Astra G 1.6 vs 1.8 vs 2.0 stil in de auto ? zelfde kwestie –

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 vs 1.8 vs 2.0 stil in de auto ? zelfde kwestie –

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222477

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een auto die niet al te rumoerig is in de auto zelf en hoop deze te vinden in een Astra G.
    Neem bijvoorbeeld het motorgeluid.
    Klopt het dat een 2.0L (veel) stiller is dan bijvoorbeeld een 1.6L en 1.8L ?
    Met stil bedoel ik dan met name het motorgeluid wat nog wel eens in de auto hoorbaar is, althans bij de auto’s die ik heb gehad ;)
    Of maakt dit bij de Astra niet zo veel uit ?

    Helaas heb ik wat gevoelige oren en een rumoerige auto is nogal vermoeiend tijdens een lange auto rit.

    Excuses dat ik mij nog niet voorgesteld heb hoor maar dat gaat na mijn eerste G zeker gebeuren :cool:
    Ik ben nu nog even op zoek.

    #17688152

    De 1.6 en 1.8 hebben beide een “korte” versnellingsbak waardoor hij bij 120 3500 toeren draait…

    De 2.0 heeft een andere “lange” versnellingsbak waardoor hij bij 120 maar 3000 toeren draait…

    Dat scheelt een hoop kwa motorgeluid…

    Mijn OPC (2.0 TURBO) is VEEEEEl stiller en rustiger dan de 1.8 coupe van mijn vader.

    #17688153

    Ik dacht dat een turbo ook altijd gepaard ging met “herrie”
    Dat klopt dus niet ?

    #17688154

    Nee, mijn OPC turbo is ook 10x stiller dan mn OPC!

    #17688155

    Bedankt !

    Hoe zit het met het windgeruis van een Astra G hatchback?
    Oftewel, wat is jullie beleving ?
    Ik begrijp wel, ieder heeft een ander idee hierover maar als bijvoorbeeld alle reacties hetzelfde zijn, krijg ik toch
    een idee hierover.

    p.s

    @OPC
    Turbo & Baas J,
    Mocht een van jullie een keertje in R’dam aan het touren zijn, dan zou ik best even een blokje mee willen,
    het lijkt me interessant om die ervaring/stilte even mee te mogen maken :cool:

    #17688156

    waarom ga je niet even lekker uitgebreid test ritten maken.
    Dan ervaar je het zelf.

    Zoek gewoon een paar leuke astra’s op met verschillende motors en ga het vergelijken.

    Of ga gewoon een keer naar een (Astra)Meeting en vraag of je eens in een paar auto’s mag meerijden.
    Daar staan ze in alle soorten en maten.

    #17688157

    Ga ik ook zeker doen (straks al) maar dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

    #17688158

    Nog een ander vraagje.

    Ik heb bij een autobedrijf in Limburg een Astra G CC; Z2.2 SE zien staan maar op internet kan ik maar bar weinig info
    vinden over dit type.

    Is dit een sportuitvoering ?
    Zou iemand ook kunnen vertellen wat het geluidsniveau is van deze auto en dan op de rijksweg met een gangetje
    zo tussen de 100 km en 140 km p/u ?

    #17688159

    Een 2.2 is ook mooi stil omdat die dezelfde bak heeft als de 2.0 (120 met 3000 tpm)

    Een 2.2 is zeldzaam (zeker als 3 en 5 deurs) en kan bijna alle typen zijn… dus het is niet altijd een sport… link de advertentie ff dan kan ik je zo vertellen wat voor type het is…

    De 2.2 loopt ook heel mooi rustig (vergelijkbaar met een V6)

    2.2 mag niet hard ratelen! als hij dat wel doet dan is dde ketting/spanner versleten!

    Een 3 deurs Astra is redelijk stil.

    Een Astra coupe heeft veel meer windgeruis.

    Ik woon 150 km. vanaf Rotterdam dus ik ben daar vrijwel nooit…

    #17688160

    origineel gepost door OPC Turbo

    De 2.2 loopt ook heel mooi rustig (vergelijkbaar met een V6)

    Wel eens een goede rit gemaakt in dezelfde auto (Vectra-B/C) met een 2.2 en V6 motor.

