distributieketting advies graag!

Forumindex Forums Modellen Corsa distributieketting advies graag!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221618

    Hallo peepz,

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
    opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.

    Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)

    Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.

    Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
    Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
    Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?

    Alvast Dank voor jullie advies:vertag

    Gr. maxie

    #17678002

    Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
    Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?

    #17678003

    origineel gepost door JeRoN
    Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
    Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?

    Hey!

    Ja klopt is een 1.0 12v 3 cilinder, de oliepeil is altijd in orde die check ik vrij vaak. De tikken beginnen meestal als de motor wat warmer is (soort diesel achtig geluid wat het is, van die kleine tikjes achter elkaar) Als de motor koud is heb ik hier geen last van. :hmmz:hmmz

    #17678004

    Dit komt voort uit de distriketting, de spanner is dan gewoon weg niet goed meer.

    Je zal dus de kettingspanner moeten vervangen, je kan tegewoordig hele sets komen incl ketting en geleiders. (dit moet je eigenlijk gewoon mee vervangen)

    Heb er vorige week nog eentje vervangen, nu weer fluister stil..

    PS heb je een u2u gestuurd

    #17678005

    Thnx voor de info,

    Dus het licht toch aan de spanner maar waarom zou je adviseren om de hele mik mak te vervangen is dit beter of eenvoudig als je er toch mee bezig bent? Zou het gevolgen kunnen hebben mocht ik van plan zijn om zo door te rijden?

    Heb je U2U ontvangen carlo. :wors:wors

    Greetz

    #17678006

    Als je de spanner gaat vervangen dan is het een kleine moeite meer om de ketting en geleiders te vervangen.

    Tja doorrijden is niet verstandig, ketting kan gaan klapperen wat zelfs tot gevolg heeft dat die zou kunnen breken.

    #17678007

    even inbreken…

    wij hebben een 1.2 met een ketting. uit 2001 mwet inmiddels 91.xxx op de teller, zou ik ook eens naar die ketting moeten laten kijken..?

    #17678008

    Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

    Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

    #17678009

    origineel gepost door Corsa43
    Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

    Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

    Alles ligt dan toch los. Kleine moeite om de rest ook mee te nemen.
    Plus de spanner kan de ketting beschadigen.
    Het zou jammer zijn als je de spanner vervangt later weer met een tik rijd.

    Dan zit je dus met een dubbel bedrag.

    #17678010

    origineel gepost door Corsa43
    Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

    Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

    Ik heb geen probleem :) Zou alleen graag weten of ik ook eens preventief er naar moet latne kijken..

    #17678011

    Ik heb onlangs wat andere 1.0 corsa´s gehoord en deze maken de zelfde geluid als die van mij waarschijnlijk alle 3 cylinder corsaś 1.0, Dus ik rijd gewoon nog ff door mocht er iets gebeuren hou ik m in zijn vrij mbt inslikken door de motor.:sleeping:thumbup::mad:

    #17678012

    origineel gepost door Corsa43
    Hallo peepz,

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
    opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.

    Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)

    Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.

    Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
    Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
    Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?

    Alvast Dank voor jullie advies:vertag

    Gr. maxie

    wat voor olie gooi je erin?

    als je te dunne olie gebruikt wil het wel is wezen dat zon spanner gaat klapperen jaah ..

    kan het even proberen en nooit aan kloten met alleen 1 spanner of 1 rol gewoon in een keer hele set .

    succes

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.