2.0 opboren naar 3.0

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 2.0 opboren naar 3.0

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222370

    Hallo heb hier iemand die zegt dat hij een c20xe opgeboord heeft naar een 3.0 liter. naar mijn mening kan dit niet lijkt me. iemand hier een antwoord op?

    #17686700

    dan heeft ie zeker geen koeling meer omdat hij de koelsleuven als cilinder gebruikt :jerry

    Willem

    #17686701

    wou net zeggen leek me al n beetje overdreven :P

    #17686702

    2.3 misschien:jerry

    #17686703

    kan

    30 z20let pakkingen er tussen? :o

    #17686704

    Dan blijft het slag volume 1998 cc

    De compressie verhouding veranderd dan wel ;)

    Nee een 3 liter kan niet met een C20XE

    #17686705

    zover ik weet is 2.4 de max. en dat kost veel geld om te bereiken.

    #17686706

    origineel gepost door freek corsa
    Dan blijft het slag volume 1998 cc

    Niet als je de zuigers met de hand op en neer doet :P

    #17686707

    :D heeft ie zeker ook 3 turbos! :P

    #17686708

    er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
    die korten ze ook al in
    en dan kan het dus wel

    #17686709

    origineel gepost door a-manta-turbo
    er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
    die korten ze ook al in
    en dan kan het dus wel

    Komt dan toch op hetzelfde neer? 3 liter 6 cilinder :6= 500cc per cilinder. Dat x 4……………………………………:o

    #17686710

    Originally posted by 2000

    origineel gepost door a-manta-turbo
    er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
    die korten ze ook al in
    en dan kan het dus wel

    Komt dan toch op hetzelfde neer? 3 liter 6 cilinder :6= 500cc per cilinder. Dat x 4……………………………………:o

    idd :P

    #17686711

    origineel gepost door a-manta-turbo
    er kan wel een 3.0 liter onderblok gebruikt zijn
    die korten ze ook al in
    en dan kan het dus wel

    ??

    mag je me dan eens uitleggen hoe dat gaat passen

    #17686712

    Heb wel eens een kleppendeksel van een 6 cil op een 4 cil gemonteerd, maar dan kleppert je koelvin zo ;)

    #17686713

    whahahahhah
    En de koelvin schuurt ook een beetje af neem ik dan aan :jerry

    #17686714

    MIsschien 6 in lijn ingekort en opgeboord :angel

    #17686715

    origineel gepost door Corsa_GSi
    MIsschien 6 in lijn ingekort en opgeboord :angel

    mischien volgende x eerst het topic lezen;)
    6 pitter heeft zelfde inhoud per cilinder;)

    #17686716

    Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.

    #17686717

    origineel gepost door CommoCruiser
    Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.

    Ik heb dat inderdaad wel een gehoord, maar hoe lang blijft dat heel?

    #17686718

    Hele korte zuigers en een hele lange slag laten maken. En natuurlijk honen tot de max:P

    Maar zoals gezegt zal 2400cc wel de max zijn.

    Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???

    En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

    #17686719

    jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
    dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..

    als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
    maar dat stond er niet..
    alleen dat ie ingekort werd

    #17686720

    maar de zuigers van een c20xe en x30xe zijn wel hetzelfde, is toch een 6 pitter.
    maar van een 2.0 een 3.0 maken, geloof ik niet zo veel van.

    groeten.

    #17686721

    origineel gepost door cd-design

    En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

    Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag

    #17686722

    denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
    of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
    nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
    dacht ik lul ook ff mee…..

    #17686723

    origineel gepost door corsaboy
    jawel want ze gingen een 6 cilinder inkorten naar 4..
    dan blijf je nog steeds op 2000 cc uitkomen..

    als je vervolgens gaat boren en slag aanpassen is er misschien meer mogelijk.
    maar dat stond er niet..
    alleen dat ie ingekort werd

    Als je de 6-cilinder inkort bliijf je dezelfde slag houden dus ook dezelfde motor inhoud (min 2 cilinders) Als je dus een 6-cilinder in zal korten en een krukas en drijfstangen van een c20xe gebruikt krijg je wel een andere motorinhoud dan 2000cc..ergo, de zuigers zijn groter qua diameter.

    Of heeft iemand andere gegevens van de diameter van de zuigers van een c20xe en c30se????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.