benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!!

Forumindex Forums Modellen Kadett benzine verbruik 1.8 GSI KAN DICHT!!!!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221201

    ik ben gisteren de hele dag met mijn kadett weg geweest. (1.8 GSI) Heb rustig gereden. Ongeveer 200 km. Nu is er bijna 3 kwart uit de tank. Ook kan ik hem soms een beetje ruiken. (benzine of uitlaat gassen) Er is geen leiding of zoiets lek want dat is allemaal nagekeken. Ook lekt hij nergens. Kan dit door de temp. sensor van de auto komen omdat hij op het dashbord ook niet goed warm word. Of heeft dit een andere oorzaak.

    groeten Robert

    #17671587

    kan inderdaad goed zijn.

    Als hij niet op temp komt …. chocke toestanden –> zuipen

    #17671588

    de sencor voor het dash is een andere als voor de computer / thermostaat meen ik.

    maar dan nog, als die sensor wel goed is en hij komt niet op temp zou het wel kunnen zijn dat door wat voor reden dan ook de motor niet op temp komten daar door kan gaan zuipen?

    nou kunnen wel 200 man hier hun vermoedens gaan posten/ maar kan je hem niet uit laten lezen oid, dan kan en welke dingen heb je recent vervangen, dan kun je dingen gaan uitsluiten.

    #17671589

    Als ie niet warm wordt op het dashboard is het meestal je thermostaat.
    Die zal wel niet dicht gaan. Dan blijft ie maar gekoeld worden door de radiator.
    Ik had het begin winter en scheelt best wat.
    Alhoewel die van mij er niet zoveel extra om ging zuipen.

    iig. die thermostaat heb je er zo uit en kost ook maar een tientje ofzo.
    Je kan testen of ie iets doet in een pannetje kokend water.

    #17671590

    thermostaat heb ik na gekeken, zit nog niet zolang een nieuwe in. Hij werkte nog perfect. Ik zal is eerst even de sensor gaan vervangen. weet iemand waar die zo zit.
    In ieder geval bedankt voor jullie reacties

    #17671591

    maar wat mag zn kadett eigenlijk verbruiken dan?

    #17671592

    de c20ne 1 op 12 als je rustig rijdt..

    18E gaat het hierom he? ook zoiets vermoed ik, hebben beide 115 pk toch

    #17671593

    ja het gaat hier om een 18E.
    Hebben beide standaard 115 pk.
    mijn kadett rijd gemiddeld 1:8,5
    Als hij goed warm is loop de motor ook iets te hoog stationair (1300 touren), daarom vermoed ik ook dat hij te veel benzine krijgt.

    de sensor zit toch op het thermostaathuis ofniet?

    groeten en bedankt

    #17671594

    ja volgens mij achter op het thermostaathuis.

    #17671595

    Ja zit ‘ie :)

    #17671596

    lager dan 1:11 krijg ik mijn c20ne niet helaas.

    #17671597

    mijn cali c20ne woog 1225 kg, reed ongeveer 1:12 en naar engeland 1:15

    #17671598

    Veer van de automatische choke gebroken???

    Groeten, MArk

    #17671599

    dat zijn hele andere cijvers. maar waar zit die veer dan mark?
    bij de brandstof pomp?

    groeten

    #17671600

    ik heb een 1.8gsi in mijn combo gehad en die liep op goede dagen gewoon 1 op 6 ;)

    1.8 gsi verbruikt gewoon veel hoor :D

    #17671601

    Ik had ook een 18E in mijn Kadett.. Ongeveer 1:8,5 ofzo is niet vreemd voor die dingen..

    #17671602

    origineel gepost door astra tje
    ik heb een 1.8gsi in mijn combo gehad en die liep op goede dagen gewoon 1 op 6 ;)

    1.8 gsi verbruikt gewoon veel hoor :D

    ja maar dat ding liep wel ey :P

    nog streeds jammer dat we dat ding gesloopt hebben haha

    geweldig apparaat en veel mee gelachen

    #17671603

    mijn oude zat tussen de 1:3 en 1:5.
    was wel een duitser, die harder liep de een c20xe.
    het is maar hoe de staat van de motor en de geschiedenis van de motor is.

    groeten.

    #17671604

    hoe hard liep die kadett dan? van mij 1x 220 op de klok gehad. :) maar dit verbruik is dus niet echt bijzonder. Van mij is ook een duitser geweest, maar is helemaal 100%. zowel de buitenkant als de motor.

    Heb waarschijnlijk het probleem met niet warm worden verholpen. Zat allemaal aanslag (corrogie) om mn sensor.:P

    groeten

    #17671605

    mijn astra c20xe bleef ook op 1200-1300 toeren hangen en ook stinken naar benzine, bleek de motortemperatuur sensor voor de ecu -10 graden aangaf

    #17671606

    heb hem eens aan de 230 gehad, maar daar zat hij dan ook heel snel aan.
    ding liep ook 85 in eerste versnelling.
    goh, zit net te bedenken, is alweer 16 jaar geleden.
    gaat de tijd toch hard.

    groeten.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.