Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › lullig
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2010 om 19:32 #17221948
hallo allemaal,
ik zat net even helemaal in de rats:puke
na een groot scheepse reparatie aan de coupe, wilde hij niet meer lopen en als het op lopen leek dan was alles om me heen blauw:thumbdown:thumbdown:swear
na lang tobben en proberen af te stellen, zag ik een vlotter op mijn werkbank liggen……………:jerry:jerry:sleeping
jammer hoor, al dat getier en geraas voor niets,
wie heeft ook wel eens zoiets zwaar lulligs meegemaakt?
1 juni 2010 om 19:41 #17681526k heb t wel eens mee gemaakt dat me v6 maar niet wilde lopen
na een half uur kwam k er achter dat de ecu er niet op zat
en ook eens HEEL ERG stom na een motor wissel en alles er uit te hebben gehad en alles (dacht ik) weer terug bebouwd te hebben
een proef rit op pad alleen was ik vergeten de stang van de rem bekrachtiger op het pendaal te monteren
k kwamer achter toen k stil stond onder de carport met de draagarm op een betonblok waar de pilaar hoorde :O :O kostte me een koplamp
maar je leerd er wel van (was nog met de rode gsi)
1 juni 2010 om 20:10 #17681527Uh….Telt het ook als je de universele kadett vraagbaak hebt gebruikt om te controleren of alle zekeringen wel kloppen qua amperes…….(had de kadett net gekocht van een knoeier….)
na controleren kwam ik er dus achter dat sommige niet goed waren en dat ik een overbodige zekering had….
Zekeringen vervangen en overbodige zekering verwijderd…..
In de tussentijd ook de dynamo vervangen omdat hij de accu niet meer wilde opladen…
Na vervanging dynamo wilde de kadett niet meer starten….na een paar dagen zoeken en alles uit elkaar gehaald te hebben…..kwam ik er dus achter dat de “overbodige” zekering uit de vraagbaak in het normale instructieboekje werd benoemd als:……BRANDSTOFPOMP ZEKERING……
DUHHHHHH…….erg stom ,maar gefixt…hahahaha
Dannis
1 juni 2010 om 21:01 #17681528ha ha
dat is ook een goeie dannis
1 juni 2010 om 21:06 #17681529ik ben soms nog wel eens bang dat hij gejat word
dus in mijn para buien trek ik dan echt alles los onder de kap zodat ze hem echt niet mee krijgen, en dan vaak icm de motronic..
een half jaar rond gereden denkend… wast is dat ding in eens traag (rij er allen af en toe in het weekend mee)
lag de helft van de stekkers nog los kwam ik na der hand achter…
en ook een keer een moter ombouw gedaan naar 1600 se corsa a gsi moter in mijn kadett
ik reed over een hobbel en achteraf bleek dat de timing van de riem versprongen was. die goed gezet. en metteen de benziene pomp vervangen voor eentje die goed moest zijn.. want de oude maakte herrie..
dat was hij ook maar dat was een monopoint pomp.. blok nooit weer aan de praat gekregen.. (tis dat freek zomaar mijn benziene pomp nodig dacht te hebben. anders was ik daar nooit achter gekomen.
maja toen al c20ne gekocht dus die maar ingebouwd :) met goede pomp!
1 juni 2010 om 21:07 #17681530och… ja proberen te starten, nooit willen lopen. 1000x checken…
oplaatst hulp ingeroepen van me maatje….
ecu er ff aan prikken en lopen :jerry, tja je moet niet tot ’s nachts laat door gaan :P
1 juni 2010 om 21:08 #17681531ik heb wel eens een uur of twee lope zoeken waarom mijn kadett c niet wou starten. alles na gemeten, bleek ik geen spanning op mijn startmotor te krijgen. toen maar even een shaggie opgestoken en er naast gaan zitten. zag ik ineens dat de keuzehendel nog in de 1ste versnelling stond. en het is een automaat!! tja dan start ze ook niet :o nooit meer aan gedacht hahaha:sleeping
of een vriend van me met zijn zundapp. net een nieuwe cilinderset en kop erop. netjes de onsteking afgesteld. nou, en dan maar proberen of ze loopt he… dus hij met al zijn kracht kicken horen we bij de eerste trap ineens “kleng!!!” bleek dat hij de zuigerstop nog in het bougie gat had zitten… dwars door de nieuwe zuiger heen getrapt :mad:
groetjes
1 juni 2010 om 21:10 #17681532owja… slotbouten op me lm velgen
dus ook die er op toen mijn stale velgen er onder zaten..
die er onder vandaan voor de moter ombouw.. slotbout kwijt…. dan maar kutten met dop op lassen en met een grote grip tang..
1 juni 2010 om 21:10 #17681533stuur deraf trekken zonder de moer op de stuurstang te laten zitten :’) dat doet pijn.
1 juni 2010 om 21:18 #17681534Auto op de brug…wielen omhoog……….
Slinger aan het wiel geven, en met je vingers tussen band en brug komen, omdat je hem net niet hoog genoeg had staan…..:cry1 juni 2010 om 21:49 #17681535ombouw van automaat naar handbak ! Niet meer starten natuurlijk. Alles doormeten, vloeken schelden. Weer meten… bijna het punt om alles weer terug tehangen.
Owh… neutraal sensor stekker doorverbinden….
