centreer ringen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen centreer ringen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220718

    hallo allemaal.ik heb gister ff mn velgen er weer ff afgehaald omdat ik gister op de a16 over iets reed wat op de snelweg.dus thuis ff de velgen eraf gehaald en nu zag ik ter verbeistering dat er 3 centreer ringen miste op mn velgen.kan dit kwaad of niet?en kan ik ze zo los kopen bij een banden/velgenboer en hoe duur zullen ze zijn.

    #17665966

    Op zich kan het geen kwaad, hij centreert toch wel op de wielbouten. Het is eigenlijk alleen een hulpmiddel om ze makkelijker te kunnen monteren.

    #17665967

    Je auto gaat wel degelijk meer trillen zonder de centreerringen.
    De ringen kun je geoon bij je bandenboer halen. Kosten ongeveer 5 euro per stuk.

    #17665968

    Hoeft niet per se, als die er nu pas achter komt, zal dat wel meegevallen hebben ;)

    #17665969

    hoeft idd niet per se, sommigen willen graag zonder maar echt 100% gecentreerd krijg je ze dan niet.
    fijner is toch als je ze haalt, en kosten gemiddeld 6-8 euro per stuk.

    of de bandenboer ze kan leveren hangt af van de binnendiameter van de velg, de bolling in de rand etc.
    ook kunnen ze vaak niks bestellen op hand van het merk van de velg (onbekend, te oud etc)
    maar eentje die wat moeite wilt doen vindt ze wel.

    #17665970

    origineel gepost door TedMechanic
    Op zich kan het geen kwaad, hij centreert toch wel op de wielbouten. Het is eigenlijk alleen een hulpmiddel om ze makkelijker te kunnen monteren.

    Dit is de grootse onzin.
    Je krijgt bij het monteren van velgen zonder centreerringen de volgen nooit en te nimmer gecentreerd!!

    M.u.v. originele en wielen met het goede naaf gat natuurlijk.

    #17665971

    Maar wel goed genoeg dat het geen kwaad kan. Als de topicstarter het nog niet gemerkt heeft door het trillen van de auto en er pas achter kwam dat ze er niet opzaten toen die de wielen eraf had, dan waren de wielen toch wel goed genoeg gecentreerd.

    #17665972

    heb net gebeld voor de centreer ringen.nu bleek dat de sprint inporteur is van mn velgen.nu blijkt dat de centreer ringen 15 euro per stuk kosten.zijn dit normale prijzen.is wel een beetje prijzig vindt ik voor een stukje hard plastic.

    #17665973

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door TedMechanic
    Op zich kan het geen kwaad, hij centreert toch wel op de wielbouten. Het is eigenlijk alleen een hulpmiddel om ze makkelijker te kunnen monteren.

    Dit is de grootse onzin.
    Je krijgt bij het monteren van velgen zonder centreerringen de volgen nooit en te nimmer gecentreerd!!

    M.u.v. originele en wielen met het goede naaf gat natuurlijk.

    Niet gecentreerd krijgen op de bouten? Wat een onzin.

    Ik had op m’n Corsa geen centreer ringen en wel 4mm te grote naafgaten in de wielen.
    Als je de wielen goed monteert is er niks aan de hand. Dan centreert je wiel echt wel op de bouten.

    Als je voor de grap ook eens naar de vorm van een wielbout kijkt en hoe de uitsparing in het wiel zit, dan snap je vast ook wel dat dat automatisch centreert.
    De kraag is taps, en hetzelfde profiel zit in je velg. Dat trekt strak langs elkaar heen. Met 4 of meer bouten trek je de boel dus automatisch recht, als je ze allemaal op het goede aandraaimoment hebt.

    Hoe monteer je een wiel op de goede manier:
    -Wiel er op zetten
    -Alle bouten er met de hand in draaien
    -Kruislings aandraaien (steeds tegenover, X patroon) tot het wiel zonder speling vast zit
    -Auto laten zakken, krik er onder vandaan.
    -Momentsleutel gebruiken om de bouten aan te draaien tot 100 a 120nm.

    origineel gepost door kadettje-89
    heb net gebeld voor de centreer ringen.nu bleek dat de sprint inporteur is van mn velgen.nu blijkt dat de centreer ringen 15 euro per stuk kosten.zijn dit normale prijzen.is wel een beetje prijzig vindt ik voor een stukje hard plastic.

    Kijk eens even op Ebay. Zoek naar “Spigot rings”.
    Heb hier nog een setje liggen met een opstaande tapse kraag (voor Renault velgen onder Opel, 60.1mm naafgat op 56.6mm hub).
    Kwam vanuit Engeland voor ongeveer 20 euro.

