hoeveel PK`s kun je uit een 2.4 omega blok krijgen?

Forumindex Forums Modellen Manta hoeveel PK`s kun je uit een 2.4 omega blok krijgen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221804

    zoals de titel zegt. hoeveel PK`s kun je er uithalen , en wat heb je er voor nodig, en wat kost het?

    #17680103

    ;) is toch al wel genoeg over geschreven inmiddels alhier ?

    #17680104

    Daar heb ik een prachtige link voor: http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html

    en als je die doorspit, dan kan je nog tot 3.0 liter ombouw gaan voor de 4-cilinder, prijzen staan vermeld.

    #17680105

    hoeveel geld heb je:P:P:D:D:D:D:D:D:D

    #17680106

    chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24V

    #17680107

    Gaat het Petra te langzaam??
    Misschien had ze beter niet met de speedster moeten mee rijden……

    #17680108

    De heren van http://www.zwovierer.de maken supersterke 2400/2500’s in hun C-Kadetts, dik door de 200 pk.
    En in de laatste Flash stonden 2 C-Coupé’s met 2500 4-pitters van 250 en 265 pk…………
    En als je er echt power uit wilt halen moet je toch al gauw over naar 45 mm of zelfs 48/50 mm carbs, aangepaste ontsteking, goede snelle nokkenas, bewerkte kop met grote kleppen, en een groep-A uitlaat. Spaghetti spruitstuk heeft geen zin, klinkt alleen minder mooi en geeft (nog) meer hitte bij de carbs als een gietijzeren spruitstukje.
    Als je en zespitter wil ben je beter met een 3.0-12V, veel makkelijker om aan onderdelen te komen en géén aluminium kop!
    Op http://www.manta-b.de staat een hele uitgebreide uitleg over de diverse motoren en hoe deze te tunen.

    #17680109

    origineel gepost door Jo
    Gaat het Petra te langzaam??
    Misschien had ze beter niet met de speedster moeten mee rijden……

    Ik had toen beter de gele gte kunnen pakken,de speedster was een week later op de Nordschleife na een tijdje uit m’n binnenspiegel verdwenen:P:P:P

    #17680110

    origineel gepost door Keesjr
    De heren van http://www.zwovierer.de maken supersterke 2400/2500’s in hun C-Kadetts, dik door de 200 pk.
    En in de laatste Flash stonden 2 C-Coupé’s met 2500 4-pitters van 250 en 265 pk…………
    En als je er echt power uit wilt halen moet je toch al gauw over naar 45 mm of zelfs 48/50 mm carbs, aangepaste ontsteking, goede snelle nokkenas, bewerkte kop met grote kleppen, en een groep-A uitlaat. Spaghetti spruitstuk heeft geen zin, klinkt alleen minder mooi en geeft (nog) meer hitte bij de carbs als een gietijzeren spruitstukje.
    Als je en zespitter wil ben je beter met een 3.0-12V, veel makkelijker om aan onderdelen te komen en géén aluminium kop!
    Op http://www.manta-b.de staat een hele uitgebreide uitleg over de diverse motoren en hoe deze te tunen.

    en dan nog het onderblok aanpakken krukas drijfstangen en zuigers die blijft bij deze pk’s echt niet heel van een standaart 2.4

    #17680111

    Uiteraard!
    Krukas balanceren, en de drijfstangen op gewicht brengen en polijsten of Carillo’s er in stoppen.
    2.4 zuigers zijn idd niet geschikt voor hele hoge vermogens, wössners of omega’s zijn dat wel.

    #17680112

    origineel gepost door Keesjr
    en géén aluminium kop!

    :wtf de gietijzeren cilinderkop is voor mij DE voornaamste reden dat ik niets meer met de cih 6 te maken wil hebben

    #17680113

    origineel gepost door mar10manta
    chronisch tekort net als iedereen, maar ik zit te dubben tussen 2.4 of 3.0 24V

    Dat heb ik je verteld, niet dubben, 24V erin!!!

    #17680114

    Voor hezelfde aantal PK’s zal een 24v een stuk goedkoper zijn. Vergeet niet dat een 2.4 origineel maar 125 pk heeft. Die extra 75 zullen in verhouding een stuk duurder zijn.

