Kent iemand deze Monza?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Kent iemand deze Monza?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 127)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221404

    http://link.marktplaats.nl/341559113

    ??
    Vind hem wel mooi en aangezien mijn Astra stervende is, lijkt het me wel een mooie vervangende auto.

    Gelijk standaard vraagjes:

    Wat verbruikt het?
    Kan dit type blok goed tegen lpg?
    Is hij na een of twee winters een bonk roest en gaten?
    onderhoud/storing gevoelig?

    Groeten,
    Eric

    #17674291

    gezien het een 81er is, zou ik maar ff een afpsraak maken of een belletje doen, is wel zo handig ;)

    Deze ziet er verdomd netjes uit voor een GSE van 1981,
    zoals ie staat beschreven op mp :thumbup

    Heeft er volgens zeggen veel aan gedaan,en dat zou kunnen,
    aangezien er in 1981 nog geen A2 types werden gemaakt.:hmmz

    de kosten:
    belastingvrij
    verzekering wa voor 90 euro per jaar
    verbruik, ja heb je een zware of een lichte voet :D

    ik zou zeggen, ga kijken, overtuig jezelf …….:wors

    succes ermee ;)

    #17674292

    Ik heb een lichte voet en hou van lekker cruisen, maar soms geef ik wel een gas. Als een 3.0 Monz 1op7 haalt, moet hij wel op gas om de kosten nog een beetje leuk te houden. Anders moet ik teveel werken om hem te kunnen rijden.

    #17674293

    Zoals Ron al zei, ziet er op de foto netjes uit. Echter, er waren inderdaad geen A2 GSE’s in 1981 (pas in 1983). Dus als de auto niet veranderd is van een A1 naar een A2 (en zo ziet het er niet naar uit), dan is de auto van een jonger bouwjaar, en is er toentertijd, laat ik het maar netjes zeggen, “iets” gedaan om de auto eerder houderschapsvrij te krijgen.

    Maar ga inderdaad kijken, als je voorgaande geen bezwaar vindt, en maak een proefrit.

    #17674294

    origineel gepost door champo
    Ik heb een lichte voet en hou van lekker cruisen, maar soms geef ik wel een gas. Als een 3.0 Monz 1op7 haalt, moet hij wel op gas om de kosten nog een beetje leuk te houden. Anders moet ik teveel werken om hem te kunnen rijden.

    Antwoord op je vragen:
    Wat verbruikt het?
    Als je van cruizen houdt, haalt tie wel 1 op 9 a 10, op de lange stukken dan. Stadsverkeer en korte stukjes…hoger verbruik.

    Kan dit type blok goed tegen lpg?
    Yep, een CIH kan in het algemeen goed tegen LPG.

    Is hij na een of twee winters een bonk roest en gaten?
    Dat hangt helemaal af van de staat van onderhoud van de auto, en de genoten roestpreventiemaatregelen. En de mate van onderhoud, dat je er zelf in de toekomst aan gaat plegen.Bij het bekijken van de auto goed kijken bij de beruchte plekken op roestvorming. (rond de veerpoten, dorpels, A-stijlen, wielschermranden, enz.)

    onderhoud/storing gevoelig?
    Nee, over het algemeen heel betrouwbaar bij normaal onderhoud.

    #17674295

    Dan heb je met deze Monza een mooie Coupé-cruiser,
    ik haal op de autobaan met heerlijk cruisen in mn A1 Monza 1:10 :o
    kan zijn dat de teller iets afwijkt,
    maar met 1:9 zit ik er niet ver naast. :D

    nogmaals, bellen en afspraak maken voor een kijkje :thumbup

    #17674296

    Klinkt goed:thumbup:thumbup.

    Heel erg bedankt voor de snelle info!! Nu nog even flink nadenken over wel of niet. Ik vind de Monz een hele mooi auto. Eigenlijk vind ik een Diplomat v8 mooier, maar dat te veel in de papieren lopen ben ik bang.

    #17674297

    origineel gepost door champo
    Klinkt goed:thumbup:thumbup.

    Heel erg bedankt voor de snelle info!! Nu nog even flink nadenken over wel of niet. Ik vind de Monz een hele mooi auto. Eigenlijk vind ik een Diplomat v8 mooier, maar dat te veel in de papieren lopen ben ik bang.

    Een Diplo gaat heel wat meer in de papieren lopen, en is qua onderdelen voorziening een stuk slechter als de Monzag.

    #17674298

    Maar deze is eerlijk, hij wordt in ieder geval niet verkocht
    als een GSE, alhoewel hij wel zo netjes bij staat :wors

    Lijkt me geen verkeerde, net wat rinus zegt,
    goed op letten op de aandachtspunten zoals aangegeven,
    dan kun je zeker niet de mist in gaan. :thumbup

    nog een keer, gaan met die banaan :jerry

    btw: ter aanmoediging willen we best nog wel een paar plaatjes erbij zetten :D:D:kewlpics

    #17674299

    maar, als het geen GSE is. is ie dan niet te duur?

    #17674300

    origineel gepost door bettus accu
    maar, als het geen GSE is. is ie dan niet te duur?

    Als ie goed en netjes is, wat is dan ‘duur’ ?:hmmz

    #17674301

    ja dat is wel zo…

    #17674302

    Zo’n 1000 euri Monza is duur. Die les heb ik op de pijnlijke manier al geleerd.

