenmaal loopt en de motor meer als …. toeren maakt dan neemt je gewone injectie systeem het over.

    Teminste zoiets was het,verzuipen kan niet met starten.

    #17689732

    Als ik start, loopt tie heel even rond de 2000 RPM, om daarna gelijk te zakken naar plm. 800 RPM. Ik geef nooit gas bij, dat is ook onzinnig (zoals Ben zegt) bij een injectiesysteem. Bij een carb ligt dat soms anders.

    #17689733

    origineel gepost door rinus de boer
    Als ik start, loopt tie heel even rond de 2000 RPM, om daarna gelijk te zakken naar plm. 800 RPM. Ik geef nooit gas bij,

    Heb hier weinig aan toe te voegen :thumbup

    #17689734

    dat het niet mocht werd mij volgens mij gezegd bij de rijlessen
    maar je die lui hebben toch nergens verstand van:P
    alles wat ze mij hebben geleerd heb ik toch weer afgeleerdking:

    dus kort gezegd maakt niets uit met een 30E blok ff mee leren leven

    dank aan allen:wors

    #17689735

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    ik moet ook wat gas geven, om men monza mooi te laten starten, anders draait hij niet op 6 cilinders. Dus gas half in duwen, starten en de boel loopt ;D

    ik denk dat ik een oplossing gevonden heb
    gse bracht mij op een idee: auto op contact en dan 1x vol gas pompen daarna starten

    ik moet dit eerst nog even aan kijken maar vanmiddag starte ie meteen:thumbup

    #17689736

    Mmmm dit zal niks uitmaken:
    Als zet je de auto op contact en stampt 50.0000x zal ie niks anders reageren met starten…..

    #17689737

    ik weet het ook niet gse maar hij had vanmiddag even geen last met starten
    nadat ik hem voor een uurtje had uitgezet:o

    je weet het toch wel die 30E blokjes zijn raar:D

    #17689738

    Niks raars aan die 30E blokjes (in dit opzicht), ligt er ook niet aan of jij nou gas geeft of niet.

    dat is vaak alleen bij carburateur motoren. om mengsel te verrijken bij het starten zodat hij makkelijker aanslaat. of bij te vaak pompen gaat verzuipen :P

    maar dat regelt de ‘computer’ bij jou 3.0e. daarvoor zit er er na mijn weten ook gewoon een koelvloeistof temperatuur sensor in.

    #17689739

    Klopt maar bij al mijn 30E,s kan ik zeggen dat ze koud aanslaan als een bom,zijn ze warm en zet je ze uit voor 5/10 minuten slaan ze perfect aan,staan ze ongeveer een half uur + of langer met warm weer,springen ze iets moeilijker aan,maar lopen wel gelijk op 6 maar je moet langer starten.

    De Motronic auto,s hebben hier geen last van teminste mijn broer zijn 24V spring gelijk aan en mijn A2 met C30NE ook.

    #17689740

    Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.

    #17689741

    origineel gepost door noci
    Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.

    nu kan ik mij vergissen maar volgens mij draait mijn benzinepomp als ik de sleutel op het contact zet

    laat ik het anders zeggen er komt lawaai uit de achterkant:o

    #17689742

    origineel gepost door GSE
    Klopt maar bij al mijn 30E,s kan ik zeggen dat ze koud aanslaan als een bom,zijn ze warm en zet je ze uit voor 5/10 minuten slaan ze perfect aan,staan ze ongeveer een half uur + of langer met warm weer,springen ze iets moeilijker aan,maar lopen wel gelijk op 6 maar je moet langer starten.

    Ik heb dezelfde ervaring, Ben. Koud slaat tie gelijk aan, hoeft tie nog geen eens te denken. Warm, en even later weer starten, meestal ook gelijk. Warm, en een uurtje of later, even doorstarten voordat tie aanslaat.

    Wat ik wel doe, is dat ik pas echt start, als het benzinetanklampje uit is. Maar dat is meer een gewoonte van mij.

    #17689743

    origineel gepost door Uniek

    origineel gepost door noci
    Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.

    nu kan ik mij vergissen maar volgens mij draait mijn benzinepomp als ik de sleutel op het contact zet

    laat ik het anders zeggen er komt lawaai uit de achterkant:o

    Als je echt lawaai hoort, betekent dat meestal wel, dat je pomp aan het einde van z’n latijn is. Die hoort te zoemen, geen lawaai te maken.

    #17689744

    origineel gepost door GSE
    Al stamp je het gas vol in en start um dan zal zal ie nog niet verzuipen,je start toerental is maar rond de 300/350 toeren en als je start krijgt je computer een signaal van de startmotor dat der gestart word en spuit ie in wat geprogrameerd staat voor genoeg om te starten,als ie eenmaal loopt en de motor meer als …. toeren maakt dan neemt je gewone injectie systeem het over.

    Teminste zoiets was het,verzuipen kan niet met starten.

    Als je tijdens het starten bij een injectiemotor gas geeft dan klapt de LMM op en neer. Als dit veelvuldig voorkomt zou die kunnen verlopen waardoor je mengsel niet meer klopt.
    Daarbij komt nog dat de computer de inspuithoeveelheid bepaalt waardoor gas geven niet niet nodig is.

    #17689745

    @rinus hij zoemt ook hoor:thumbup

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.