    En je hebt kans dat als je een 2.4 inbouwt je jezelf altijd blijft afvragen of een 24v niet beter was geweest en later alsnog voor meer cilinders wilt gaan. (als ik van mezelf uit ga)

    Iemand de gewichten van beide blokken?

    #17680115
    #17680116

    origineel gepost door Asko
    Voor hezelfde aantal PK’s zal een 24v een stuk goedkoper zijn. Vergeet niet dat een 2.4 origineel maar 125 pk heeft. Die extra 75 zullen in verhouding een stuk duurder zijn.

    En je hebt kans dat als je een 2.4 inbouwt je jezelf altijd blijft afvragen of een 24v niet beter was geweest en later alsnog voor meer cilinders wilt gaan. (als ik van mezelf uit ga)

    Iemand de gewichten van beide blokken?

    Een 2.4 op 204 pk krijgen wat een 24V standaard moet hebben kost idd wel wat knaken :vertag
    Met een 4-pitter stuurt ie beter (minder onderstuur) en hoef je de radiateur niet te verzetten.
    Zespitter loopt natuurlijk soepeler en heeft meer porrie onderin de toeren.
    @ mr-turbo: wat ging er bij jouw fout dan met de CIH-6 pitters?

    #17680117

    wegligging heb ik weinig te klagen over, da beetje overstuur, wat ik overigens van te voren al had, is zo weg met een tikje tegen het gas aan. je voelt echter wel dat er wat meer voorin ligt maar da word allemaal goed gemaakt als je t koppel voelt als je je gas weer intrapt. Dan t verbuik nog als je normaal rijd, ik op de snelweg in frankrijk gem 150 1:13,4. In de stad(vaak gas onderin) nog niet onder de 1:10, denk niet je dat zal halen met een 2.4 die dan ook nog gekieteld is. voor de ombouwkosten hoef je t ook niet te laten, mij heeft het in totaal iets meer dan 1500 gekost, vind ik wel meevallen. Komt ook nog bij dat t heerlijk rijd, in de stad lekker in z’n 3 en niet meer schakelen buiten stoplichten dan, ja soms richting de 5 als t constant rijd.. voor mij waren t iig genoeg redenen om voor de 24v te kiezen.

    #17680118

    gewoon een 2.4 turbo bouwen,500 pk 700nm koppel:o:o:P:P

    #17680119

    en een 24v turbo???:P:P

    #17680120

    Wat ik op verschillende plekken op internet zie is dat sommigen beweren dat een 2.4 uit een omega van 1992 of jonger andere (betere) zuigers heeft.

    Is dit ergens zwart op wit na te lezen? en hoe kun je zo’n blok herkennen aan de buitenkant?

    #17680121

    Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

    #17680122

    Omega zuigers? Het blok komt toch uit een omega?

    #17680123

    origineel gepost door McLambo
    Omega zuigers? Het blok komt toch uit een omega?

    blok uit omega heeft standaard gesmede Mahle zuigers.
    Omega zuigers is dus gewoon een ander merk zuigers (betere kwaliteit)

    #17680124

    origineel gepost door Keesjr
    Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

    nee hoor kees,ik heb een keer zuigers laten namaken en heb er twee meegegeven,een uit een motor uit 1988 waar het gedeelte tussen de zuigerveren was uitgebroken en eentje uit 1992.
    hun bevindingen waren dat de zuiger uit 1992 van een betere kwalitijd was.

    #17680125

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door Keesjr
    Volgens mij een eersteklas lulverhaal, en dan nog, als je er echt een berg power uit wil halen kom je toch op Omega, Wiseco of Wössner zuigers uit.

    nee hoor kees,ik heb een keer zuigers laten namaken en heb er twee meegegeven,een uit een motor uit 1988 waar het gedeelte tussen de zuigerveren was uitgebroken en eentje uit 1992.
    hun bevindingen waren dat de zuiger uit 1992 van een betere kwalitijd was.

    En hoe is dat te achterhalen als alles uit mekaar ligt???

    #17680126

    Daar heb verschillende proeven voor je kunt kijken wat voor structuur het materiaal heeft.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.