manta vooras ombouwen naar 5×120

Forumindex Forums Modellen Manta manta vooras ombouwen naar 5×120

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221331

    welke mogelijkheden zijn er allemaal om een manta vooras om te bouwen naar steek 5×120?

    ik was van plan om adapters te gebruiken, maar i.v.m. de uitbouw van mijn kadett 400, moet ik een cm of 10 naar buiten:hmmz dit is waarschijnlijk te veel, maar ik wil toch het maximale gebruiken wat nog acceptabel is.

    dat de wielen dan niet helemaal zover naar buiten komen te zitten als ik graag wou, moet ik maar voor lief nemen.

    andere velgen is geen optie, aangezien mijn velgen ronal’s zijn, die niet 1 2 3 in breder formaat te vinden zijn.
    ik heb nu 7×15, ET 37

    laat maar horen;)

    #17673187

    hoezo niet breder te krijgen

    ik heb ze wel in 8 j en ook in 10j:P

    maar voor een normale prijs zijn ze er niet meer
    daar heb je gelijk in

    je kunt de astappen/fuseestukken van een b commodore gaan gebruiken
    zijn 2 type,s in 1 voor de zelfde maat fusee kogels als de manta as
    maar ook heb je ze met grotere gaten voor dikkere fusee kogels;)
    uiteraard heb je dan ook de commodore naaf nodig;)

    dan zijn er ook ombouw setjes van irmscher geweest
    dan heb je 5 gaats nafen die op de manta astappen/fuseestukken passen;)

    zelf heb ik beide opties liggen
    ben er nog niet overuit wat ik uiteindelijk onder de ascona ga gebruiken

    dit ook ivm met welke remklauwen ik dan ga gebruiken

    want de steek van de klauwen is bij manta fusee,s anders dan bij de commo fusee,s;)

    hoop dat je der zo wat meekan;)

    #17673188

    oja, was nog vergeten te vermelden dat het een betaalbare optie moet zijn:jerry

    tja, van die commodore onderdelen, hoever komt het geheel per kant naar buiten?
    zijn deze onderdelen zo te monteren of zit er nog veel aanpaswerk aan?
    en zijn deze onderdelen nog goed te verkrijgen?

    een irmscher ombouw setje is volgens mij erg duur, net zoals een ander setje ronals halen. wat ik voor de 7J’s moest neerleggen was me al te veel:P

    #17673189

    irmscher setje moet je echt geluk mee hebben
    want die zijn bijna nog zeldzamer dan originel 400 delen:o

    commodore spul was tot nog toe redelijk betaalbaar
    wat de prijzen momenteel doen???????

    hoeveel je meer naar buiten komt ten opzichte van originel naven kan ik zo niet zeggen

    ff meten gaat ook niet lukken omdat m,n ascona niet meer thuis staat

    voor commo delen zou je
    opel4ever kunnen benaderen
    http://www.opel4ever.nl/

    of m&m service dronten

    of “bettus accu” z,n vader

    zijn vast wel meer adresjes maar dit schiet me zo te binnen;)

    #17673190

    ja alleen wil ik graag even weten of ik er veel mee opschiet, voordat ik mailtjes en belletjes ga plegen;)

    #17673191

    me vader verkoopt vaak naven van een commodore B die ze uiteindelijk op een manta B plaatsen. hoe ze het doen, doen ze het. ik weet niet precies hoe ze het doen…

    #17673192

    staat hier boven wel beschreven

    dus de naven incl fuseestukken van een b commodore
    met kleine fusee kogels

    of je moet ook andere fusee kogels
    in je manta draagarmen plaatsen

    helaas kan ik je geen duidelijkheid geven of en hoever de spoorbreedte veranderd

    wat ik nog was vergeten
    bij de commodore fussestukken

    heb je nog een probleem met de stuurarmpjes
    die zou je iets moeten wijzigen of van een ik dacht a manta
    a ascona pakken

    mischien reageert er nog iemand
    die wel ff precies kan vertellen of en hoeveel je spoorbreedte veranderd;):hmmz

    #17673193

    ik dacht als ik me niet vergis dat het met de commodore fusee stukken een cm of 4 per kant naar buiten komt t.o.v de originele fusee stukken
    voor de stuurarmpjes is er ook een nieuwe niet goedkopen oplossing ! zie foto

    is een reproduktie van het origineel , maar er zijn vast nog wel wat meer oplossingen

    #17673194

    als ik morgen tijd heb (kan niks beloven ) zal ik het verschil eens opmeten ! heb hier beide fusee,s nog wel los liggen
    moet ff gaan spitten in het magazijn

    #17673195

    origineel gepost door mantaray
    ik dacht als ik me niet vergis dat het met de commodore fusee stukken een cm of 4 per kant naar buiten komt t.o.v de originele fusee stukken
    voor de stuurarmpjes is er ook een nieuwe niet goedkopen oplossing ! zie foto

    is een reproduktie van het origineel , maar er zijn vast nog wel wat meer oplossingen

    die had ik ook gezien inderdaad
    en ze zijn niet goedkoop was me ook opgevallen;)

    #17673196

    Dat ligt er wel aan welke naven je gebruikt, de 1 staat iets verder naar buiten dan de ander.