    #17674303

    origineel gepost door champo
    Zo’n 1000 euri Monza is duur. Die les heb ik op de pijnlijke manier al geleerd.

    :wors

    Tot 2-2500 euro zoeken betekent werk naar je toe trekken, :mad:
    tenzij het ‘door omstandigheden’ wordt aangeboden. :wors

    ;)

    #17674304

    aaaah 1 op 7 is ook nog wel te doen… Goedkope pomp zoeken en op 95 proberen te rijden.

    Pas onder de 1 op 5 kan je de meter echt volgen :P

    #17674305

    ja jullie hebben gelijk. goedkoop is duurkoop.

    en aangezien deze monza geheel is over gespoten lijkt het me ook wel logisch dat het nodige roest verwijdert is voordat de nieuwe laklaag erover ging.

    ik zou ook zeggen: gaa is kijken en voelt het goed: DOEN

    king:

    #17674306

    Volgens mij ben ik ooit eens bij die Monza geweest om te kijken:
    Maar hij was te verrot de motor liep op 5 cil en de versnellingsbak voelde aan als een bord erwtensoep in de winter…

    Hij heeft een jaar of 3 in Whye te koop gestaan,teminste alles komt overeen:omgekatte A2 (chassie nummer zat der al niet mooi ingelast) kleur…Op de foto,s was ie prachtig maar van dichtbij was het het afknapper…Teminste die in Whye deze lijkt der spekend op en ook de info is hetzelfde…

    #17674307

    :hmmz:hmmz. Net wel even een mailtje verstuurd. Zou jammer zijn als ik dik 400kilometen moet rijden om een gare auto te zien.

    #17674308

    iik zou sws wel even, als dit hem toch niet is, wel even naar het chassisnummer kijken…;)

    #17674309

    origineel gepost door champo
    :hmmz:hmmz. Net wel even een mailtje verstuurd. Zou jammer zijn als ik dik 400kilometen moet rijden om een gare auto te zien.

    Heb je gelijk in, maar met mailen kunnen ze je nog van alles wat vertellen. Uitsluitsel geeft alleen zelf kijken. Ik heb stad en land rondgereden voor goede Opeltjes te vinden.

    Misschien hier nog wat kandidaten (A1):
    http://link.marktplaats.nl/344685325

    http://link.marktplaats.nl/347684866

    en dit lijkt me ook een eerlijke (hele vroege) A2. En alle papieren erbij, zegt ook wel wat (vind ik dan).
    http://link.marktplaats.nl/329987982

    Is een Zwitser geweest, dus meestal heel harde auto’s.

    #17674310

    Die had ik ook al gezien ja.

    Deze hebben ook mijn interesse gewekt:

    http://link.marktplaats.nl/334037060

    http://link.marktplaats.nl/334307886

    Kosten wel een spaarrekening of 2:vertag

    Zo’n GSE interieur (Recardo?) vind ik echt heel mooi

    #17674311

    In een GSE zat standaard een Recaro interieur, al was het op de normale varianten ook te krijgen (als klanten optie). Jammer genoeg was het Recaro interieur er maar in 1 kleurstelling, de andere interieur varianten waren afgestemd op de kleur van de auto, wat ik persoonlijk weer erg mooi vind. Er was toen van alles mogelijk met de Monza en Senator.

    De 2 voorbeelden van jouw zitten weer (financieel) in het hogere segment, en daar mag je zeker van verwachten, dat het goede auto’s zijn. Zit dit niet in je budget, dan zou ik zeker die bruine zwitser eens bekijken (mits in de buurt bij jou). Je kan later altijd nog een Recaro interieur erin zetten, al zitten de standaard stoelen absoluut niet slecht. Daar kun je het uren in uithouden.

    #17674312

    Ga die groene maar 24V maar halen,die heeft niks als voordelen tegenover die witte:

    Niet te veel poespas wat kapot kan.
    24V is zuiniger en sterker,als die 30E.

    Die GSE is wel mooi,maar wil je het ding een beetje vooruit laten gaan (en zuinig zijn) moet je toch een 24V nemen.

    Maar goed das mijn visie.

    #17674313

    een combinatie van beide is de ideale oplossing ;) als je het geld hebt zou ik die witte GSE nemen en daar een 24v inleggen

    #17674314

    origineel gepost door GSE
    Volgens mij ben ik ooit eens bij die Monza geweest om te kijken:
    Maar hij was te verrot de motor liep op 5 cil en de versnellingsbak voelde aan als een bord erwtensoep in de winter…

    Hij heeft een jaar of 3 in Whye te koop gestaan,teminste alles komt overeen:omgekatte A2 (chassie nummer zat der al niet mooi ingelast) kleur…Op de foto,s was ie prachtig maar van dichtbij was het het afknapper…Teminste die in Whye deze lijkt der spekend op en ook de info is hetzelfde…

    Ja daar zou je wel eens gelijk kunnen hebben, Ben,
    heb deze wagen al eens vaker gezien op mp, maar of het werkelijk om deze gaat ? :hmmz

    Nou, je hebt weer voldoende info over deze Monza,
    nu moet je er wel heen gaan, want het zou jammer zijn,
    als het wel om een mooie omgebouwde A1 gaat. :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 127)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.