astra g diesel start moeilijk

Forumindex Forums Modellen Astra astra g diesel start moeilijk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222337

    mijn astra g start erg moeilijk. moet eeb tijdje doorstarten voor die hem echt oppakt, zodra hij dan loopt hangt er een hele dikke rookwolk achter. dit gebeurt alleen als de motor koud is. wat zou dit kunnen zijn. dacht zelf de gloeidingen.

    #17686417

    inderdaad kijk je gloeibougi’s naar, grote kans dat er 1 kapot is.

    #17686418

    hoe kan ik zien of dat die kapot zijn? en zijn die makelijk te vervangen?

    #17686419

    kan je met een pijpsleutel eruit draaien, dan via een accu oplader kan je testen of ze gaan gloeien ja of nee.

    Is bij mij al 3x overkomen in 1jaar tijd 3x bougi kapot.

    #17686420

    ga ik meteen even achteraan. bedankt voor je tip

    #17686421

    Graag gedaan..

    Welke diesel blok heb je eigelijk?? Ik heb een isuzu diesel blok en een gloeibougie koste mij 70euro perstuk..
    Als je opelblok heb ben je rond de 30euro kwijt.

    #17686422

    Bij mijn astra G waren de retourslangen lek, waardoor na 1 dag stilstand het dieselniveau zakte en je op lucht stond te starten. Vervolgens staat de hele straat blauw.

    Na het vervangen van de retourslangen was het probleem verholpen. het gaat hier om een 2.0 DTI

    #17686423

    heb ook een 2.0 dti. heb net 4 nieuwe gloeibougies van bosch gehaald voor 60 totaal. ga ze er morgen even inzetten. mn vriendin heeft de schuursleutel bij zich. kan nooit kwaad om ze dan maar gelijk allemaal te doen. zal die retourslangen zeker onthouden voor als dit niet helpt. is dat ook een beetje makkelijk te doen?

    #17686424

    origineel gepost door astraTD
    kan je met een pijpsleutel eruit draaien, dan via een accu oplader kan je testen of ze gaan gloeien ja of nee.

    Is bij mij al 3x overkomen in 1jaar tijd 3x bougi kapot.

    Dit is wel logisch eigenlijk, ze hebben alle 4 een nevenlang leven en evenveel keren voorgloeien achter de rug.

    Gloeibougies word altijd geadviseerd alle 4 tegelijk vervangen.

    Willem

    #17686425

    daarom heb ik er ook gelijk 4 meegenomen. en ben dan toch bezig. anders kan ik straks weer beginnen

    #17686426

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door astraTD
    kan je met een pijpsleutel eruit draaien, dan via een accu oplader kan je testen of ze gaan gloeien ja of nee.

    Is bij mij al 3x overkomen in 1jaar tijd 3x bougi kapot.

    Dit is wel logisch eigenlijk, ze hebben alle 4 een nevenlang leven en evenveel keren voorgloeien achter de rug.

    Gloeibougies word altijd geadviseerd alle 4 tegelijk vervangen.

    Willem

    Dat klopt helemaal willem,, maar het is zo dat ze zo duur zijn in de 70euro perstuk:o

    #17686427

    origineel gepost door astraTD

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door astraTD
    kan je met een pijpsleutel eruit draaien, dan via een accu oplader kan je testen of ze gaan gloeien ja of nee.

    Is bij mij al 3x overkomen in 1jaar tijd 3x bougi kapot.

    Dit is wel logisch eigenlijk, ze hebben alle 4 een nevenlang leven en evenveel keren voorgloeien achter de rug.

    Gloeibougies word altijd geadviseerd alle 4 tegelijk vervangen.

    Willem

    Dat klopt helemaal willem,, maar het is zo dat ze zo duur zijn in de 70euro perstuk:o

    Ik weet niet waar jij ze haalt.

    Maar 4 NGK of bosch gloeiers doen zo tussen de 30 en 45 euro per stuk.

    Willem

    #17686428

    Mja hij geeft aan dat het voor de isuzu blokken duurder is.. Bij mijn opel blok was het inderdaad ook geen geld / moeite.. Ik heb toen alle 4 tegelijk gedaan ook!

    #17686429

    kijk ook gelijk je retour slangen na !
    grote kans dat die het zijn…..

    WANT EEN 2,0 DTI GLOEIT HELEMAAL NIET VOOR MET DEZE BUITEN TEMPERATUUR .

    hij gaat pas gloeien bij een temp vanaf 5 graden en lager.

    succes
    Stefan.

    #17686430

    origineel gepost door Astra_DLS
    Mja hij geeft aan dat het voor de isuzu blokken duurder is.. Bij mijn opel blok was het inderdaad ook geen geld / moeite.. Ik heb toen alle 4 tegelijk gedaan ook!

    Ik heb de prijs opgezocht voor zijn X17DT / TC4EE1 motor.

    Willem

    #17686431

    ga ik ook de retourslangen nakijken. kan iemand mij dan vertellen waar ik die kan vinden. maakt het wat makkelijker om te controleren

    #17686432

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door astraTD

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door astraTD
    kan je met een pijpsleutel eruit draaien, dan via een accu oplader kan je testen of ze gaan gloeien ja of nee.

    Is bij mij al 3x overkomen in 1jaar tijd 3x bougi kapot.

    Dit is wel logisch eigenlijk, ze hebben alle 4 een nevenlang leven en evenveel keren voorgloeien achter de rug.

    Gloeibougies word altijd geadviseerd alle 4 tegelijk vervangen.

    Willem

    Dat klopt helemaal willem,, maar het is zo dat ze zo duur zijn in de 70euro perstuk:o

    Ik weet niet waar jij ze haalt.

    Maar 4 NGK of bosch gloeiers doen zo tussen de 30 en 45 euro per stuk.

    Willem

    Ben vaste klant bij heuts als het om onderdelen gaan.

    #17686433

    Ik ben vaste klant bij ons bij een onderdelen zaak, en deze verkoopt ze aan mij voor 38 euro stuk (zowel Bosch als NGK)

    Veul korting dus. (50%)

    Willem

    #17686434

    heb de gloeibougies vervangen. ze waren alle 4 bij de onderkant helemaal ingesleten. weet niet of dat dat normaal is?

    #17686435

    Tja weet niet of het normaal is denk het wel weet niet hoe oud ze zijn.

    Maar hoe start de auto nu met koude motor? of moet je nog uittesten?

    #17686436

    ja dat weet ik ook niet. maar denk dat het geen kwaad kon. de gene aan de bijrijders kant was wel lastig, erg weinig ruimte. ja deed het nu wel in een keer. even kijken hoe het blijft.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.