    Die stuurarmen zijn echt mooi en een hele goede oplossing, De verkoper/maker is goed bekend met dit soort zaken, ik ga er daarom vanuit dat het goede kwalliteit is.

    #17673197

    tja andere velgen nemen met et 0 heb je 3.5 cm te pakken

    #17673198

    liever geen andere velgen, omdat ik graag de ronals wil houden.

    wat ik zo hoor over die commodore onderdelen, en die 4 cm. dan komt het al mooi in de richting.

    als ik dan nog een paar verbreders van 4-5 cm gebruik (wat ik wel vaker gezien heb) ben ik er ook al zowat. misschien staat het ook nog niet verkeerd als het wiel iets naar binnen zit.

    welke prijs moet ik ongeveer aan denken bij die replica stuurarmpjes? als die van een a manta of a ascona ook passen, kan ik dan beter deze nemen?

    en zijn de commodore onderdelen zo te monteren, of moet er nog wat aangepast worden?
    ik vind het opzich wel een goede oplossing, hoef ik ook geen adapters meer te kopen, omdat commodore origineel al 5×120 heeft.

    #17673199

    zoo vandaag ff druk geweest , niet kunnen meten helaas
    morgen ochtend kijken of ik nog een gaatje kan vinden

    de stuurarmpjes moet je in de prijsklassen denken aan zo,n 500 euro per setje . er zijn nu 10 sets gemaakt weet niet of er nog een oplagen volgt ?

    #17673200

    heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
    vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
    dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijven

    origineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
    dan zal je zelf even moeten meten

    #17673201

    dank je:thumbup

    zal vanavond even bij de manta as meten. weet je zo of je een set hebt met dezelfde maat fusee kogels als een manta? of heb je die grotere?

    #17673202

    ik heb zowel de commodore fusee stukken met de grote als met de kleine fusee kogels die ik nu gemeten hebt is met de kleine , die met de grote zit onder de manta
    ik denk niet dat er (veel??) verschil in de afstand zit
    maar voor de zekerheid hartlijn gat gemeten

    #17673203

    origineel gepost door mantaray
    heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
    vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
    dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijven

    origineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
    dan zal je zelf even moeten meten

    kan me vergist hebben, maar ik heb gisteravond nog snel even gemeten: 11.5cm:o als dat werkelijk zo is schiet ik er weinig mee op.

    #17673204

    oke ik dacht altijd dat het meer was:hmmz:hmmz

    maar goed ik heb het dan ook nog nooit na gemeten :P:P

    #17673205

    origineel gepost door Christian-tsx

    origineel gepost door mantaray
    heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
    vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
    dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijven

    origineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
    dan zal je zelf even moeten meten

    kan me vergist hebben, maar ik heb gisteravond nog snel even gemeten: 11.5cm:o als dat werkelijk zo is schiet ik er weinig mee op.

    eerlijk gezegt leek het mij al sterk dat
    er zoveel verschil in zat

    maar ook ik heb dat nooit gemeten

    tjah wat dan te doen???

    mischien de as zelf verbreden
    zodat de draagarmen ook verder naar buiten komen??:hmmz

    #17673206

    of een smalle versie kadett 400 bouwen:jerry

    eerst maar eens de achteras klaar maken dan zien we wel even verder.
    hang het scherm er wel een keer op en kijk wat ie minimaal aan verbreding nodig heeft.

    als er nog ideeën zijn hoor ik dat graag.

    in ieder geval bedankt tot zover.

    #17673207

    Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z’n effect heeft op ’t camber.

    #17673208

    ik heb ook al mensen gezien die de gaten in de naven dicht lassen en opnieuw 5 gaten boren, is dit niet zwak?

    #17673209

    origineel gepost door henk 400rr
    Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z’n effect heeft op ’t camber.

    ja mijn wielen staan naar binnen, net als de drift auto van koekie, maar ik dacht dat dit nog lag aan mijn vering, hoe los je dat op henk?

    #17673210

    Onderste draagarm inkorten of de bovenste verlengen, laat het wel doen door een goede lasser/constructeur!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.