mapsensor 250kpa

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) mapsensor 250kpa

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222195

    hey ik rij nu fhase 3 met damfrad met kan ik er een mapsensor van 250kpa in de ecu doen.
    of wat zal ik dan moeten veranderen om 1,5 bar te draaien
    ik heb nu 1.2 bar .
    en om nog een boostcontroler te gebuiken lijk me ook niet wat .
    iemand ervaring meej?

    #17685090

    Ik ga een megasquirt gebruiken, met een MAP sensor van een VW 1.9 TDI, die kan tot 250 kilopascal, er is ook een van 400 kilopascal.

    #17685091

    maar wat verandert er dan als ik er een 250 in doe krijg ik dan meer turbodruk
    of kan ik dan de druk hoger maken.
    maximale is tog 1,2 van een orinele mapsensor
    ma hoe krijg ik 1,4bar druk

    #17685092

    niemand?

    #17685093
    #17685094

    Ik weet niet precies hoe het zit bij een originele ECU.

    Wel kan ik je vertellen dat EDS er een oplossing voor in hun verkoop lijst hebben staan.

    Deze heb ik laatst toevallig zien staan.

    EDIT

    http://eds-motorsport.de/shop/de/C20LET-Phase3-Elektronik-Dampfrad

    #17685095

    hogere druk draaien kan wel maar dan gaat ie stotteren
    en inhouden dus beter die 250kpa monteren dan heb je daar geen last van

    #17685096

    Een mapsensor geeft een bepaalde spanning af als signaal voor de ecu. Aan de hand van de hoogte van die spanning weet de computer hoeveel laaddruk er is en hoeveel benzine er ingespoten moet worden en op welk moment er gevonkt moet worden. Als je nu klakkeloos de mapsensor gaat vervangen door een ander exemplaar loop je een grote kans dat de ecu een heel ander signaal krijgt.

    In de meeste gevallen moet de mapsensor gecalibreerd worden in de ecu. Of dat bij de LET ook zo is weet ik niet..

    #17685097

    Bij de motronic van de C2.0LET wordt de map-sensor alleen gebruikt voor de turbodruk regeling.

    O.a. de luchtmassameter zorgt voor de gegevens voor de ontsteking en brandstof.

    #17685098

    eds zegt mij
    <Druck gibt es aber die ganze Abstimmung passt nicht dazu sie haben dann viele Probleme damit

    #17685099

    ik heb nu ook geen stotteren hoor rijd wel perfeck aleen de druk blijft soms even hangen op 0,5bar maar dan schiet die als een speer nas 1.2bar ma licht er net aan waar je de schakelaar op hebt staan

    #17685100

    maar hoe krijg ik nu meer druk .
    kheb nu die damrad dus boostcontroller erop maar gaat niet verder dan 1,3bar er moet tog wat zijn wat je turbodruk kan opvoeren zeg maar en nog een boostcontroller derop gaat denk ik ook niet werken

    #17685101

    al geprobeert om je wastegate wat beter af te stellen ;)

    #17685102

    map sensor moet zoiezo gecalibreerd worden eerst.

    maar de dampfrad bij de phase3 van eds is er juist voor om nét iets meer druk te kunnen draaien….

    als jij bij 0,5bar een dipje hebt is er iets anders aan de hand.

    #17685103

    als goed kis hoort dat zow dat de even blijft haken met 0,5 had ik gelezen ergens op eds
    maar dat is egt minimaal hoor
    mapsensor hoeft niet gecalibreed worden bij fhase 3
    jah wastegate hoe zet je dat ding precies goed?
    kheb er zo,n veer op zitten en een eds wastegate en de schroef 4mm strakker gezet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.