Snap er niks meer van

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Snap er niks meer van

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221109

    Met wim v6 hebben we distri opnieuw gemonteerd plus nieuwe nokkenassen (origineel) rijd weer als nieuw nu alleen 2 vage dingen die mij niet helemaal bevallen en wat niet kon door verkeerde montage:

    Hij loopt weer te bokken zoals die voorheen ook deed slecht stationair lopen.

    -Ik heb zelf vandaag al 2 verschillende stappenmotoren gewisseld en geen verschil
    -geen valse lucht heb echt alles nagelopen en gecontrolleerd al met wim gedaan maag nu nog een keer
    -luchtmassa meter omgewisseld geen verschil

    Hij rookt nu als ik beetje diep het gas in trap kleine beetje zwarte rook

    -wat kan dit zijn?

    Nog wat raars

    -sinds dat we de distri compleet vervangen hebben doet me rad fan het nog nooit gewerkt en nu ineens wel.

    -en hij komt nu veel sneller op bedrijfstemperatuur

    -hij stoterd en bokt na gas loslaten bij te lage toeren lijkt wel alsof die verzuipt. En geef je dan gas dan begint ie te sputteren en moet je terug schakelen en dan is het weg.

    -motor storings lampje doet het niet is denk ik neit aangesloten dus daar kan ik niks mee.

    Heb de auto ook vlak daarvoor bij een niet te nader genoemd bedrijf weggebracht voor dezelfde problemen die nooit echt opgelost zijn. maar sinds dat ie daar geweest was doet me toerenteller heel raar bij koude motor hij leid dan ze eigen leven.

    Was bij de opel geweest en die hadden de komende twee weken geen tijd om het uit te lezen ben vrijdag weer vrij dus wilde dan ff op de sloop gaan kijken voor andere luchtmassa meter computer en temp sensor en lamdasonde uit een kadet gsi of astra gsi wat zou buiten deze dingen kunnen zijn hoorde al geluiden van me bobine.

    Jongens help me aub wat verder sta bijna op het punt om de hobby op te geven.

    #17670735

    oh ja nog vergeten als ie stationair loopt en ik trek me luchtmassameter eruit dan doet zoals het moet hij stop met werken.

    #17670736

    * Ik ga ervan uit dat je distributie 100% zeker op tijd staat aangezien Wim je geholpen heb

    * Uitlezen hoef je niet bij de dealer te doen, dit kan jezelf ook dmv knippercodes.

    * Als je toerenteller raar doet en de bedrading is in orde, zou ik een keer een andere bobine of onstekingsmodule proberen.
    Als 1 van deze niet helemaal fris is, kan het kloppen dat die verzuipt en daarom zwarte rook veroorzaakt.

    * rad fan nog nooit gewerkt?? Is die dan nooit te heet geworden?

    * Als je je luchtmassameter los trekt en hij valt uit, wil nog NIET zeggen dat die niet kapot is.
    Makkelijkste is uitwisselen met 1 waar je zeker van weet dat die 100% is.

    succes

    #17670737

    mijn c20xe liep ook te schokken, rookte ook zwart en ook stationair liep ie niet lekker, bleek dat de motor temp sensor -10 aangaf, waardoor die dus ook bijna verzoop

    #17670738

    ik zeg ook temp.sensor.

    komt wel eens vaker voor.

    #17670739

    ik denk dat de bobiene stuk is heb ik ook al eens gehad raar maar waar in 1x

    #17670740

    bij het –niet nader te noemen bedrijf– zou de tempsensor vervangen zijn, maar als ik die sensor zie geloof ik niet direct, daar de sensor er zeker verre van nieuw uitziet!!

    deze zou je wel eens kunnen wisselen..

    ik heb helaas geen test sensor voor je..

    Willem

    #17670741

    @Raymon830: Ik heb eventueel wel een koelvloeistoftemperatuursensor voor je, om te testen.
    Ik weet niet waar je vandaan komt? Ook een nieuwe kost niet de wereld hoor. Zoals Wim al zeg, als die sensor pas vernieuwd is, zie je dat gelijk. Zelfs een paar maanden later glimt die nog.

    #17670742

    zwarte rook kan teveel brandstof zijn.

    die temp sensor is iets van 15 euro ofzo bij de dealer.

    #17670743

    bekijk ook goed de bekabeling van de sensor.
    die wil ook wel eens problemen geven.

