Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › tanken lukt niet meer.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2010 om 21:11 #17221358
Beste, Heb volgend probleem met me vectra B, Als ik ga tanken en ik zet da klepje dat hij automatisch afspringt springt ie aaltijd af, Heb bij verschillende tankstations geprobeert en steeds zelfde probleem,Als ik dan met de hand tank en het pistool vol induw springt ie ook af dus ik moet aaltijd heel langzaam tanken, Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? Mvg Bart
17 mei 2010 om 21:16 #17673476Tankonluchtingsslang verstopt.
Loshalen en doorblazen met perslucht…moet ie het weer doen
17 mei 2010 om 21:16 #17673477waar zit deze?
17 mei 2010 om 21:27 #17673478wel lekker goedkoop toch, een auto die niet volgetankt wil worden? :D
ik moest vanochtend effe 80 euro neerleggen voor volle tank :(
17 mei 2010 om 21:28 #17673479origineel gepost door Silverspeed
wel lekker goedkoop toch, een auto die niet volgetankt wil worden? :Dik moest vanochtend effe 80 euro neerleggen voor volle tank :(
best lullig hoor
17 mei 2010 om 21:38 #17673480Das knap lullig ja! Zal inderdaad een probleem in je ontluchtingsslang zijn.
17 mei 2010 om 21:40 #17673481maar waar steekt deze;)
17 mei 2010 om 21:40 #17673482Als je ontluchting niet werkt…… Trek je tank niet vacuüm dan ???
17 mei 2010 om 21:42 #17673483Die ontluchtingsslang zit aan de tank……vanaf je vulbuis lopen een stel dunnere slangetjes naar beneden.
17 mei 2010 om 21:49 #17673484Steek gewoon de buis niet te ver in de opening. enkele cm. minder erin en het zal volgeraken.
Sorry voor de dubbelzinnigheid:cool:17 mei 2010 om 21:56 #17673485origineel gepost door jorisverbaeten
Steek gewoon de buis niet te ver in de opening. enkele cm. minder erin en het zal volgeraken.
Sorry voor de dubbelzinnigheid:cool:nop ook geprobeert
18 mei 2010 om 03:18 #17673486een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel18 mei 2010 om 07:21 #17673487origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup18 mei 2010 om 14:44 #17673488origineel gepost door Fearless
Die ontluchtingsslang zit aan de tank……vanaf je vulbuis lopen een stel dunnere slangetjes naar beneden.dat moet het zijn … punt :agent heeft niks met de stand van de vulslang te maken
18 mei 2010 om 14:57 #17673489Beluchting oke, Als ik tank merk ik dat de toevoerpijp van tankklepje naar tank zelf dit niet kan slikken.
18 mei 2010 om 15:36 #17673490slang ff deraf en door blazen of nieuwe erop zetten …
18 mei 2010 om 19:22 #17673491met men vec is het ook bijna onmogelijk om volop te tanken.
19 mei 2010 om 17:16 #17673492origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!
19 mei 2010 om 18:27 #17673493idee om je naam in onnozelepeet te veranderen?:hmmz
ga dat soort humor maar op het VW forum verkondigen….:jerryorigineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!
19 mei 2010 om 19:20 #17673494origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupKlopt wel, de Manta en Ascona hebben (bijna?) dezelfde Vulpijp, zijn teslotte ook broer en zus van elkaar (technisch gezien dan / vegelijkbaar met de Vectra-A en Calibra).
dat 10 voor 12 heeft te maken met de vorm van de vulpijp, en dit grapje zal dan ook niet van toepassing zijn op de Vectra-B
Tankontrluchtings slang loopt inderdaad mee omhoog met de vulpijp, kijk deze eens na.
indien de Vectra tank voorzien is van een leegloop beveiliging voor koprol, kan het zijn dat de bal of klep hiervan klem zit, en er geen diesel in de tank kan komen.
daarvoor zal ook de vulpijp los moet om dat na te kijken
Zorg dat de tank vrij leeg is als je ernaar gaat kijken.
Willem
Willem
19 mei 2010 om 19:21 #17673495eerst dus leegrijden,zuigen.
19 mei 2010 om 19:24 #17673496jupzz wel het beste als je eraan gaat sleutelen, nu is diesel niet heel erg brandbaar, (bij reparatie aan een dieseltank kan ik anltijd lekker door blijven roken :thumbup).
Maar als de tank bijvoorbeel los moet weegt ie een stuk minder met weinig diesel erin.
Willem
19 mei 2010 om 23:30 #17673497origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupKlopt wel, de Manta en Ascona hebben (bijna?) dezelfde Vulpijp, zijn teslotte ook broer en zus van elkaar (technisch gezien dan / vegelijkbaar met de Vectra-A en Calibra).
dat 10 voor 12 heeft te maken met de vorm van de vulpijp, en dit grapje zal dan ook niet van toepassing zijn op de Vectra-B
Tankontrluchtings slang loopt inderdaad mee omhoog met de vulpijp, kijk deze eens na.
indien de Vectra tank voorzien is van een leegloop beveiliging voor koprol, kan het zijn dat de bal of klep hiervan klem zit, en er geen diesel in de tank kan komen.
daarvoor zal ook de vulpijp los moet om dat na te kijken
Zorg dat de tank vrij leeg is als je ernaar gaat kijken.
Willem
Willem
ja exact dezelfde volgens mij;)
het was ook niet meer dan een suggestie om dat te proberen,
en idd als die dan ook nog terugstoot sluit ik me volledig bij je verhaal aan:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.