opel manta 3.0 24v

Forumindex Forums Modellen Manta opel manta 3.0 24v

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221072

    ik heb een opel manta van 72 met een 2.0 moter
    nu wil ik er een 3.0 24v motor in bouwen
    zij er mensen op dit forum die dit al een hebben gedaan
    zijn er dingen waar ik om moet denken
    en kan dit om de regels van het rdw

    #17670281

    Welkom hier, bij de search functie vind je echt wel wat je zoekt. En stel je gelijk even voor ;)

    #17670282

    een 6 cilinder in een manta ?
    die zijn toch nooit gemaakt ? dat past toch niet :hmmz

    #17670283

    Danny heeft dit al gedaan

    #17670284

    :wtf
    Een Manta in een 6 cilinder geplaatst:hmmz

    #17670285

    redmanta op het forum is er met eentje bezig.:vertag

    #17670286

    Zou ik niet aan beginnen hoor.. Lukt nooooooit!
    :o

    #17670287

    Ik begrijp het niet helemaal…..er zijn er toch meerdere die deze ombouw gedaan hebben? Er heeft er zelfs één hier te koop gestaan. Weliswaar een 12 klepper, maar hoeveel lastiger kan een 24 klepper zijn?

    #17670288

    nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.

    en kaneelschep”waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D

    #17670289

    Kan niet en past nooit .

    ST1 V8:sleeping

    #17670290

    ‘Kaneelschep houd het sarcasme bordje omhoog’

    #17670291

    koekie heeft er toch ook een 3.0 24v in zitten? in zn drift ascona.

    #17670292

    origineel gepost door bettus accu
    nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.

    en kaneelschep”waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D

    Ja, electrisch zit er waarschijnlijk meer werk aan, de kop zal wat lastiger passend in de body te maken zijn, maar mechanisch is het in grote lijnen hetzelfde, en al 10-tallen keren gedaan (12valve)

    #17670293

    Was maar geintje om de zoekfunctie te promoten! ;)
    het is natuurlijk al gedaan en gewoon mogelijk :D

    #17670294

    nu heeft ie in ieder geval wat voorbeelden voorgeschotelt gekregen

    #17670295

    inderdaad

    er zijn er al meerdere hoor

    maatje van me heeft m er ook in liggen @opelclanermelo donders mooi lopen doet dat:wors:wors

    #17670296
    #17670297
    #17670298

    stelt niet zoveel meer voor als een 12v, alleen moetie misschien iets lager komen te liggen en een paar draadjes meer verleggen, in principe loopt de motor met dezelfde aansturing vanuit de auto, +, -, geschakelde+, startdraad, acculampje,oliedruklampje,toerenteller,temp meter en een draad naar de brandstofpomp. De rest zoals oliedruk enz is optioneel. Met een schema en wat geduld kom je daar wel uit. Als je kunt lassen en slijpen en internetten (voor onderdelen) kom je er wel. Gewoon aan beginnen is het beste. Je ziet vanzelf wel wat weg moet enz.
    kijk anders even op youtube bij tomvt1, staan filmpjes van mijn 24v.

    #17670299

    Originally posted by bettus accu
    redmanta op het forum is er met eentje bezig.:vertag

    uh nee was het maar waar
    slechts 2.0 8v

    #17670300

    http://www.streetfire.net/video/24v-starting-the-first-time-in-2007_106798.htm

    zo, klinkt echt donders gaaf zo’n 24v. Hoeveel pk heeft zo’n blok standaard?

    …” schrijft 24v op verlanglijstje… “

    #17670301

    ow wacht ik ben in de war:agent

    redmen is er met eentje bezig sorryking:

    lijkt een beetje op elkaar:)

    #17670302

    is goed te doen hoor ik heb zelf een 12v ingebouwd met een slijptol een las apparaat kom je eenheel eind :thumbup

    http://www.youtube.com/watch?v=68PRkhUOdHw

    ja dient speciale motorsteunen te kopente maken aangezien de motorsteunen voor de vooras komen.

    stabilisatorstang moet lager

    chassis dwars blak dient verder naar voren gezet te worden

    radiateur komt in het voorfront ik had een kadett gsi 16v radiateur

    zwaardere veren voor (orginele gsi veren voldeden bij mij met verlaagde schokdempers)

    grotere remmen (ik had omega 3000 schijven klauwen en blokken wel omgeboord naar 4 gaats) rekord 2.2 is net niet zat metdat extra gewicht en vermogen.

    rekord 2.2 vliegwiel met koppeling die is net wat groter als de 2.0 gsi spullen.

    en dat gaat als een gek :thumbup

    alleen heb ik nu gekozen een 16v in de manta te hangen aangezien dat een hoop gewicht scheelt maar wel net zoveel vermogen kan leveren. :thumbup

    #17670303

    mijn 24 kleppertje ligt er al 10 jaar in. op het moment wordt het blok helemaal gereviseerd. alles eruit en alles nieuw er weer in. standaard had zo’n blok 204 pk. met airco en alle andere toeters en bellen. dat heb ik allemaal niet, dus ik ben benieuwd of alle 204 paardjes weer terug zijn. (en misschien een paar veulentjes erbij hebben gemaakt, tijdens de revisie)
    het klinkt prachtig en het rijdt nog mooier. zeker met het dak eraf.

    #17670304

    Volgens mij gaat dit over een a-tje dat is toch iets lastiger dan in een b
    misschien een wat topics van @Jo opzoeken.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.