andere chip voor c20ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) andere chip voor c20ne

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222467

    ik had een vraag over de chip van een c20ne motor

    bij de verkoop van mijn kadett cabrio 2.0 8V uit 1990 werd gezegd dat er scherpe nokkenassen en een andere chip gemonteerd zaten.

    nokkenassen zijn moeilijk te controleren zonder de deksel ervanaf te halen, de computer is wat makkelijker los te halen.

    ik heb een foto gemaakt van de chip, misschien dat iemand eraan kan zien of het een originele is of een bewerkte?
    hij zou bij ddv zijn gechipt….

    tevens, bij aanschaf van een andere computer (omdat daar bijv al een chip in is gemonteerd), waar op te letten?

    zowiezo 2- of 3 rijige computer, maar ook op GM nummer of lettercode (GC in mijn geval)?

    #17688034

    Was ECU al eerder open geweest ?

    #17688035

    ik kon eigenlijk niet zo snel beschadigingen zien aan het omhulsel of de klemmetjes die omgebogen worden van het omhulsel….

    #17688036

    De chip lijkt mij wel origineel te zijn.

    #17688037

    daar was ik al bang voor.

    heb je wel nog informatie voor me mbt een andere computer, waar naar te kijken of hij overeenstemt met mijn huidige?

    #17688038

    Er is verschil in 2 en 3 rijen.
    Er is verschil in Lucht Massa Weger en een Lucht Massa Meter.

    Maar dat wist je waarschijnlijk al wel ;)

    Verder weet ik niets van de code’s die erop staan.

    #17688039

    en natuurlijk hoort een bepaalde computer weer bij een weger danwel een meter…

    weet iemand hoe men dit aan de codes kan zien?

    zijn de chips overigens wel om te wisselen tussen de 2- en 3 rijige computers of luchtmassameterweger?

    #17688040

    Vaak kun je de chip van een 2-rijige computer niet in een 3 rijige zetten. Heb zelf al veel zitten proberen voor een vriend van mij die een cross auto heeft.

    Maar ik zie wel dat je een voetje onder de chip hebt zitten, dus je kunt de chip zo vervangen, als je dit niet had zou je hem van de printplaat moeten solderen en dat is geen pretje :P
    Aan de buitenkant van de chip zie je vaak niets, ze pakken een originele chip en herprogrameren deze ;)

    De codes zeggen mij ook niet zo veel, misschien een keer kijken op opel-infos.de of daar iets op staat.

    Als je wil kan ik je wel het nummer geven van iemand bij ons uit de buurt die je voor 75-100 euro een andere chip maakt naar eigen smaak.

    #17688041

    solderen is niet zon probleem, hebben hako-bouten bij ons op het werk speciaal voor dit soort werk. beschadigen de soldeereilandjes er rond omheen niet.

    ik ben momenteel al bezig met een chiptuner, dus ik denk dat dat al geregeld is.

    #17688042

    origineel gepost door Stoffels
    Vaak kun je de chip van een 2-rijige computer niet in een 3 rijige zetten. Heb zelf al veel zitten proberen voor een vriend van mij die een cross auto heeft.

    Maar ik zie wel dat je een voetje onder de chip hebt zitten, dus je kunt de chip zo vervangen, als je dit niet had zou je hem van de printplaat moeten solderen en dat is geen pretje :P
    Aan de buitenkant van de chip zie je vaak niets, ze pakken een originele chip en herprogrameren deze ;)

    De codes zeggen mij ook niet zo veel, misschien een keer kijken op opel-infos.de of daar iets op staat.

    Als je wil kan ik je wel het nummer geven van iemand bij ons uit de buurt die je voor 75-100 euro een andere chip maakt naar eigen smaak.

    wat zou dan het verschil zijn tussen een 2 rijige computer chip en eentje met 3 rijen?

    een kennis van mij kan ze zelf schrijven voor een computer met 3 rijen en ik zelf heb 2 rijen vandaar.

    #17688043

    bijna elke computer heeft een andere geschreven chip nodig, afhankelijk van de lettercombinatie op de computer.

    kan zijn dat hij anders niet loopt of het motormanagementlampje blijft branden.

    maar proberen=weten

    #17688044

    Kijk ff of het stikkertje bovenop de chip is los geweest.
    Je moet eerst de chip met UV licht wissen voordat je hem opnieuw kan programmeren.
    Dus eerst moet het stikkertje voor een gedeelte worden opgelicht voordat je
    bij het UV-venster komt.
    Kun je er niks aan zien dan is ie orgineel.

    #17688045

    Originally posted by Big Sexy
    ik had een vraag over de chip van een c20ne motor

    bij de verkoop van mijn kadett cabrio 2.0 8V uit 1990 werd gezegd dat er scherpe nokkenassen en een andere chip gemonteerd zaten.

    nokkenassen zijn moeilijk te controleren zonder de deksel ervanaf te halen, de computer is wat makkelijker los te halen.

    Zowieso eigenaardag dat er in een 2.0 8V nokkenassen zitten….. Volgens mij is het nog altijd een SOHC motor.
    :jerry

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.