“In-the-field-maintenance-trick…”
ff met een strak elastiekje een 2-laags papieren zakdoekje of vel keukenrol of 2 met de 4 puntjes om de uitlaatknopen achter (soort van parashute) wel zo doen dat uitlaat gas er een beetje langs af kan… niet dicht maken dus… dan met koude en warme motor paar keer gassen… keertje of 10, kijken of het zakdoekje smerig wordt… dan heb je toch idd een hoger olie verbruik…
kijk eerst even je sensor na ja…
korte regelmaat van meldingen lijkt idd op je sensor… (logische gevolg trekking)
strookt het olieverbruik ook echt met de meldingen???
nog een paar andere ideetjes…
heb je je auto ook in een bepaalde positie (vb. scheef) staan als je die melding krijgt? regelmatig peilen, en even je olieverbruik ‘logboeken’… ff noteren en grafiekje maken, in de gaten houden…
compressie goed? met getrokken peilstok stationair draaien spuugt ie geen olie uit pijlstok buis???
of een te sterke carter/kleppendeksel afzuiging?
mvg, jos
ps. volgens anwb hoef je je pas zorgen te maken bij 1 liter op 400/500km???
… :O :hmmz