webers en vacuumvervroeging

Forumindex Forums Techniek Cih webers en vacuumvervroeging

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220783

    ik heb net webers gemonteert op me 2.0E maar nu heb ik geen vacuumvervroeging meer.

    kan ik een gat boren in me inlaat en daar een nippel in tappen??

    ik wou eerst een T stuk tussen met rembekrachtiger doen maar ik dacht je kan beter niet kloten met je rembekrachtiger enzo.

    suggesties?

    mvg mike

    #17666700

    idd, in je inlaat een nippel zetten

    #17666701

    Zonder vervroeging doet ie het prima.

    Mijn xe op carbs begon te tikken in het onstekingshuis doordat er te weinig vacuum is…..

    edit….ik had hem eerst op het spruitstuk, daarna die afgedopt en via de vacuumklep in de leiding van de rembekrachtiger………..dat kan ook. Maar ook blijven tikken….

    Ik doe het nu zonder, je merkt er toch niets van met rijden.

    #17666702

    :agentik reed altijd zonder vervroeging (was de kans kleiner op terugslag van de lpg)
    het scheelt wel vermogen, met of zonder vervroeging

    #17666703

    Mijn blok is gesteld op een testbank, daarbij ook de vacuumvervroeger aangesloten om te proberen.

    Ding is dan alleen goed voor een mooier stationair draaiende motor. Boven in toeren gebeurt er niets, hij vervroegt wel wat. maar voor mijn vermogenslijn maakte dit niets uit.

    #17666704

    het gaat ook niet om het maximaal vermogen, want het heet een vacuüm vervroeging, en bij volgas heeft ie geen vacuüm

    Het verbaast me dan ook te zeerste dat de vermogenstestbankman dat niet wist.
    als ie zoiets fundamenteels niet weet, moet je daar niet wezen lijkt me

    Het aansluiten van de vervroeging op 1 inlaatpoort, zal het vervroegingsmechanisme erg snel doen slijten , omdat dit een sterk pulserend vacuüm signaal geeft

    #17666705

    Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.

    #17666706

    origineel gepost door Keesjr
    Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.

    Werkt ook niet………Google het maar.

    #17666707

    Nee joh??

    #17666708

    nee,dat is ook al eens getest….dan krijg je nog te weinig vacuum.
    Voor of na de gasklep zit nog al wat verschil in.
    4 pijpen doorlinken werkt helaas ook niet.

    #17666709

    Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.

    #17666710

    alfa’s:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping

    :cool:

    #17666711

    alfa’s webers!! alleen de oude spiders enzo.

    dus ik maak hier uit op dat het niet uit maak of ik poort 1 neem na de gasklep of alle vier, toch even veel vacuum als ze sychroon staan?

    #17666712

    origineel gepost door Keesjr
    Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.

    Voor of na de gasklep dat is het verschil…
    Dan dr bij…die vervroegingsdelen zullen er wel op gebouwd zijn..

    #17666713

    Voor of na de gasklep ? Kun je dat eens uitleggen :hmmz

    #17666714

    voor de gasklep heb je helemaal geen vacuum of ben ik nou gek :)

    tenminste als je luchtfilter niet verstopt zit :P

    #17666715

    daar doelde ik ook op :)

    #17666716

    ik heb op mijn c20xe met mikuni’s ook geen vacuumvervroeging. heb er wat over zitten zoeken met google, en het werkt toch vooral bij stationair en weinig gas om het blok wat makkelijker te laten lopen.
    Mijne hobbelt inderdaad wat met stationair, maar dat heeft ook wel zo zijn charmes :)

    Misschien dat het ooit wel mooi is om hem aan te sluiten maar voordat ik ga lopen boren in mijn spruitstuk wil ik toch wel eerst eens kijken hoe het nu in de praktijk moet zitten, 1 gat aangesloten of 4 gaten met t-stukjes aangesloten

    Mijn rembekrachtiger zit op 1 cilinder aangesloten moet ik zeggen, hoe zit dat normaal bij een origineel blok eigenlijk?

    #17666717

    Ik kreeg het advies om mijn rembekrachtiger op 2 cilinders aan te sluiten omdat het blok dan
    regelmatiger bleef lopen.Ik ben wel nog alles aan het afstellen maar er komt iedere keer
    wel weer probleempjes om de hoek kijken waardoor het afstellen niet lukt. :fy1
    Hierbij een fototje van mijn moterruimte met dubbele solexen:

    #17666718

    zou ik er maar weer afhalen en op 1 aansluiten…
    nergens voor nodig voor de bekrachtiger, het is zelfs onwenselijk.

    je zou om dat op te kunnen lossen tussen de 2 aansluitingen een eenrichtingsklepje kunnen zetten

    #17666719

    Hoezo onwenselijk?In beide spruitstukken heb je toch dezelfde druk of heb ik het mis?

    #17666720

    ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
    dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
    De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinder

    #17666721

    hoe zet je een weber op basis afstelling? ik hoorde iets van die vier schroeven met veertjes er onder 2 slagen uit?

    origineel gepost door mr-turbo
    ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
    dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
    De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinder

    zit die van de ontsteking ook tussende rembekrachtiger?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.