    Heb ook advertenties voor op maat gemaakte metalen ringen gezien voor zo ongeveer 30 britse pond (45 euro incl transport)

    #17665974

    ja oke thnx.de centreerringen zullen wel een functie hebben anders maken ze deze niet lijk mij.maar 15 euro per stuk vindt ik toch wel prijzig.maar ik zal wel eens op ebay kijken.thnx

    #17665975

    Wat is eigenlijk de naafmaat van een opel kadett?
    Ik dacht iets van 57mm toch?

    #17665976

    die centreer ringen heb je echt nodig.

    of je moet een mechanische snelheids begrenzer willen.
    vanaf 110 de auto schudden als een gek.

    betaalde voor een setje van 4 20 euro.
    dus iemand probeert je van je geld af te helpen

    theun

    #17665977

    origineel gepost door McKaamos

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door TedMechanic
    Op zich kan het geen kwaad, hij centreert toch wel op de wielbouten. Het is eigenlijk alleen een hulpmiddel om ze makkelijker te kunnen monteren.

    Dit is de grootse onzin.
    Je krijgt bij het monteren van velgen zonder centreerringen de volgen nooit en te nimmer gecentreerd!!

    M.u.v. originele en wielen met het goede naaf gat natuurlijk.

    Niet gecentreerd krijgen op de bouten? Wat een onzin.

    Ik had op m’n Corsa geen centreer ringen en wel 4mm te grote naafgaten in de wielen.
    Als je de wielen goed monteert is er niks aan de hand. Dan centreert je wiel echt wel op de bouten.

    Als je voor de grap ook eens naar de vorm van een wielbout kijkt en hoe de uitsparing in het wiel zit, dan snap je vast ook wel dat dat automatisch centreert.
    De kraag is taps, en hetzelfde profiel zit in je velg. Dat trekt strak langs elkaar heen. Met 4 of meer bouten trek je de boel dus automatisch recht, als je ze allemaal op het goede aandraaimoment hebt.

    Hoe monteer je een wiel op de goede manier:
    -Wiel er op zetten
    -Alle bouten er met de hand in draaien
    -Kruislings aandraaien (steeds tegenover, X patroon) tot het wiel zonder speling vast zit
    -Auto laten zakken, krik er onder vandaan.
    -Momentsleutel gebruiken om de bouten aan te draaien tot 100 a 120nm.

    origineel gepost door kadettje-89
    heb net gebeld voor de centreer ringen.nu bleek dat de sprint inporteur is van mn velgen.nu blijkt dat de centreer ringen 15 euro per stuk kosten.zijn dit normale prijzen.is wel een beetje prijzig vindt ik voor een stukje hard plastic.

    Kijk eens even op Ebay. Zoek naar “Spigot rings”.
    Heb hier nog een setje liggen met een opstaande tapse kraag (voor Renault velgen onder Opel, 60.1mm naafgat op 56.6mm hub).
    Kwam vanuit Engeland voor ongeveer 20 euro.

    Heb ook advertenties voor op maat gemaakte metalen ringen gezien voor zo ongeveer 30 britse pond (45 euro incl transport)

    Ik nodig jou dan wel een dagje uit op mijn werk.
    Dan mag jij in praktijk zien dat je never nooit een wiel gecentreerd krijgt.

    origineel gepost door kaneelschep
    Wat is eigenlijk de naafmaat van een opel kadett?
    Ik dacht iets van 57mm toch?

    57mm is VAG.

    #17665978

    origineel gepost door kadettje-89
    heb net gebeld voor de centreer ringen.nu bleek dat de sprint inporteur is van mn velgen.nu blijkt dat de centreer ringen 15 euro per stuk kosten.zijn dit normale prijzen.is wel een beetje prijzig vindt ik voor een stukje hard plastic.

    Dit is idd wel erg prijzig. Ik was 2 jaar terug voor 4 centreerringen inclusief montage 20 euro kwijt

    #17665979

    origineel gepost door theunm
    die centreer ringen heb je echt nodig.

    of je moet een mechanische snelheids begrenzer willen.
    vanaf 110 de auto schudden als een gek.

    betaalde voor een setje van 4 20 euro.
    dus iemand probeert je van je geld af te helpen

    theun

    Maar lieverd, hoe verklaar je dan dat hij eerst niet eens door had dat ze er niet op zaten? Dan zal dat trillen wel hebben mee gevallen, denk je niet?

    #17665980

    origineel gepost door kaneelschep
    Wat is eigenlijk de naafmaat van een opel kadett?
    Ik dacht iets van 57mm toch?

    56.6, net als Corsa A en B

    #17665981

    :P Byna 57 dan.
    Maar ja bijna is ook precies niet goed :D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.