1 juni 2010 om 22:59 #17681536heb eens de ontsteking en verdelerkap van een oude peugeot 504 schoongemaakt meteen ook het benzine filtertje vervangen etc etc , gewoon even goed onderhoud want hij liep niet echt lekker en daarna starten en nog eens starten. ding helemaal niet meer lopen dus ik de pest erin :swear geen vonk etc , snapte er ff helemaal geen zak meer van.
nadat de accu leeggestart was nog even door lopen starten met de accuboost erop en nog steeds niks.
toen werd ik pas echt pissig want kon t op dat moment niet ff hebben. dus ik gooi de motorkap dicht en die valt niet in 1 keer in het slot. dus ik gooi nog harder die kap dicht en ik hoor KRAK. ik dacht dus wat is dat dan: de rotor lag nog in t randje van het spatbord……….:sleeping voelde ik me toen dommmmm zeg1 juni 2010 om 23:06 #17681537Erachter komen dat de markering op de krukas poelie een kwart slag verkeerd staat. En dan maar afvragen na ’t wisselen van bougiekabels waarom de auto niet start :D
2 juni 2010 om 04:57 #17681538na het plaatsen van een nieuwe lmm en bobine je afvragen waarom hij niet meer start zoeken en zoeken zat het stekkertje niet goed op de lmm en wat denk je nog niets daar wel gvd gvd:argue:fy1:swear weer verder kijken plus van de bobine niet erop gezet in alle haast die erop nog niks daar:wtfdan word je gek had die plus kabel ergens sluiting gemaakt op een of andere manier zekering gesprongen twee dagen lopen zoek kun je jezelf ook voor je kop slaan:swear
2 juni 2010 om 12:04 #17681539origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
owja… slotbouten op me lm velgendus ook die er op toen mijn stale velgen er onder zaten..
die er onder vandaan voor de moter ombouw.. slotbout kwijt…. dan maar kutten met dop op lassen en met een grote grip tang..
Hmja, ken ik! Duurste slotbouten met unieke code, na wat te vaak sleutelen de dop gebroken :cry
Toen maar een ‘U-tje’ op de bout gelast, standaard bout weer in het ‘U-tje’ gelast en het geheel eruit gedraaid met een kruissleutel.
Nooit meer slotbouten gekocht sindsdien…:jerry
2 juni 2010 om 12:19 #17681540:) Ik heb 3 weken gereden met alleen mn stadslichten omdat ik dacht dat ik een draad gesloopt had achter het dashboard.
En ik er zeker van was dat die lampjes niet tegelijk kapot gaan.
Toch maar gekocht na alles door te meten..
Waren dus wel gewoon allebei de dimlichten tegelijk kapot gegaan.
DOM…..2 juni 2010 om 12:25 #17681541ombouw van 1600====>2.0E…… 2dagen gezocht waarom de auto wel start, maar direct na het starten weer uitvalt……. was de draad vergeten die van de ontsteking naar de ecu moet.
2 juni 2010 om 14:12 #17681542ik heb het ook eens gehad met een apk,
ik kocht donkere koplampen voor mijn e-kadett.
tijdens keuren kreeg ik geen goed lichtbeeld, een party aan het klooien geweest, nog ander koplampen geprobeerd en alle kanten op gesteld, lukte gewoon niet.
na een uurtje of twee kwam ik er dus achter dat hij op grootlicht stond:swear:swear:swear
2 juni 2010 om 15:42 #17681543ooit eens met me ex een pijpje willen maken vanaf de sfi vervanger naar de inlaat
ik onder de auto en zij boven vasthouden
tot t pijpje dat me ex vast had tegen de + van de startmotor aan kwam
whahahaha en ik maar lachen
2 juni 2010 om 16:19 #17681544een keertje bij mn C Ascona het plan opgevat om thuis voor de deur de uitlaat te vernieuwen.
Ding op bokkies gezet,oude uitlaat eronderuit gesneden (midden en einddemper) om er vervolgens achter te komen dat de tussenpijp met geen mogelijkheid over de achteras heenkon,dus ik moest toch een brug op.
Dus maar een bekende gebeld,en heen gereden.
Maar 20 km rijden zonder uitlaat is knap vermoeiend,en natuurlijk zie je juist dan giga veel politie rijden,dus iedere keer maar gas los! Het ding gíng tekeer als je gas gaf.2 juni 2010 om 20:03 #17681545hahaha
wat herkenbaar al die dome acties
meestal omdat dat laatste half uur (van 02:00 tot 02:30) ook nog wel even kan!
overal het zelfdegrtz
2 juni 2010 om 20:06 #17681546Denken dat je je sleutels in de auto hebt achtergelaten…………
Terwijl je hem met de hand op slot gedaan hebt……….Vervolgens je eigen auto losbreken en er later achter komen dat je sleutels toch echt bij je maat in je auto liggen……….
:cool:
2 juni 2010 om 20:06 #17681547Weet je wat ook lullig is trouwens….
Dat je een 1-armige wisser koopt van iemand en dan de ruitenwissermotor “eventjes ” wil testen voordat je hem definitief vastzet….
motor gewoon los laten liggen en aansluiten op de stekker……werkt niet….motor kapot???…..
andere motor was inmiddels los gehaald en verwijderd…..
Normale motor weer aangesloten op stekker(ook los laten liggen….)
Werkt ook niet meer…..shit…..zekering kapot???…stuurhandel kapot?????…..
NEE,ruitenwisser motor werkt pas als je hem VAST ZET….bout maakt de MASSA……hahahaha:hmmz
Inmiddels 1-armige motor aangesloten en VAST GEZET en werkt prima nu…..
Ach zo leer je nog eens wat……
Dannis
2 juni 2010 om 20:13 #17681548Heeeellleeeeeuuuup!!! ben men sleutels kwijt van de monza!!!! —> steekt achter op de koffer:angel
2 juni 2010 om 20:17 #17681549Effe een zwaai aan mijn nieuwe remschijf geven om te kijken of alles lekker liep
Met mn vinger onder het scherpe ranje van een nieuwe remschoen gekomen
Dat remt lekker zo’n vinger er tussen.
Rode remmen staan wel cool
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.