    #17670744

    Heb al 1 ding gevonden de weerstand van de massa van de motor is op bak 54 ohm en op de motor zelf is die 9 ohm dus ff andere massa aansluiten en dan morgen nog ff langs de sloop voor andere comp en sensors en lamda en zo dat soort dingetjes.

    #17670745

    Massa aangesloten en weerstand nu overal is minder dan 1 ohm maar nu loopt ie wel stationair maar nu heb ik een andere storing

    Motor koud loopt goed stationair

    Motor bedrijftemp 90 graden volgens dashboard klokkie hij loopt dan niet meer goed stationair hij begint dan te zingen en valt in toeren weg loopt tussen de 700 en 950 te pingen en dan als ie bijna uitvalt schiet ie op naar de 2000 en daarna loopt ie echt bagger. En krijg hem dan ook niet meer goed stationair.

    ben deze dingen op vier slopen aan het zoeken geweest
    computer
    lamdasonde
    tempsensor
    thermostaat
    Luchtmassa meter.
    bobine

    Maar kon niks vinden ff langs de dealer gegaan en die prijzen waren niet misselijk. Volgens wim v6 heb ik een kadet motor iemand nog wat liggen of een sloop waar ik het kan halen want kom er nu niet echt uit. Kan nu verder ook niks wisselen en blijft gokken maar vind het zonde om bijna 1000 euro uit te geven terwijl het een grote gok kan zijn.

    #17670746

    origineel gepost door Raymon830
    Massa aangesloten en weerstand nu overal is minder dan 1 ohm maar nu loopt ie wel stationair maar nu heb ik een andere storing

    Motor koud loopt goed stationair

    Motor bedrijftemp 90 graden volgens dashboard klokkie hij loopt dan niet meer goed stationair hij begint dan te zingen en valt in toeren weg loopt tussen de 700 en 950 te pingen en dan als ie bijna uitvalt schiet ie op naar de 2000 en daarna loopt ie echt bagger. En krijg hem dan ook niet meer goed stationair.

    ben deze dingen op vier slopen aan het zoeken geweest
    computer
    lamdasonde
    tempsensor
    thermostaat
    Luchtmassa meter.
    bobine

    Maar kon niks vinden ff langs de dealer gegaan en die prijzen waren niet misselijk. Volgens wim v6 heb ik een kadet motor iemand nog wat liggen of een sloop waar ik het kan halen want kom er nu niet echt uit. Kan nu verder ook niks wisselen en blijft gokken maar vind het zonde om bijna 1000 euro uit te geven terwijl het een grote gok kan zijn.

    Raymon, ik heb ook problemen met mijn c20xe. Pakt zelf helemaal niet meer aan.
    Wat kosten die onderdelen apart bij de dealer?
    Hoef ik hier zelf niet voor naar de dealer!

    #17670747

    Temp. sensor en thermostaat zou ik niet op de sloop halen, maar gewoon nieuw.
    Die 2 zijn de kosten niet.
    Maar je thermostaat geeft deze problemen niet hoor!

    #17670748

    welke onderdelen dan heb je een iedee

    #17670749

    Thermosstaat doet zijn werk in iedergeval niet heel goed…

    maar zal niet deze problemen veroorzaken..

    tempsensor, computer

    Willem

    #17670750

    Heb je al een andere bobine geprobeerd en eventueel icm onstekingsmodule/versterker???

    #17670751

    had ik m ook al aangeraden..

    en gelijk voor juiste werking van de toerenteller een van en astra pakken..

    toerenteller springt namelijk bij koude motor..

    Dat heb ik vaker gezien bij C20XE in de corsa-B met kadett bobine.

    Willem.

    #17670752

    heb daar idd naar gezocht mannen op advies van wim maar niks kennen vinden op 4 sloperijen zit er bijna aan te denken om het nieuw te bestellen want kan gewoon niks vinden

    #17670753

    heb hier nog 3 bobine’s liggen
    en nog een hele zooi andere onderdelen voor een xe om te testen

    heb mn beunhok in leidschendam

    #17670754

    heey, das in de buurt..

    Willem

    #17670755

    tempsensor vervangen en uitvallen is niet meer voorgekomen alleen nu heb ik nog bij warme motor ietsje onregelmatig lopen maar dit pingen zoals dat noemt wordt geloof ik.

    Dus the story contineus

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.