waar draad automatische choke aan verbinden varajet2

Forumindex Forums Modellen Manta waar draad automatische choke aan verbinden varajet2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221070

    hey,

    waar moet je de draad van de automatische choke van de varajet2 aan verbinden? want de kabel is niet voorzien in mn wagen want zat vroeger 16n in want hij blijft niet draaien als ik mn gas los is wellicht daarvan?

    weet er iemand raad over die varajet en hoe je stationair gemakkelijk kunt verhogen in detail aub ;)
    alvast bedankt want ben ten einde raad

    Greets,
    Alex

    #17670262

    :agentde choke is gewoon een 12v kabeltje

    #17670263

    zo even uit me hoofd sloot ik deze aan op de paarse draad van de ruitewisser motor

    #17670264

    hm goed idee mantadevil ligt die ook onder stroom onder contact mss? want denk niet dat die choke mag blijven 12v krijgen ;)

    #17670265

    choke slaat vanzelf dicht dacht ik
    wand heb zelf nooit problemen hier mee gehad
    en had die van me schoonmoeder ook zo aangesloten 19N en die had ook geen problemen

    #17670266

    ah ok denk dak misschien deel van mn probleem heb gevonden heb daarnet om dichtingspasta geweest en gelijk eens gevraagt om nieuwe gas kabel te bestellen
    nu blijkt dat die kabel die ik nu heb 3cm langer is misschien is hij gewoon niet strak genoeg de gas kabel want is nog redelijk slapjes en staat op het max gespannen morgen middag heb ik de juiste kabel van een 2.0S want nu gebruik ik nog de gas kabel van 16N

    zien wel ;) intussen carb deftig monteren merci voor de tip greets
    Alex

    #17670267

    Ik vroeg dit laatst ook en het antwoord was: Een geschakelde plus dus 12V vanaf het contact ik heb hem op mijn gasinstallatie zitten.

    #17670268

    hm heb geen gas installatie zitten? ;-) hoe doe je da best 12v onder contact? ;) zekeringkast? of toch via de ruitewisser kabel?

    Greets

    #17670269

    volgens mij zitten er aan je zekeringkast achterzijde bij de relais nog vrije contactjes waarvan 1 een geschakelde + is en de andere een vaste +?

    #17670270

    hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

    #17670271

    die van mij zit ook geschakeld op de zekeringkast moet dus wel kunnen lukken
    maar dit gaat dan over een gt
    mag nooit een constante plus zijn dan blijft er stroom op staan
    en gaat de choke bij een koude motor niet meer dicht

    #17670272

    ahzo :) ga morgen zien of mij dat lukt om een geschakelijke + eraan te hangen ;-) geen zo’n super handige met auto electriek ;)

    #17670273

    nou ik heb eens een detail foto gezien van deze aansluitingen en die schijnen ook gewoon van onder het dashboard te vinden zijn.
    als ik het ff probeer te omschrijven..
    de relais en stekkers zitten in een soort vierkant uitsparingen.
    en deze aansluitingen zaten net buiten een van die connectors.
    dus gewoon de platte plaatjes voor een kabelschoen op de drukken.:hmmz
    en dan idd ff meten welke op het contactslot werkt….
    ik heb dat eens gelezen bij een blog over een auto radio aansluiten met een vaste en geschakelde + bij een b manta…
    mss ergens op dit forum of, mantaclub.nl of het opel power forum..

    origineel gepost door knoll
    hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

    #17670274

    even de multimeter erop volt dus gewoon parallel. even zonder contact moet hij dus 0 volt aangeven draai je de sluitel om 12 volt draadje erop en dat is alles.

    #17670275

    Heb de draad gewoon op de plus van de bobine aangesloten, werkt perfect.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.