    Scheelt nogal haha…

    maar wel een heerlijk rustige motor inderdaad

    2.2 mag niet hard ratelen! als hij dat wel doet dan is dde ketting/spanner versleten!

    Kwaaltje

    #17688161

    Uiteraard zit er nog een heel verschil tussen een 2.2 en een V6 maar een 2.2 loopt t.o.v. de andere 4 cilinders van Opel mooi rustig en lijkt daarin wel wat van een V6 te hebben…

    Natuurlijk gaat er niks boven een V6 (8-10 en 12 cilinders daargelaten)

    #17688162

    Die heerlijke roffel, zelfs bij rustig rijden hoor je het V6 torretje roffelen.
    en de V6 loopt Veel strakker omdat ze 1 verbranding per krukasomwenteling meer heeft, dit heft weer motortrillingen op.

    Willem

    #17688163

    Okay bedankt maar even terug naar het ratelen.

    Hoe zou ik dat het best kunnen herkennen ?
    Tijdens het rijden zelf of tijdens het schakelen ?
    Hoor je het ook tijdens het stationair draaien ?
    Bij welke snelheid hoor je dit goed ?

    Mocht er een specialist mee zitten lezen die toevallig in de buurt van Limburg woont en die mee zou willen
    met een proefrit, graag , heel erg graag.
    Of een specialist die niet in de buurt woont maar evt wel mee wil met een proefrit, benzine is op mijn kosten :)

    p.s
    Iemand bekend met autobedrijf Schaepkens in Klimmen – Limburg ?

    #17688164

    vooral direct na de koude start

    en bij stationair

    Willem

    #17688165

    Bij stationair maakt het niet uit of de motor warm of koud is ?

    #17688166

    liefst koud, dan is het geluid het meest aanwezig

    Willem

    #17688167

    Als men dan de motor maar niet warm draait van te voren……………….

    #17688168

    dan hebben ze wat te verbergen moet je maar denken

    Willem

    #17688169

    Dus als ik daar aankom (wereldreis) en de motor is warm, wegwezen :)

    #17688170

    Ligt eraan, als de indruk goed is, en motortje loopt fijn, hoeft er niks aan de hand te wezen..

    Willem

    #17688171

    origineel gepost door Corsa_GSi Met alleen chippen is maximaal 8 tot 10pk te halen, meestal minder afhankelijk
    van de staat van je motor.
    Het koppel stijgt wel lekker met alleen chippen trouwens

    Ik lees net bovenstaand (oude) berichtje over chiptuning van een Astra G 1.6.
    Wat wordt nou bedoelt dat de koppel stijgt bij chiptuning ?
    Zou dit in mijn geval nadelig of voordelig kunnen zijn dus bijvoorbeeld meer of minder motorgeluid
    bij een hogere snelheid ?
    Of heeft dit totaal niks met het geluid te maken maar alleen met schakelen ?

    #17688172

    Nope, auto blijft gelijk geisoleerd en 120rijden bij een gelijk toerental..

    dus het geluid blijft hetzelfde, en winst chippen 1.6 is nauwelijks waarneembaar.

    Willem

    #17688173

    Hallo liefhebbers,

    We zijn weer een eind verder en helaas is de Astra G niet helemaal wat ik zocht.
    Ik pak de draad weer even op hier, als jullie ’t niet erg vinden ;)

    Zo las ik van de week op autoweek.nl een paar reviews van Astra F eigenaren en daarin vertelde men
    dat de motor opvallend rustig en stil was, zowel stationair draaiend als toerend op de snelweg.

    Die review gaat over een Astra F 1.6l GL en de auto die mijn interesse heeft is een Opel Astra F 1.6l GT,
    allebei uit 1993.

    Is er tussen deze 2 types, oftewel tussen een GL en GT een verschil in geluid qua motor ?

    #17688174

    De astra-G 1.6 8V station wagon is in iedergeval stiller dan de nieuwere astra-h 1.4 16V.

    #17688175

    Okee maar het gaat nu even puur om het verschil tussen bovenstaande modellen, dus een Astra F 1.6l GL vs Astra F 1.6l GT,
    beide uit 1993 ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.