Iemand ervaring met oliedruk en temp adapter?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Iemand ervaring met oliedruk en temp adapter?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221405

    Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
    Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?

    #17674417

    jha als die schroef ma past in het olie filter ik had hem van autostyle past voor geen meter terwijl alle opel zelfde filter hebben maja kwacht er al een half jaar op
    maar als het werkt is het wel handig jah

    #17674418

    Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.

    Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.

    #17674419

    Gebruik regelmatig adapters op diverse motoren , maar ze willen nog
    wel eens problemen met afdichten geven = olielekkage:mad:

    #17674420

    Ik heb mijn olie temperatuur sensor in de plug achterin de motor gedaan.

    #17674421

    origineel gepost door Matt-GSi
    Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.

    Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.

    En dan raak je een stoepje en dan breekt dat ding dus af?

    #17674422

    origineel gepost door freek corsa
    Ik heb mijn olie temperatuur sensor in de plug achterin de motor gedaan.

    Achter in de motor = waar?

    #17674423

    origineel gepost door Baas J.

    origineel gepost door Matt-GSi
    Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.

    Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.

    En dan raak je een stoepje en dan breekt dat ding dus af?

    Bij mij zit ie in ieder geval niet in de weg, kan em niet raken.

    Zit gewoon een draadje aan , bij mtech verkopen ze deze ook

    #17674424

    origineel gepost door Baas J.
    Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
    Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?

    Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.

    #17674425

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door Baas J.
    Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
    Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?

    Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.

    kan dit dan ook bij een x14xe tigra motor?

    eventueel fotos of duidelijke uitleg altijd welkom!

    #17674426

    ik heb nog z’n ring van mtech liggen, gebruik hem niet meer

    #17674427

    origineel gepost door Andre Botter

    origineel gepost door Baas J.
    Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
    Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?

    Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.

    Hoe?

    Gat in kop banjo maken?

    #17674428

    Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5…
    Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.
    Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.

    De temp sensor heb ik op de freekmanier gedaan :thumbup
    Die zit in je oliepomp…daar zit verder niets byzonders achter.

    Massa van beide sensoren heb ik op het gaatje van de oliepomp gepakt….boutje moertje klaar….

    #17674429

    Er zit blijkbaar een loze aansluiting in je oliepomp dan? Heeft iemand foto’s ofzo want ik snap het nog niet helemaal ;)

    #17674430

    In het onderblok lopen oliekanalen. Hoe dat met die van jou is weet ik niet…de Xe heeft het zoiezo.

    Daar zitten wat inbusboutjes ingedraait. Daar kan je al een sensor in kwijt met de goeie verloopnippel.

    De oliepomp van de Xe heeft een loze dop achterop, daar zit niet veel byzonders achter.
    Ideaal voor de tempsensor dus.

    #17674431

    Sorry geen foto van.

    Het is precies zo als Dennie ( Fearless ) beschrijft.

    #17674432

    Dus zo’n kutding van Mpech of Auto-geen-style heb je helemaal niet nodig.. ?

    Want anders ga ik hobbyen en maak ik wel een paar foto’s.. !

    #17674433

    is dit niks voor de olie temperatuur??
    http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&mid=25
    staat bij “geber”
    gewoon in de peilstok opening….
    ben er zelf ook mee bezig (turbodruk,oliedruk,olietemperatuur) maar dr zijn zoveel mogelijkheden….
    heeft er iemand al zoiets gedaan bij een Z20LET???
    foto’s altijd welkom….meschien iets voor een “how to”??

    #17674434

    heb toevallig de adaptor ring van mtech geinstalleerd op mijn x20xev in combinatie met raid hp olie druk en temp meter en gauges werkt perfect.

    wat voor een info zoek je precies?

    #17674435

    topic is allang niet meer op gepost maar….is er iemand met een z20let met een externe olietemperatuurmeter,met de sensor in de peilstok??
    info :hmmz

    alvast bedankt,

    gr. deef

    #17674436
    #17674437

    thnx :thumbup
    daar heb ik wat aan…
    maar dr is weinig ECO meer aan m’n tec :P

    #17674438

    [rquote=1863502&tid=126611&author=DEEF]thnx :thumbup
    daar heb ik wat aan…
    maar dr is weinig ECO meer aan m’n tec :P[/rquote]

    ;)

    #17674439

    Hee ik ben HEEL ERG nieuwsgierig naar waar die imbusbout dan zit want ik zag geen andere keus dan de drukschakelaar er wél uit te halen :hmmz
    Kun je misschien op een foto aangeven waar deze precies zit?

    [rquote=1674113&tid=126611&author=Fearless]Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5…
    Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.
    Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.[/rquote]

    #17674440

    ik begreep uit de link dat je bij de z20let de sensor (M22x1,5) in het rode circeltje moet draaien
    maar dat je wel moet oppassen dat je de aandrijfas niet raakt…
    correct me if i’m wrong :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.