tanken lukt niet meer.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum tanken lukt niet meer.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221358

    Beste, Heb volgend probleem met me vectra B, Als ik ga tanken en ik zet da klepje dat hij automatisch afspringt springt ie aaltijd af, Heb bij verschillende tankstations geprobeert en steeds zelfde probleem,Als ik dan met de hand tank en het pistool vol induw springt ie ook af dus ik moet aaltijd heel langzaam tanken, Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? Mvg Bart

    #17673476

    Tankonluchtingsslang verstopt.

    Loshalen en doorblazen met perslucht…moet ie het weer doen

    #17673477

    waar zit deze?

    #17673478

    wel lekker goedkoop toch, een auto die niet volgetankt wil worden? :D

    ik moest vanochtend effe 80 euro neerleggen voor volle tank :(

    #17673479

    origineel gepost door Silverspeed
    wel lekker goedkoop toch, een auto die niet volgetankt wil worden? :D

    ik moest vanochtend effe 80 euro neerleggen voor volle tank :(

    best lullig hoor

    #17673480

    Das knap lullig ja! Zal inderdaad een probleem in je ontluchtingsslang zijn.

    #17673481

    maar waar steekt deze;)

    #17673482

    Als je ontluchting niet werkt…… Trek je tank niet vacuüm dan ???

    #17673483

    Die ontluchtingsslang zit aan de tank……vanaf je vulbuis lopen een stel dunnere slangetjes naar beneden.

    #17673484

    Steek gewoon de buis niet te ver in de opening. enkele cm. minder erin en het zal volgeraken.
    Sorry voor de dubbelzinnigheid:cool:

    #17673485

    origineel gepost door jorisverbaeten
    Steek gewoon de buis niet te ver in de opening. enkele cm. minder erin en het zal volgeraken.
    Sorry voor de dubbelzinnigheid:cool:

    nop ook geprobeert

    #17673486

    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    #17673487

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    #17673488

    origineel gepost door Fearless
    Die ontluchtingsslang zit aan de tank……vanaf je vulbuis lopen een stel dunnere slangetjes naar beneden.

    dat moet het zijn … punt :agent heeft niks met de stand van de vulslang te maken

    #17673489

    Beluchting oke, Als ik tank merk ik dat de toevoerpijp van tankklepje naar tank zelf dit niet kan slikken.

    #17673490

    slang ff deraf en door blazen of nieuwe erop zetten …

    #17673491

    met men vec is het ook bijna onmogelijk om volop te tanken.

    #17673492

    origineel gepost door Makko

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    ik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!

    #17673493

    idee om je naam in onnozelepeet te veranderen?:hmmz
    ga dat soort humor maar op het VW forum verkondigen….:jerry

    origineel gepost door rooiepeet

    origineel gepost door Makko

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    ik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!

    #17673494

    origineel gepost door Makko

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    Klopt wel, de Manta en Ascona hebben (bijna?) dezelfde Vulpijp, zijn teslotte ook broer en zus van elkaar (technisch gezien dan / vegelijkbaar met de Vectra-A en Calibra).

    dat 10 voor 12 heeft te maken met de vorm van de vulpijp, en dit grapje zal dan ook niet van toepassing zijn op de Vectra-B

    Tankontrluchtings slang loopt inderdaad mee omhoog met de vulpijp, kijk deze eens na.

    indien de Vectra tank voorzien is van een leegloop beveiliging voor koprol, kan het zijn dat de bal of klep hiervan klem zit, en er geen diesel in de tank kan komen.

    daarvoor zal ook de vulpijp los moet om dat na te kijken

    Zorg dat de tank vrij leeg is als je ernaar gaat kijken.

    Willem

    Willem

    #17673495

    eerst dus leegrijden,zuigen.

    #17673496

    jupzz wel het beste als je eraan gaat sleutelen, nu is diesel niet heel erg brandbaar, (bij reparatie aan een dieseltank kan ik anltijd lekker door blijven roken :thumbup).

    Maar als de tank bijvoorbeel los moet weegt ie een stuk minder met weinig diesel erin.

    Willem

    #17673497

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door Makko

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    Klopt wel, de Manta en Ascona hebben (bijna?) dezelfde Vulpijp, zijn teslotte ook broer en zus van elkaar (technisch gezien dan / vegelijkbaar met de Vectra-A en Calibra).

    dat 10 voor 12 heeft te maken met de vorm van de vulpijp, en dit grapje zal dan ook niet van toepassing zijn op de Vectra-B

    Tankontrluchtings slang loopt inderdaad mee omhoog met de vulpijp, kijk deze eens na.

    indien de Vectra tank voorzien is van een leegloop beveiliging voor koprol, kan het zijn dat de bal of klep hiervan klem zit, en er geen diesel in de tank kan komen.

    daarvoor zal ook de vulpijp los moet om dat na te kijken

    Zorg dat de tank vrij leeg is als je ernaar gaat kijken.

    Willem

    Willem

    ja exact dezelfde volgens mij;)
    het was ook niet meer dan een suggestie om dat te proberen,
    en idd als die dan ook nog terugstoot sluit ik me volledig bij je verhaal aan:)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.